Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania konsumenckie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 24-SODL-ZAK
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zachowania konsumenckie
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Przedmioty na semestrze II socjologii I stopnia
Przedmioty na Wydziale Socjologii
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

C1 przekazanie wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich i czynników je warunkujących


C2 rozwinięcie zdolności wykorzystywania kategorii teoretycznych socjologii, psychologii, marketingu , ekonomii i innych nauk społecznych do opisu zachowań konsumenckich człowieka

C3 rozwinięcie umiejętności świadomego wyboru perspektywy teoretycznej w analizie zachowań konsumenckich i dostrzegania konsekwencji tego wyboru dla praktyki


C4 wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych


C5 wyrobienie umiejętności planowania, organizowania i prowadzenia prezentacji w małych grupach


C6 rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej



Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Literatura:

• Aldridge A., Konsumpcja, Warszawa 2006:Sic!

• Aldridge A., Rynek, Warszawa 2006: Sic !

• Foxall G. R., Goldsmith R. E, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, W-wa 1998: PWN

• Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Poznań 2005 (zwłaszcza : r.7, 8, 10, 11): Rebis

• Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, red. Lumbkin M., Foxall G, van Raaj F., Heilbrun B., Warszawa 2001: PWN

• Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, red. Antonides G., van Raaj W.F, Warszawa 2003: PWN

Efekty uczenia się:

Nazwa modułu kształcenia: Zachowania konsumenckie

Symbol treści kształcenia* Opis treści kształcenia Odniesienie do efektów kształcenia modułu#

TK_01 Zachowania konsumenckie (consumer behaviour) jako dziedzina akademicka.Tematyka. Podstawowe pojęcia. Związek z marketingiem i badaniami rynkowymi. ZAK_01, ZAK_02, ZAK_08

TK_02 Ekonomia konsumpcji . Badania ekonomiczne konsumpcji: przedmiotowe, podmiotowe, przestrzenne. Ekonomiczne „prawa” konsumpcji. ZAK_01, ZAK_08

TK_03 Psychologia konsumenta. Modele zachowań konsumenta. Potrzeby i motywacje. Proces podejmowania decyzji. Satysfakcja konsumenta. Psychologiczne „prawa” konsumpcji ZAK_03

TK_04 Wybrane socjologiczne, antropologiczne i politologiczne teorie konsumpcji: ZAK_04, ZAK_08

TK_05 Społeczne wzory konsumpcji ZAK_01, ZAK_04

TK_06 Konsumeryzm jako ruch społeczny. Prawa konsumenta) ZAK_04, ZAK_06, ZAK_08

TK_07 Struktura społeczna a konsumpcja. Style życie, fazy życia, cykle życia ZAK_04, ZAK_05

TK_08 Zachowania konsumenckie w turystyce ZAK_05, ZAK_08

TK_09 Antropologia i semiotyka centrum handlowego ZAK_04, ZAK_05

TK_10 Socjologia i antropologia jedzenia ZAK_06, ZAK_07

TK_11 Socjologia i antropologia odzieży ZAK_07, ZAK_08

TK_12 Socjologiczne i antropologiczne aspekty kupowania ZAK_05, ZAK_07, ZAK_08

Metody i kryteria oceniania:

Nazwa modułu (przedmiotu): Zachowania konsumenckie

Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć# Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia&

ZAK_01 TK_01, TK_02, TK_05 wykład P – egzamin pisemny

ZAK_02 TK_01 wykład P – egzamin pisemny

ZAK_03 TK_03 wykład P – egzamin pisemny

ZAK_04 TK_04, TK_05, TK_06, TK_07, TK_09 wykład, konwersatoria, analiza przypadków F – bieżąca ocena prac nad projektem

P – egzamin pisemny

P – ocena projektu

ZAK_05 TK_07, TK_08, TK_09, TK_12 Wykład, konwersatoria, dyskusja, analiza przypadków F – dyskusja w oparciu o przygotowane materiały

P – egzamin (analiza wybranego przypadku)

ZAK_06 TK_06, TK_10 konwersatoria F – bieżąca ocena prac nad projektem

P – ocena za projekt

ZAK_07 TK_10, TK_11, TK_12 Wykład, konwersatoria, dyskusja F – dyskusja podczas zajęć

P – egzamin pisemny

ZAK_08 TK_01, TK_02, TK_04, TK_06, TK_08, TK_11, TK_12 Wykład, konwersatoria F – dyskusja podczas zajęć

P – ocena za projekt

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ariel Modrzyk
Prowadzący grup: Beata Kowalczyk, Ariel Modrzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jeran
Prowadzący grup: Agnieszka Jeran
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)