Kreowanie wizerunku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KUDL-KRW |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie wizerunku |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty dla 1 semestru Kulturoznawstwa I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Kierunek studiów: | kulturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Głównym celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z podstawową wiedzą z zakresu: - metod kształtowania pozytywnego wizerunku różnego rodzaju organizacji (instytucji, przedsiębiorstw, uczelni itp.) oraz osób publicznych (politycy, celebryci itp.), - skutecznego zarządzania wizerunkiem, - wykształcenie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi Public Relations w celu kreowania, podtrzymywania i zmiany wizerunku. - Rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, pracy w zespole oraz publicznej dyskusji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Posiadanie elementarnej wiedzy o mechanizmach komunikacji i funkcjonowaniu współczesnych mediów |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Lektorium Instytutu Kulturoznawstwa Skrzynka mailowa uczestników zajęć |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych Dyskusja moderowana przez prowadzącego Prezentacja, moderowanie dyskusji Case study |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Skrócony opis: |
W trakcie wykładu podjęte zostaną m.in następujące zagadnienia: - Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie? - Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej - Budowanie wizerunku publicznego w internecie - Zachowanie jako główny element kreowania wizerunku - Programowanie i organizacja działań kreujących wizerunek - Dobór odpowiednich strategii i taktyk wizerunkowych - Zarządzanie w czasie „kryzysu wizerunkowego” - Przykłady „wpadek wizerunkowych” organizacji i osób publicznych |
Pełny opis: |
j.w. |
Literatura: |
- Andrzejewski P., Kot W., Media Relations. Budowanie wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 2002 - Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Poltext, Warszawa 2009 - Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 2003 - Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi, GEP, Gdańsk 2002 - Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, PWN, Warszawa 2002 - Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999 - Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003 - Pease A. i B., Mowa ciała, Rebis, Poznań 2014 - Trzeciak S., Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? Helion, Gliwice 2015 - Wieseneder S., Cerny T., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press, Warszawa 2008 |
Efekty uczenia się: |
W efekcie student: - zna terminologię, teorie i metodologię z zakresu medioznawstwa oraz rolę komunikacji medialnej we współczesnej kulturze - zna podstawową terminologię i określa najważniejsze pojęcia związane z problematyką wizerunkową organizacji i osób publicznych - posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu kreowania wizerunku - posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów badawczych oraz doboru odpowiednich narzędzi i metod ich interpretowania - poprawnie formułuje wypowiedzi (o charakterze ustnym i pisemnym) dotyczące problematyki kreowania wizerunku - jest świadomy roli kulturoznawczych kompetencji w życiu społecznym oraz możliwości ich zastosowania w sferze komunikacji społecznej |
Metody i kryteria oceniania: |
- przygotowanie i realizacja prezentacji na zaliczenie Kryteria oceniania: 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.