Pierwszy język regionu (indonezyjski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-FR-PJR-I-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pierwszy język regionu (indonezyjski) |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
11.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | - nabywanie umiejętności w zakresie znajomości języka: użycie oraz tworzenie konstrukcji gramatycznych z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa, pozwalających na wypowiadanie się w sposób poprawny w zakresie, obejmującym tematykę ujętą w sylabusie (programie) przedmiotu wyrabianie umiejętności w zakresie zrozumienia różnego tekstów obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu nabywanie umiejętności pozwalających na wytwarzanie szerszych wypowiedzi oraz tekstów pisanych obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu; - wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii i zdania w różnego rodzaju sytuacjach komunikacyjnych (dialog, dyskusja, dłuższa prezentacja) wyrabianie / kształtowanie nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowania adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych; - wyrabianie oraz utrwalanie i kształtowanie nawyków przydatnych w wykonywaniu zadań oraz prac mających charakter indywidualny lub grupowy dalsze rozwijanie umiejętności selektywnego rozróżniania na poziomie fonetycznym wyrazów, fraz oraz syntagm języka przedmiotu oraz ich zapamiętywania; - ćwiczenie oraz dalsze doskonalenie umiejętności pisania kontynuacja wyrabiania umiejętności językowych związanych z poprawną wymową, akcentowaniem oraz rozróżnianiem intonacji; - utrwalanie i poszerzanie zasad poprawnej pisowni języka przedmiotu; - dokształcanie umiejętności tworzenia poprawnych, bardziej skomplikowanych wypowiedzi, komunikatów i konstrukcji składniowych w języku specjalności; - kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań w grupie lub zespole oraz wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach; - wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • znajomość języka regionu na poziomie A2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informację o dostępności materiałów przedstawia wykładowca. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny ✔ Wykład problemowy Dyskusja ✔ Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Uczenie problemowe (Problem-based learning) ✔ Metoda ćwiczeniowa ✔ Pokaz i obserwacja ✔ Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔ Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔ Praca w grupach ✔ Inne – możliwe zadania w e-learning ✔ |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 240 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 340 Czytanie wskazanej literatury 20 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 SUMA GODZIN 630 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 21 za dwa semestry 10/11 |
Literatura: |
- Podręcznik na poziomie A2-B1 zalecany przez nauczyciela - Artykuły prasowe oraz inne pozycje zalecane i wybrane przez nauczyciela |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka: - zna podstawowe struktury oraz słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu; - potrafi utworzyć zwięzłe i poprawne fonetycznie oraz morfo-syntaktycznie wypowiedzi, dotyczące różnych zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować; - potrafi tworzyć zwięzłe oraz poprawne morfo-syntaktycznie i ortograficznie teksty, dotyczące zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować; - umie tworzyć typowe i poprawne pod względem stylistycznym oraz ortograficznym teksty, takie jak, np. charakterystykę, recenzję, opis i esej, etc.; - potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w bardziej skomplikowanej rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać zaimprowizowane rozmowy w typowych sytuacjach komunikacyjnych; - odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje; - rozumie ze słuchu bardziej skomplikowane wypowiedzi oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji) i potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania; - rozumie napisane w języku przedmiotu teksty oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, potrafi dokonać i krótkiego, i dłuższego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami; - zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny potrafi czytać teksty oraz wygłaszać komunikaty i przedstawiać dłuższe informacje w języku przedmiotu; - zna w odpowiednim stopniu i na określonym poziomie zasady akcentuacji i potrafi w sposób poprawny czytać teksty w języku przedmiotu; - zna i stosuje w odpowiednim stopniu zasady ortografii oraz interpunkcji języka przedmiotu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Podstawowe kryteria: • obecność na zajęciach; • aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć; • znajomość zalecanej literatury przedmiotu; • pozytywne oceny z testów i kolokwiów. Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów; dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami; dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków; dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami; dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami; niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorotea Moni-Stelmachowska, Daria Zozula | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.