Gramatyka hebrajska i akwizycja języka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-GJH-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka hebrajska i akwizycja języka |
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIhe |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia; program kształcenia: hebraistyka. |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 — zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie czasowników słabych; C2 — zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie imion; C3 — zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie niesamodzielnych części mowy; C4 — zaznajomienie studentów z zagadnieniami składni w zakresie zdań pojedynczych modalnych i rozwiniętych; C5 — zaznajomienie studentów z zagadnieniami składni w zakresie zdań złożonych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Pełny opis: |
1. Cele zajęć/przedmiotu: C1 zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie czasowników słabych C2 zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie imion C3 zaznajomienie studentów z zagadnieniami morfologii języka hebrajskiego w zakresie niesamodzielnych części mowy C4 zaznajomienie studentów z zagadnieniami składni w zakresie zdań pojedynczych modalnych i rozwiniętych C5 zaznajomienie studentów z zagadnieniami składni w zakresie zdań złożonych 2. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Morfologia: Czasowniki słabe Morfologia: Imiona Morfologia: Niesamodzielne części mowy Składnia: Zdania proste Składnia: Zdania złożone |
Literatura: |
Allon K. Allon E., Allon K. 1987. Kach Lomdim Ivrit. Amir Coffin, Edna, Shmuel Bolozky. 2005. A Reference Grammar of Modern Hebrew. Cambridge: Cambridge University Press. Arabski, Janusz. 1997. Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna. Katowice: Śląsk. Barkali, Shaul. 2000. Luach ha-shemot ha-shalem. Yerushalayim: Reuven Mas. Barkali, Shaul. 2000. Luach ha-pe‘alim ha-shalem. Yerushalayim: Reuven Mas. Bolozky, Shmuel. 2008. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. New York: Hauppauge. Dakowska, Maria. 2007. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dąbrowska, Ewa, Wojciech Kubiński (red.). 2003. Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”. Glinert L. 1989. The Grammar of Modern Hebrew, Cambridge: University Press. Glinert L. 2009. Modern Hebrew. An Essential Grammar, London: Routledge. Tyloch, Witold J. 1980. Gramatyka języka hebrajskiego, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka potrafi: - rozpoznawać i klasyfikować czasowniki słabe i biegle posługiwać się paradygmatami ich odmian - rozpoznawać imienne części mowy i biegle posługiwać się paradygmatami odmiany imion - rozpoznawać niesamodzielne części mowy i biegle posługiwać się paradygmatami odmian przyimków - rozpoznawać, klasyfikować stosować zdania pojedyncze, modalne i rozwinięte - rozpoznawać, klasyfikować stosować zdania złożone |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): Bardzo dobra znajomość omówionych w sylabusie zagadnień oraz bardzo dobra umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w analizie problemów dotyczących zakresu materiału omówionego w sylabusie. dobry plus (+db; 4,5): Jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami. dobry (db; 4,0): Dobra znajomość omówionych w sylabusie zagadnień oraz dobra umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w analizie problemów dotyczących zakresu materiału omówionego w sylabusie. dostateczny plus (+dst; 3,5): Jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami. dostateczny (dst; 3,0): Dostateczna znajomość zagadnień i elementarna umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności. niedostateczny (ndst; 2,0): Niezadowalająca znajomość zagadnień i umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Veronika Klimova | |
Prowadzący grup: | Veronika Klimova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Veronika Klimova | |
Prowadzący grup: | Veronika Klimova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Veronika Klimova | |
Prowadzący grup: | Veronika Klimova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.