Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-66
Kod Erasmus / ISCED: 09.102 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Katedra Skandynawistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla etapu r3-X-S1-Szw w sem. letnim
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Kierunek studiów:

filolgia

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa w języku angielskim z zakresu wybranych kręgów tematycznych do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ

rozwinięcie sprawności rozumienia czytanych tekstów fabularnych, publicystycznych i popularno-naukowych w języku angielskim do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ

przedstawienie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka angielskiego i podniesienie kompetencji językowej studentów w dziedzinie poprawności gramatycznej do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ

wypracowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi ustnych w języku angielskim oraz rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ

kształtowanie umiejętności rozumienia słuchanych oryginalnych nagrań tekstów w języku angielskim, odpowiadającej poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ

kształtowanie umiejętności związanych z redagowaniem konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

przedstawienie ogólnej wiedzy dotyczącej geografii i historii krajów angielskiego obszaru językowego

przedstawienie szczegółowej wiedzy na temat życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego

rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem różnych źródeł

rozwinięcie umiejętności pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Skrócony opis:

Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym.

Pełny opis:

Opis treści kształcenia

praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka angielskiego do poziomu C1+/C2 ESOKJ

ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku angielskim, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ.

ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1+/C2 ESOKJ: formułowanie wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów

prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka angielskiego oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1+/C2 wg EOSKJ

prezentacja najważniejszych informacji dotyczących geografii i powojennej historii krajów angielskiego obszaru językowego

prezentacja najważniejszych zagadnień dotyczących kultury krajów angielskiego obszaru językowego

ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł

ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji

Literatura:

Evans, V. 2006. Successful Writing: Express Publishing

Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice: Oxford University Press

Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use: Cambridge

Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2003. English Vocabulary in Use - advanced: Cambridge

Preiss, S. 2004. North Star - Listening and Speaking: Longman

oraz

Kod Brytania. LILY TIGER. (2009). Thorogood Publishing

Lipoński, Wojciech. (2004). Dzieje kultury brytyjskiej, PWN

Newbrook, Jacky & Judith Wilson. (2006). New Proficiency Gold. Longman. Harlow.

O’Driscoll, James. (2000). Britain. The Country and Its People: An Introduction for Learners of English, OUP .

Oxford Guide to British and American Culture. (1999). OUP

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

posiada aktywny zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+/C2 ESOKJ

posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka angielskiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

potrafi wypowiadać się w języku angielskim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ

czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ

potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku angielskim na poziomie C1+/C2

zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku angielskim oraz potrafi ją zastosować

posiada ogólną wiedzę na temat geografii i historii krajów angielskiego obszaru językowego

posiada szczegółową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego

ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności

potrafi samodzielnie pracować z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym źródeł internetowych

potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnie przygotowanych dyskusjach

Metody i kryteria oceniania:

Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.

a. Can you think of any evidence to support the idea that we would all be better off without money and material possessions? (praca w grupach)

b. How far do you agree with this statement?

"Travel abroad is no longer the adventure it used to be. Mass tourism has destroyed the adventure of foreign travel." (dyskusja panelowa}

c. Great Britain vs. The United Kingdom

d. From the British Empire to the Commonwealth

4. Kryteria oceniania:

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Kowalewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Kippen, Alicja Piotrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)