Web design
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KUDU-WED |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Web design |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty na 4 semestrze kulturoznawstwa II stopnia |
Strona przedmiotu: | http://kulturoznawstwo.amu.edu.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Kulturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 Zapoznanie studentów ze specyfiką komunikacji internetowej C2 Przekazanie wiedzy na temat projektowania i wykonywania podstawowych przekazów internetowych C3 Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych, publicznej dyskusji oraz pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Zajęcia obowiązkowe |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość podstawowych narzędzi internetowych |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | http://kulturoznawstwo.amu.edu.pl/ |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Warsztaty |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Praca własna studenta# 30 h Praca własna studenta# 30 h SUMA GODZIN 90 h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć o charakterze warsztatowym jest zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami do tworzenia przekazów internetowych, połączone z namysłem nad szerszym kontekstem kulturowym komunikacji multimedialnej. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do języka Internetu 2. Podstawowe gatunki internetowe i ich specyfika I 3. Podstawowe gatunki internetowe i ich specyfika II 4. Warsztaty blogowe 5. Warsztaty z wykorzystania języka wizualnego w Internecie 6. Konstruowanie przekazów viralowych 7. Media społecznościowe jako narzędzia promocji I 8. Media społecznościowe jako narzędzia promocji II 9. Specyfika podcastów internetowych 10. Korzystając z YouTube’a I 11. Korzystając z YouTube’a II 12. Prezentacja projektów |
Literatura: |
Kamińska, Magdalena, “Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze Internetu”, Galeria Miejska Arsenał 2012; Wiedemann, Julius, „Web design: Interactive and games”, Taschen 2008; http://medialabgdansk.pl/ |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: 1. Rozpoznaje najważniejsze przykłady form komunikacyjnych w Internecie 2. Rozumie technologiczną i kulturową specyfikę wybranych kanałów medialnych 3. Potrafi skonstruować proste przykłady przekazów internetowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja projektów 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.