Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język europejski - francuski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-FR-JE-F-15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język europejski - francuski
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FREba
Przedmioty dla programu S1-FREdw
Przedmioty dla programu S1-FREi
Przedmioty dla programu S1-FREw
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologie regionów

Cele kształcenia:

Celem zajęć jest nabywanie i doskonalenie sprawności językowych na poziomie podstawowym; po ukończeniu kursu rocznego obejmującego 120h student osiąga poziom biegłości językowej A1.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Nie jest wymagana znajomość języka niemieckiego/francuskiego. Student wykorzystuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne zdobyte podczas nauki języka ojczystego i innych języków obcych.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały wskazane przez prowadzącego

- podręcznik na poziomie A1 (dostarczony przez prowadzącego)

- dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego (dostarczone przez prowadzącego)


Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja ✔

Praca z tekstem ✔

Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

Inne – możliwe zadania w e-learningu ✔

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120

Praca własna studenta*

Przygotowanie do zajęć 150

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30

SUMA GODZIN 300

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 10 za dwa semestry 5/5

Literatura:

Materiały wskazane przez prowadzącego

- podręcznik na poziomie A1 (dostarczony przez prowadzącego)

- dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego (dostarczone przez prowadzącego)

Efekty uczenia się:

Rozumie ze słuchu podstawowe wyrażenia dotyczące siebie, swojej rodziny oraz bezpośredniego otoczenia, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno i zrozumiale;

Rozumie proste teksty czytane, umie określić główną myśl tekstu i intencję autora;

Formułuje proste wypowiedzi ustne dotyczące sytuacji dnia codziennego, swoich zwyczajów żywieniowych, miejsca, w którym mieszka, opisuje w prosty sposób rzeczy lub osoby, odpowiada na tego typu pytania:

Potrafi przywitać się, przedstawić siebie i znajomych, komunikować się i wchodzić w interakcję ustną w sposób skuteczny i adekwatny z zasadami savoir-vivre’u właściwymi dla języka-kultury niemieckiej/francuskiej w sytuacjach dnia codziennego (zakupy, pytanie o drogę, złożenie zamówienia w kawiarni czy restauracji);

Umie napisać prosty tekst, np. krótki list prywatny, zaproszenie, wiadomość e-mail, wypełnić prosty formularz z danymi osobowymi, itp.;

Opanował w stopniu podstawowym wymowę i intonację zdania;

Ma podstawową wiedzę na temat kraju/krajów uczonego języka

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Podstawowe kryteria:

• obecność na zajęciach, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie;

• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie;

• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;

• pozytywne oceny z testów i kolokwiów, przeprowadzonych stacjonarnie lub zdalnie

Skala ocen Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Podstawowe kryteria zaliczenia zajęć z Języka europejskiego :

1. Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych

Zajęcia, prowadzone stacjonarnie lub zdalnie, są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć).

2. Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach

Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.

Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.

W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.

3. Warunki i tryb uzyskania zaliczenia i składania egzaminu

- Obecność na zajęciach, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie, jak w punkcie 1.

- Zaliczenie testów kontrolnych przeprowadzanych na zajęciach w trybie stacjonarnym lub zdalnym

- Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich popraw

- Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Pascale Bali, Izabela Orchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Pascale Bali, Izabela Orchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Pascale Bali
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Pascale Bali
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)