Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Content marketing czyli kreowanie wizerunku firmy/instytucji w mediach społecznościowych - spec. komunikacja medialna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 03-CMK-22PDL
Kod Erasmus / ISCED: 15.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0320) Dziennikarstwo i informacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Content marketing czyli kreowanie wizerunku firmy/instytucji w mediach społecznościowych - spec. komunikacja medialna
Jednostka: Instytut Filologii Polskiej
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty obowiązkowe dla spec. komunikacja medialna (studia licencjackie)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia polska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cele modułu kształcenia:

- zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi marketingu, w szczególności content marketingu, jako narzędzi kształtowania wizerunku firmy/organizacji,

- zapoznanie studentów z metodami oddziaływania na odbiorców komunikatu,

- wykształcenie umiejętności zaplanowania, przygotowania i poprowadzenia prostej kampanii content marketingowej,

- udoskonalenie umiejętności poszukiwania niezbędnych, rzetelnych informacji potrzebnych do przygotowywania kampanii, przygotowywania krótkich treści o charakterze marketingowym.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład, prezentacja multimedialna, przegląd stron internetowych firm i instytucji, dyskusja w grupie, ćwiczenia praktyczne.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

3

Pełny opis:

Treści programowe dla przedmiotu:

- wprowadzenie do tematyki zajęć – marketing i content marketing,

- metody kreowania wizerunku firmy/organizacji,

- analiza funkcjonowania współczesnych mediów społecznościowych w kontekście kampanii content marketing,

- tworzenie kampanii content marketing dla organizacji/firmy/instytucji,

- tworzenie tekstów na profil Facebook firmy/organizacji,

- zdjęcia i grafika w kampanii content marketing, mediach społecznościowych.

Literatura:

Zalecana literatura:

Barbara Stawarz, Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2017.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:

- wykorzystać wiedzę z zakresu marketingu i promocji, w szczególności content marketingu,

- kreować pozytywny wizerunek firmy/organizacji,

- zaplanować i przeprowadzić prostą kampanię content marketingową,

- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dla celów zawodowych,

- tworzyć teksty charakterystyczne dla kampanii content marketingowej,

- współdziałać i pracować w grupie dla osiągnięcia celów kampanii.

Metody i kryteria oceniania:

Skala ocen:

bardzo dobry (5,0): bardzo dobra wiedza z zakresu zajęć, poprawne przygotowanie materiałów na FB wraz z grafiką/zdjęciami, wywiadem i krótkiego artykułu popularnonaukowego.

dobry (db; 4,0): dobra wiedza z zakresu zajęć, poprawne przygotowanie materiałów na FB wraz z grafiką/zdjęciami i wywiadem, przedstawienie pomysłu na tekst popularnonaukowy w ramach kampanii content marketingowej.

dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza z zakresu zajęć, poprawne przygotowanie materiałów na FB wraz ze zdjęciami, przedstawienie pomysłu na tekst popularnonaukowy w ramach kampanii marketingowej.

niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Rzepecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Natalia Gorzelańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Natalia Gorzelańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Natalia Gorzelańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)