Drugi język regionu (łotewski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-FR-DJR-Ł-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drugi język regionu (łotewski) |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu zajęć/przedmiotu - rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie A1 - zaznajomienie ze słownictwem na poziomie A1 - ćwiczenie form gramatycznych na poziomie A1 - ćwiczenia wymowy, akcentacji i intonacji na poziomie A1 |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak znajomości języka regionu (poziom AB – Absolute Beginner) |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały wskazane przez wykładowcę • Podręcznik na poziomie A1 zalecany przez nauczyciela • Proste artykuły prasowe zalecane przez nauczyciela |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔ Metoda ćwiczeniowa ✔ Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔ Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔ Praca w grupach ✔ możliwe zadania w e-learning ✔ |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 150 Praca własna studenta Przygotowanie do zajęć 200 Czytanie wskazanej literatury 20 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 Przygotowanie projektu – Przygotowanie pracy semestralnej – Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10 SUMA GODZIN 390 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 13 za dwa semestry, 8/5 |
Literatura: |
Materiały wskazane przez wykładowcę • Podręcznik na poziomie A1 zalecany przez nauczyciela • Proste artykuły prasowe zalecane przez nauczyciela |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: rozumie krótkie wypowiedzi na tematy potoczne, dotyczące życia codziennego i prywatnego, jeśli mówca mówi powoli, prostym językiem i jest gotowy do pomocy; potrafi robić notatki z odsłuchu prostych komunikatów dotyczące głównych informacji; potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma; rozumie proste teksty na tematy codzienne i/lub zawierające podstawowe informacje o ludziach i sprawach pozostających w jego/jej bliskim kręgu zainteresowań; potrafi się przedstawić, wyrażać treści i formułować pytania z zakresu życia codziennego. Potrafi reagować w podstawowy sposób w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, np. przywitać się, pożegnać, podziękować; przeprosić, potwierdzić, zaprzeczyć; potrafi napisać prosty tekst, np. nieformalny list, opisać swoją rodzinę, swoje otoczenie; potrafi poprawnie wymawiać głoski, wyrazy i frazy, akcentować je i stosować właściwą intonację zdaniową, aby nie zakłócić komunikacji na poziomie A1; potrafi rozpoznać zjawiska kulturowe typowe dla danego obszaru językowego; jest otwarta/otwarty na kulturę danego obszaru językowego i jest gotowa/gotów pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie; Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd, ubrania, części ciała, pogoda i przyroda, zwyczaje; Gramatyka na poziomie odpowiadającym standardom A1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia: najważniejsze czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, wszystkie rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, formy określone i nieokreślone rzeczowników, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne. Fonetyka: prawidłowa wymowa głosek (np. długich i krótkich), akcentacja i intonacja umożliwiająca komunikację na poziomie A1. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Podstawowe kryteria: • uczestnictwo w zajęciach (w trybie stacjonarnym lub zdalnym)jest obowiązkowe. Możliwe 2 nieobecności w semestrze, pozostałe muszą zostać zaliczone. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany. • testy zaliczone (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. • zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach. • dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona (również w ciągu 2 tygodni),to student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%, jeśli jest niższa, student przystępuje do zaliczenia całego semestru. • Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach: A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów: JLPT (poziom 4 Nihongo Noryoku Shiken), Swedex (A2, B1, B2), Tisus, Svenska C1, PYS Egzaminy ze znajomości j. estońskiego lub innego drugiego języka regionu na poziomie A1 lub wyższym B) posiadanie zaliczenia z innego kierunku lub/i uczelni na poziomie A1 (taki wpis musi znajdować się w indeksie) Student, nawet jeśli zwolniony z uczestnictwa w zajęciach, musi przystąpić do egzaminu jeśli taki jest przewidziany w programie studiów, na poziomie A1, jeśli takiego wcześniej nie zdawał. Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów; dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami; dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami; dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami; niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Grablunas | |
Prowadzący grup: | Piotr Grablunas, Daniel Łubiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Grablunas | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.