Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie pracy w placówce oświatowo-wychowawczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 31-O5-p
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Planowanie pracy w placówce oświatowo-wychowawczej
Jednostka: Ośrodek Zamiejscowy w Pile
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

Pedagogika

Cele kształcenia:

Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą planowania pracy w placówce oświatowo – wychowawczej.

Uświadomienie potrzeby właściwego kształtowania komunikacji interpersonalnej wynikającego ze specyfiki działań w zakresie planowania pracy placówce oświatowo - wychowawczej.

Przygotowanie do wykorzystywania podstawowej wiedzy teoretycznej z zakresu planowania i zarządzania placówką oświatową w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

Inspirowanie do działań promujących całożyciową edukację.

Zwrócenie uwagi na szczególne znaczenie etyki zawodowej w zakresie wykonywania zadań w obszarze planowania pracy w placówkach oświatowo - wychowawczych.



Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Miniwykład. ćwiczenia, praca w grupach, stawianie pytań, inicjowanie dyskusji,

Skrócony opis:

Studenci zostaną zaznajomieni z podstawami planowania w palcówce oświatowej i szkole.W pierwszej kolejności zostaną przedstawione podstawowe zagadnienia, stanowiące ogólne podstawy planowania. W drugiej - prezentowane treści z zakresu planowania dotyczyć będą koncepcji planu szkoły, arkusza organizacyjnego i innych obowiązujących planów.

Pełny opis:

Planowanie i zarządzanie placówką oświatową - koncepcja pracy szkoły

Komunikacja interpersonalna w odniesieniu do planowania pracy placówek oświatowych.

Arkusz organizacyjny szkoły - plan globalny.

Analiza i interpretacja wybranych problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w kontekście planowania działań edukacyjnych: plan wychowawczy, program profilaktyki, program profilaktyczny.

Problemy etyczno-moralne oraz etyczno-zawodowe w odniesieniu do zadań wynikających z planowania pracy placówki oświatowej.

Literatura:

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ze zmianami

J. Radziewicz, O planowaniu pracy wychowawczej, Warszawa 1989.

J. Ochenduszko, Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela. Poradnik. Biblioteczka Reformy Oświatowej, Bydgoszcz 1997.

Decker F. Walker, Jonas F. Soltis, Program i cele kształcenia. tłum. K. Kruszewski, Warszawa 2000.

K. Grabowska, W. Kołodziej, Nadzór pedagogiczny dyrektora sprawowany poprzez wewnętrzne mierzenie jakości pracy w praktyce, Białystok 2000.

Józef Pielachowski, Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 2000.

J. Semrau, Mierzenie jakości. Program rozwoju szkoły. Raport, Oficyna wydawnicza, Poznań 2001.

Efekty uczenia się:

Student ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, planowania i zarządzania placówką oświatową.

Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń.

Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu planowania i zarządzania placówką oświatową w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

Student potrafi inspirować podmioty uczestniczące w procesie edukacyjnym do własne rozwoju, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.

Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi.

Metody i kryteria oceniania:

Analiza odpowiedzi na pytania, ocena projektu,

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)