Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie wizerunku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 08-KUDL-KRW
Kod Erasmus / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreowanie wizerunku
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty dla 1 semestru Kulturoznawstwa I stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

monograficzne

Kierunek studiów:

kulturoznawstwo

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Głównym celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z podstawową wiedzą z zakresu:

- metod kształtowania pozytywnego wizerunku różnego rodzaju organizacji (instytucji, przedsiębiorstw, uczelni itp.) oraz osób publicznych (politycy, celebryci itp.),

- skutecznego zarządzania wizerunkiem,

- wykształcenie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi Public Relations w celu kreowania, podtrzymywania i zmiany wizerunku.

- Rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, pracy w zespole oraz publicznej dyskusji

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Posiadanie elementarnej wiedzy o mechanizmach komunikacji i funkcjonowaniu współczesnych mediów

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Lektorium Instytutu Kulturoznawstwa

Skrzynka mailowa uczestników zajęć

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych

Dyskusja moderowana przez prowadzącego

Prezentacja, moderowanie dyskusji

Case study


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

2

Skrócony opis:

W trakcie wykładu podjęte zostaną m.in następujące zagadnienia:

- Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie?

- Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej

- Budowanie wizerunku publicznego w internecie

- Zachowanie jako główny element kreowania wizerunku

- Programowanie i organizacja działań kreujących wizerunek

- Dobór odpowiednich strategii i taktyk wizerunkowych

- Zarządzanie w czasie „kryzysu wizerunkowego”

- Przykłady „wpadek wizerunkowych” organizacji i osób publicznych

Pełny opis:

j.w.

Literatura:

- Andrzejewski P., Kot W., Media Relations. Budowanie wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 2002

- Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Poltext, Warszawa 2009

- Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 2003

- Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi, GEP, Gdańsk 2002

- Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, PWN, Warszawa 2002

- Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999

- Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003

- Pease A. i B., Mowa ciała, Rebis, Poznań 2014

- Trzeciak S., Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? Helion, Gliwice 2015

- Wieseneder S., Cerny T., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press, Warszawa 2008

Efekty uczenia się:

W efekcie student:

- zna terminologię, teorie i metodologię z zakresu medioznawstwa oraz rolę komunikacji medialnej we współczesnej kulturze

- zna podstawową terminologię i określa najważniejsze pojęcia związane z problematyką wizerunkową organizacji i osób publicznych

- posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu kreowania wizerunku

- posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów badawczych oraz doboru odpowiednich narzędzi i metod ich interpretowania

- poprawnie formułuje wypowiedzi (o charakterze ustnym i pisemnym) dotyczące problematyki kreowania wizerunku

- jest świadomy roli kulturoznawczych kompetencji w życiu społecznym oraz możliwości ich zastosowania w sferze komunikacji społecznej

Metody i kryteria oceniania:

- przygotowanie i realizacja prezentacji na zaliczenie

Kryteria oceniania:

5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)