Boyhoods and Girlhoods. The Images of Growing Up in the Contemporary East-Central European Cinema
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-AP-BG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Boyhoods and Girlhoods. The Images of Growing Up in the Contemporary East-Central European Cinema |
Jednostka: | Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze oferta AMU-PIE na semestr letni oferta AMU-PIE na semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Cele kształcenia: | Course aims: On one hand – Richard Linklater’s recent masterpiece: Boyhood, on the other, positioned as a system of mirrors – the most prominent and interesting films of the past twenty years concerned with the topics of growing up and coming of age. The course will be an engaging experience of reading through visual codes of growing up in modern cinema and television and some literary projects dealing with the theme. Various film poetics developed by industry beginners as well as by long cherished film authors in the context of cultural, social and political changes of the past two decades will offer an interpretative challenges that we will take on together in class or that participants will deal with individually within the projects of their choosing. The course will be a chance: - to analyze films of the most prominent contemporary creators, - to get acquainted with the promising beginners in the film industry of the first two decades of the twenty first century, - to recognize selected nations unique film traditions and aesthetic sensibilities reflected in the contemporary filmmaking, - to learn to perceive the works of art in the cultural, social and political context, - to practice intertextual reading as a means of fuller exploration of a theme or a motif in the contemporary cinema, - to immerse oneself into the books and films like Jan Komasa’s "Szkoła samobójców", Jan Švankmajer’s "Little Otik", Jasmila Žbanic’s Grbavica or Stephen Chboskys’ "The Perks of Being a Wallflower", (among others). |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | B2 level command of English. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Jauksz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Jauksz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Jauksz | |
Prowadzący grup: | Marcin Jauksz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Sylabus zajęć: | https://amupie.amu.edu.pl/1751/details |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-25 - 2026-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.