Projekty kulturalne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-FR-PROKUL-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekty kulturalne |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
filologia węgierska, studia uzupełniające magisterskie, semestr 4 Filologia, specjalność filologia nowogrecka, studia stacjonarne I stopnia, semestr 5 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-DL-Ufin w sem. letnim Przedmioty dla etapu r3-X-S1-UWEG w sem. letnim Przedmioty dla programu S1-FREf Przedmioty dla programu S1-FREw |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | - zaznajomienie studentów z możliwościami pozyskiwania środków na działalność kulturalną w oparciu o działanie ustawy o z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.) - zaznajomienie studentów z procedurą opracowania ofert konkursowych, zasad realizacji zadań oraz ich rozliczania - doskonalenie umiejętności opracowania kosztorysów oraz przygotowania sprawozdań - Rozwinięcie umiejętności prezentowania własnych poglądów i ustosunkowywania się do poglądów cudzych w sposób oparty na merytorycznej i spójnej argumentacji - Rozwinięcie umiejętności krytycznego korzystania z literatury przedmiotu, źródeł literackich i medialnych |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | zdalnie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość obsługi komputera w zakresie średniozaawansowanym, sprawne posługiwanie się internetem |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Umieszczanie na platformie Moodle materiałów z wykładów oraz linków i dodatkowych pomocy w zakresie poszczególnych tematów. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wprowadzanie poszczególnych tematów z użyciem multimediów; zapoznanie się studentów z tekstami źródłowymi, oraz odpowiednimi rozdziałami zalecanych do przeczytania publikacji; obserwacja i moderowanie dyskusji. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Forma aktywności -Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności * Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta -Czytanie wskazanej literatury i tekstów źródłowych w j. francuskim - 30 godzin; przygotowanie prezentacji ustnej, argumentów do dyskusji oraz przygotowanie się do testów i kolokwiów– 20 godz. Praca własna studenta -przygotowywanie do zaliczenia – 10 godz. SUMA GODZIN 90 godzin SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 3 |
Literatura: |
Strony internetowe Miejskie, Urzędów Marszałkowskich oraz Ministerialne strony internetowe, ze szczególnym uwzględnieniem Wydziałów Kultury oraz Biur ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.) oraz aktualne akty prawne |
Efekty uczenia się: |
- Zna i rozumie podstawowe akty prawne regulujące działalność pożytku publicznego w sferze kultury; - Umie stosować odpowiednie narzędzia do przygotowania ofert i realizacji zadań publicznych; - Umie Tworzyć kosztorysy i harmonogramy zadań; - Umie opracowywać dokumentację na potrzeby rozliczania projektów; - Potrafi aktywnie animować życie kulturalne społeczności lokalnych; - Umie wyciągać wnioski i porządkować efekty dyskusji; - Umie korzystać z literatury przedmiotu w języku polskim; - Umie prawidłowo posługiwać się podstawową terminologią przedmiotu; |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowe kryteria: - obecność na zajęciach, - aktywny udział w dyskusjach w oparciu o przeczytane wcześniej teksty, - pozytywne oceny za udział w dyskusjach, z testów i kolokwiów, - zaliczenie pisemnego kolokwium semestralnego i ustnej prezentacji. Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie ważne aspekty dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie ważne aspekty z dopuszczeniem mniej istotnych błędów lub uchybień dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych mniej ważnych aspektów dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów z dopuszczeniem mniej istotnych uchybień i błędów dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi uchybieniami niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów uczenia się Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć jest: 1. Uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć) dla studentów wybierających ten przedmiot w module zajęć do wyboru. Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp. Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego. W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia. 2. Zaliczenie zadań i testów przeprowadzanych realizowanych na zajęciach i zadanych jako praca własna studenta. Testy i zadania zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu lub zadania w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których grupa pisała test lub wykonała zadanie, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów i zadań w semestrze musi wynieść co najmniej 60%. 3. Prezentacja ustna i jej ewentualne poprawienie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Abkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Abkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Abkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Abkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.