Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Web design

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 08-KUDU-WED
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Web design
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty na 4 semestrze kulturoznawstwa II stopnia
Strona przedmiotu: http://kulturoznawstwo.amu.edu.pl/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Kulturoznawstwo

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 Zapoznanie studentów ze specyfiką komunikacji internetowej

C2 Przekazanie wiedzy na temat projektowania i wykonywania podstawowych przekazów internetowych

C3 Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych, publicznej dyskusji oraz pracy w grupie


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Zajęcia obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość podstawowych narzędzi internetowych

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

http://kulturoznawstwo.amu.edu.pl/

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Warsztaty

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h

Praca własna studenta# 30 h

Praca własna studenta# 30 h

SUMA GODZIN 90 h


Skrócony opis:

Celem zajęć o charakterze warsztatowym jest zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami do tworzenia przekazów internetowych, połączone z namysłem nad szerszym kontekstem kulturowym komunikacji multimedialnej.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do języka Internetu

2. Podstawowe gatunki internetowe i ich specyfika I

3. Podstawowe gatunki internetowe i ich specyfika II

4. Warsztaty blogowe

5. Warsztaty z wykorzystania języka wizualnego w Internecie

6. Konstruowanie przekazów viralowych

7. Media społecznościowe jako narzędzia promocji I

8. Media społecznościowe jako narzędzia promocji II

9. Specyfika podcastów internetowych

10. Korzystając z YouTube’a I

11. Korzystając z YouTube’a II

12. Prezentacja projektów

Literatura:

Kamińska, Magdalena, “Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze Internetu”, Galeria Miejska Arsenał 2012;

Wiedemann, Julius, „Web design: Interactive and games”, Taschen 2008;

http://medialabgdansk.pl/

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

1. Rozpoznaje najważniejsze przykłady form komunikacyjnych w Internecie

2. Rozumie technologiczną i kulturową specyfikę wybranych kanałów medialnych

3. Potrafi skonstruować proste przykłady przekazów internetowych

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja projektów

5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i

Praktyki zawodowe:

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)