Praktyczna nauka I języka specjalności (ang)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-ANGPRNJI-16 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka I języka specjalności (ang) |
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
LUB
7.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | etnolingwistyka |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe na poziomie średniozaawansowanym; po zakończeniu kursu student osiąga poziom biegłości minimum B2+. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Praktyczna nauka języka angielskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia: Słownictwo z następujących tematów: Pierwszy kontakt – wiek, język, mowa ciała, zwyczaje; Turystyka – popularne miejsca i ich atrakcje turystyczne; Metody komunikowania się; Ścieżki kariery zawodowej; Mnemotechniki; Przepisy kulinarne; Wymarzony zawód/ wymarzona praca; Korespondencja biznesowa; Technologia komunikacyjna; Świat pracy – psychologia sukcesu; Wynalazki; Teksty akademickie – socjolingwistyka, historia, ekonomia, prawo, psychologia; Zmiany społeczne; Moda; Marzenia; Środki komunikacji – język reklamy; Rozwój języka; Życie rodzinne; Nałogi; Związki; Parapsychologia; Horoskopy/ cechy charakteru; Szpiegostwo; Tatuaże; Biznes; Egzaminy Zagadnienia gramatyczne: Rodzaj rzeczownika, wybrane formy męskie i żeńskie; Formy dzierżawcze rzeczownika; Wybrane zagadnienia dotyczące liczby mnogiej i pojedynczej rzeczowników angielskich; Uzgodnienie podmiotu z orzeczeniem – szczególne przypadki; Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; Typowe kolokacje będące wyrażeniami ilościowymi; Użycie przedimków z rzeczownikami pospolitymi i nazwami własnymi; Określenia ilościowe; Zaimki; Czasowniki modalne i inne wyrażenia modalne; Wyrażanie relacji czasowych w języku angielskim (czasy); Strona bierna; Zdania warunkowe/ Inwersja w zdaniach warunkowych; Konstrukcje: wish/ if only, It’s time, would rather/ would sooner; Czasowniki modalne; Zdania względne; Czasowniki złożone z partykułą (phrasal verbs); Przyimki Lektura: powieść anglojęzyczna o objętości ok. 200 stron Podstawowe reguły dotyczące fonetyki języka angielskiego |
Literatura: |
Podstawowa: Foley, M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab Advanced. Harlow: Pearson. Jasińska, B., Jaślan, J. and M. Woytowicz-Neymann. 1997. Język Angielski. Repetytorium Gramatyczne z ćwiczeniami. Warszawa: PWN. Thomson, A.J. and A. V. Martinet 1986. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press. O'Dell Felicity, Broadhead, Annie. 2012. Objective Advanced (4th edition) . Cambridge: Cambridge University Press. Dodatkowa: Alexander, L. G. 1988. Longman English Grammar. Harlow: Longman. Bywater, F.V.B. 1982. A Proficiency Course in English. London: Nelson. Swan, M. 1996. Practical English Usage (2nd edition). Oxford: Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy konkretne i abstrakcyjne Rozumie dyskusję i inne teksty mówione na tematy konkretne i abstrakcyjne Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, również z rodzimym użytkownikiem języka angielskiego Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego. Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych oraz zaliczenia lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań. Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
KON
KON
KON
KON
ŚR KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
CZ KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Maternik | |
Prowadzący grup: | John Catlow, Daniel Dzienisiewicz, Aleksandra Hans, Anna Maciejewska, Emilia Maternik, Katarzyna Turska, Stefan Wiertlewski, Anna Zięba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.