Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-FL-26
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Etnolingwistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FIaw
Przedmioty dla programu X-S1x-BLOTEWX
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia litewska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe receptywne (rozumienie tekstów pisanych i mówionych) oraz produktywne (interakcja, wypowiedzi ustne i wypowiedzi pisemne), poszerza swój zasób środków językowych (leksykalnych i gramatycznych), utrwala wcześniej poznane struktury na poziomie średniozaawansowanym (B2).

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom B1.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Po dołączeniu do grupy zajęciowej na MS Teams, studenci mają dostęp do większości materiałów kursowych (poza podręcznikiem) na platformie MS Teams w zakładce Pliki lub Zadania.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

10

Skrócony opis:

Praktyczna nauka języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym. Szczególną uwagę zwraca się na równomierny rozwój wszystkich sprawności językowych.

Pełny opis:

Zakresy tematyczne, realizowane w oparciu o podręcznik kursowy wybrany w danym cyklu kształcenia, np.

• Relacje międzyludzkie (relacje przyjacielskie i rodzinne, osobowość i uczucia)

• Styl życia (wybory, wprowadzanie zmian, zdrowy styl życia, (nie)zdrowe nawyki w żywieniu i korzystaniu ze technologii)

• Przetrwanie (zagrożenia współczesnego świata, radzenie sobie z sytuacjami zagrażającymi bezpieczeństwu, uprawienie sportów ekstremalnych, strach i sposoby radzenia sobie z nim)

• Przyszłość (plany osobiste, rozwój technologiczny i przyszłość na rynku pracy, rola nowoczesnej technologii w różnych dziedzinach życia)

• Zmiana (zmiany w środowisku naturalnym, rozwój miast, wprowadzanie codzienne rozwiązania proekologiczne)

• Różnice kulturowe w wybranych aspektach życia codziennego

Słownictwo

Wybrane na podstawie tekstów, nagrań i tematów realizowanych w oparciu o podręcznik kursowy wybrany w danym cyklu kształcenia, np.

• wyrazy, kolokacje, stałe wyrażenia i idiomy związane z omawianymi tematami (np. nazwy uczuć i cech osobowości, przysłówki zdaniowe wyrażające opinie, kolokacje przysłówkowo-przymiotnikowe, idiomy dot. rodziny)

• wybrane czasowniki frazowe (phrasal verbs)

• kolokacje przyimkowe

• czasowniki nieregularne i ich formy

• wybrane aspekty słowotwórstwa (np. przyrostki tworzące rzeczowniki, przedrostki i ich typowe znaczenia)

Gramatyka

Wybrane zagadnienia z gramatyki na poziomie B1+/ B2, w oparciu o podręcznik kursowy, na przykład:

• wyrażanie relacji czasowych: struktury do mówienia o przeszłości (czasy przeszłe, konstrukcje z used to, would); czas Present Perfect w kontraście do czasu Simple Past; czas Present Perfect Simple w kontraście do czasu Present Perfect Continuous; struktury służące do mówienia o przyszłości)

• budowanie form pytających w różnych czasach

• wybrane aspekty użycia zdań warunkowych, spójniki zdań warunkowych

• strona bierna oraz konstrukcja tzw. ‘causative have/get’

• konstrukcje z rzeczownikiem odsłownym (gerund) i bezokolicznikiem

Pisanie:

• pisanie prostych spójnych akapitów różnego typu (np. opinion paragraph, giving advice paragraph, a for and against paragraph, a problem-solution paragraph)

• rozwijanie umiejętności pisania krótkich narracji

• wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu krótkich wypowiedzi pisemnych

• rozwijanie umiejętności edytowania własnych tekstów pisanych

Mówienie:

• wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w budowaniu wypowiedzi ustnych

• rozwijanie umiejętności prowadzenia spontanicznej komunikacji i odpowiedniego reagowania na wypowiedzi przedmówcy/-ców

• rozwijanie umiejętności przygotowania krótkich wypowiedzi na wybrane tematy i odpowiedniego zaprezentowania ich przed grupą słuchaczy

• rozwijanie umiejętności monitorowania własnych wypowiedzi pod kątem poprawności językowej oraz autokorekty

Wymowa:

• podstawowe kontury intonacyjne w pytaniach i zdaniach warunkowych

• wybrane aspekty dotyczące procesów zachodzące w naturalnym języku mówionym (tzw. ‘connected speech’)

• akcent wyrazowy (formy słabe, redukcja sylab nieakcentowanych, samogłoski w sylabach akcentowanych)

• akcent zdaniowy, rytm języka mówionego

• związek między pisownią a wymową (homofony i homografy)

• uwrażliwianie na różne akcenty języka angielskiego

Literatura:

Podstawowa (podręcznik kursowy - w zależności od cyklu kształcenia)

Dodatkowa:

‒ Vince, Michael. 2009. First Certificate Language Practice [4th edition]. Oxford: Macmillan.

‒ Mann, Malcolm and Steve Taylore-Knowles. 2008. Destination B2. Macmillan.

‒ Evans, Virginia. 1997. Successful Writing Intermediate/ Upper-Intermediate. Express Publishing.

‒ wybrane krótkie autentyczne teksty lub nagrania związane z życiem codziennym w krajach związanych z językiem specjalności

Efekty uczenia się:

Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w standardowych tekstach pisanych, które dotyczą znanych mu lub typowych spraw i zdarzeń lub szerszej problematyki życia codziennego

Rozumie średniej długości teksty mówione (monologi i dialogi) na tematy, które są mu znane, dotyczą problematyki życia codziennego

Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne zarówno w formie krótkiego monologu jak i w interakcji, odnosząc się do swoich doświadczeń, przedstawiając swoją opinię na dany temat wraz z krótkim uzasadnieniem

Opanował wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego w stopniu pozwalającym na wystarczająco swobodne rozumienie wypowiedzi studenta przez współrozmówców

Ma wiedzę na wybrane tematy dotyczące krajów angielskiego obszaru językowego lub kraju języka specjalności wypływające z treści omawianych tekstów

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie wszystkich testów cząstkowych,

zaliczenie zadań na mówienie, ustnych prezentacji,

zaliczenie prac pisemnych

terminowe wykonywanie powierzonych zadań

końcowa ocena wystawiana jest na podstawie wyniku egzaminu końcowego oraz oceny z zajęć (całoroczna praca)

możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Maciejewska
Prowadzący grup: Anna Maciejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Literatura:

Podstawowa (podręcznik kursowy):

Roegers, Luis. 2020. Language Hub Upper Intermediate B2, Split Edition (A) Student’s Book. Macmillan Education.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)