Przedsiębiorczość akademicka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-PA-32SCDL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość akademicka |
Jednostka: | Instytut Filologii Słowiańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty obowiązkowe dla III roku filologii serbskiej (studia licencjackie) Przedmioty obowiązkowe dla III roku studiów serbistycznych (studia licencjackie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | studia slawistyczne, specjalność: studia serbistyczne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - zaznajomienie studentów z głównymi zagadnieniami socjoligwistyki, - uporządkowanie wiedzy dotyczącej grup społecznych i roli języka w ich funkcjonowaniu, - doskonalenie umiejętności analizy funkcji języka w różnych aspektach życia społecznego, - kształtowanie świadomości zróżnicowania typów wspólnot i języków. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość specyfiki kulturowej krajów bałkańskich, Rosji i Czech. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, uczenie problemowe (problem-based learning), gra dydaktyczna/symulacyjna, rozwiązywanie zadań, metoda ćwiczeniowa, metoda badawcza (dociekania naukowego), metoda warsztatowa, metoda projektu, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - osobowość lidera firmy a prowadzenie działalności gospodarczej, - podstawowe zagadnienia związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej; koncepcja przedsiębiorstwa, zespół założycielski, kadra, struktura organizacyjna, - źródła finansowania biznesu; biznesplan, - uruchomienie firmy i pozyskiwania klientów, - możliwości zaistnienia na rynku z wykorzystaniem potencjału internetu, w tym sfery społecznościowej, - przedsiębiorczość międzynarodowa; zaproszeni goście (absolwenci i interesariusze Instytutu Filologii Słowiańskiej). |
Literatura: |
Zalecana literatura: Cieślik P., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Warszawa, 2006. Guliński J., Zasiadły K. (red.), Inkubator przedsiębiorczości akademickiej. Podręcznik dla organizatorów i pracowników, Poznań 2005. Guliński J., Zasiadły K. (red.), Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka – światowe doświadczenia, Warszawa 2005. Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, Gdańsk 2001. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Poznań 2018. Przedsiębiorczość akademicka w Polsce, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Gdańsk 2006. Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, pod red. J. Targalskiego, Warszawa 2014. Tamowicz P., Przedsiębiorczość akademicka. Spółki spin-off w Polsce, Warszawa 2006. Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2001. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej oraz podstawowe sposoby jej ochrony w prowadzeniu działalności gospodarczej, - zna specyfikę zarządzania małą firmą w początkowej fazie działalności, - potrafi samodzielnie zgromadzić informacje ze źródeł zewnętrznych w celu ewaluacji i wstępnej selekcji pomysłów biznesowych, - współpracuje w grupie, planuje i organizuje przebieg wspólnych prac; rozwija umiejętność wypracowania kompromisu, - potrafi opracować koncepcję przedsięwzięcia biznesowego (tzw. uproszczony biznesplan). |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza (95–100%). dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza (90–95%). dobry (db; 4,0): dobra wiedza (80–90%). dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, ale ze znacznymi niedociągnięciami (70–80%). dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, ale z licznymi błędami (60–70%). niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza (poniżej 60%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Patryk Borowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Patryk Borowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Patryk Borowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.