Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-2FR-SEMMAG-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programów S2-FREap i S2-FREwi Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - Określenie tematyki pracy magisterskiej powiązanej z profilem praktyk zawodowych. - Wybór metodologii badawczej stosownej do tematu pracy dyplomowej związanej z problematyką życia zawodowego. - Pogłębienie wiedzy o metodach badawczych odpowiednich dla danego problemu praktycznego. - Pogłębienie wiedzy o wymogach treściowych i formalnych stawianych pracy dyplomowej związanej tematycznie z profilem praktyk. - Pogłębienie wiedzy o samodzielnej pracy przy zbieraniu materiału badawczego i literatury przedmiotu . - Poszerzenie umiejętności analizy badanego materiału i interpretacji jej wyników oraz możliwej implementacji wyników do danego sektora gospodarki lub życia społeczno-kulturalnego. - Sporządzenie pracy dyplomowej spełniającej wymogi treściowe i formalne. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • ogólna wiedza językoznawcza, ogólna wiedza z zakresu prowadzenia badań naukowych i pisania prac naukowych, deklaracja realizacji praktyk zawodowych przewidzianych w programie studiów |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja ✔ Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Zagadnienia na e-learningu ✔ |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 60 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 50 Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 200 Przygotowanie raportów 50 Przygotowanie pracy licencjackiej 90 SUMA GODZIN 450 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 15 za dwa semestry (7/8) |
Literatura: |
• Bańkowska E., Mikołajczuk A. (red.). 2000. Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, Warszawa. • Brown, K. (red.). 2006. Encyclopedia of Language and Linguistics. Amsterdam. • Bukowski, P., Heydel, M. 2009. Współczesne teorie przekładu. Antologia. Kraków. • Dereń, E., Polański E., Szopa M., 2010. Poradnik interpunkcyjny. Katowice. • Eco, U. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa. • Głowiński M., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Zarys teorii literatury, dowolne wydanie. • Kaniewska, B., Legeżyńska, A. 2005. Teoria literatury: skrypt dla studentów filologii polskiej. Poznań. • Korolko M., Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990 (lub wyd. następne). • Osuchowska, B. 2005. Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Inicjał, Warszawa. • Markowski, A. 2004. Wielki słownik poprawnej polszczyzny. Warszawa.. • Polański, E. 2012. Zasady pisowni i interpunkcji, [w:] Wielki słownik ortograficzny PWN z zasadami pisowni i interpunkcji, red. nauk. E. Polański, Warszawa. • Polański, K. (red.). 1999. Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, wyd. II popr. i uzup., Ossolineum, Wrocław. • Wolański, A. 2008. Edycja tekstów. Praktyczny poradnik: książka – prasa – WWW, WN PWN Warszawa. Ponadto literatura wskazana zależnie od tematu pracy. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: - umie sformułować bardziej złożony problem praktyczny i wybrać odpowiednią metodologię jego badań - potrafi zidentyfikować literaturę przedmiotu niezbędną do badania bardziej złożonego problemu praktycznego, dotrzeć do niej i korzystać z niej - potrafi zidentyfikować, zdobyć i w sposób pogłębiony przeanalizować materiał badawczy związany z bardziej złożonym problemem praktycznym - umie przeprowadzać argumentację tez i formułować wnioski z analizy bardziej złożonego problemu praktycznego - umie napisać pracę dyplomową (magisterską) poświęconą bardziej złożonemu problemowi praktycznemu zgodnie z przedstawionymi wymogami |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, będącej w znacznym stopniu nowym ujęciem badanego zagadnienia oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie znakomitym dobry plus (+db; 4,5): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, będącej w umiarkowanych stopniu nowym ujęciem badanego zagadnienia oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie bardzo dobrym dobry (db; 4,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, bez poważniejszych braków i błędów oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie dobrym dostateczny plus (+dst; 3,5): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, ale ze znacznymi brakami i błędami, oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie wystarczającym dostateczny (dst; 3,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, ale z licznymi i znacznymi błędami, oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie wystarczającym niedostateczny (ndst; 2,0): niewywiązanie się w terminie z obowiązku napisania pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie niewystarczającym |
Praktyki zawodowe: |
Zaliczenie praktyk po 4 semestrze (możliwe rozpoczęcie od 2 semestru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Karolina Gortych-Michalak, Karolina Kaczmarek, Marcin Michalski, Emilia Wojtasik-Dziekan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikko Bentlin, Jowita Niewulis-Grablunas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Erzsebet Panka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.