Zachowania konsumenckie
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 24-SODL-ZAK |
| Kod Erasmus / ISCED: |
14.2
|
| Nazwa przedmiotu: | Zachowania konsumenckie |
| Jednostka: | Wydział Socjologii |
| Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Przedmioty na semestrze II socjologii I stopnia Przedmioty na Wydziale Socjologii |
| Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
| Język prowadzenia: | język polski |
| Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
| Poziom przedmiotu: | I stopień |
| Cele kształcenia: | C1 przekazanie wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich i czynników je warunkujących C2 rozwinięcie zdolności wykorzystywania kategorii teoretycznych socjologii, psychologii, marketingu , ekonomii i innych nauk społecznych do opisu zachowań konsumenckich człowieka C3 rozwinięcie umiejętności świadomego wyboru perspektywy teoretycznej w analizie zachowań konsumenckich i dostrzegania konsekwencji tego wyboru dla praktyki C4 wyrobienie umiejętności pisania opracowań naukowych C5 wyrobienie umiejętności planowania, organizowania i prowadzenia prezentacji w małych grupach C6 rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej |
| Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
| Literatura: |
• Aldridge A., Konsumpcja, Warszawa 2006:Sic! • Aldridge A., Rynek, Warszawa 2006: Sic ! • Foxall G. R., Goldsmith R. E, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, W-wa 1998: PWN • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Poznań 2005 (zwłaszcza : r.7, 8, 10, 11): Rebis • Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, red. Lumbkin M., Foxall G, van Raaj F., Heilbrun B., Warszawa 2001: PWN • Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, red. Antonides G., van Raaj W.F, Warszawa 2003: PWN |
| Efekty uczenia się: |
Nazwa modułu kształcenia: Zachowania konsumenckie Symbol treści kształcenia* Opis treści kształcenia Odniesienie do efektów kształcenia modułu# TK_01 Zachowania konsumenckie (consumer behaviour) jako dziedzina akademicka.Tematyka. Podstawowe pojęcia. Związek z marketingiem i badaniami rynkowymi. ZAK_01, ZAK_02, ZAK_08 TK_02 Ekonomia konsumpcji . Badania ekonomiczne konsumpcji: przedmiotowe, podmiotowe, przestrzenne. Ekonomiczne „prawa” konsumpcji. ZAK_01, ZAK_08 TK_03 Psychologia konsumenta. Modele zachowań konsumenta. Potrzeby i motywacje. Proces podejmowania decyzji. Satysfakcja konsumenta. Psychologiczne „prawa” konsumpcji ZAK_03 TK_04 Wybrane socjologiczne, antropologiczne i politologiczne teorie konsumpcji: ZAK_04, ZAK_08 TK_05 Społeczne wzory konsumpcji ZAK_01, ZAK_04 TK_06 Konsumeryzm jako ruch społeczny. Prawa konsumenta) ZAK_04, ZAK_06, ZAK_08 TK_07 Struktura społeczna a konsumpcja. Style życie, fazy życia, cykle życia ZAK_04, ZAK_05 TK_08 Zachowania konsumenckie w turystyce ZAK_05, ZAK_08 TK_09 Antropologia i semiotyka centrum handlowego ZAK_04, ZAK_05 TK_10 Socjologia i antropologia jedzenia ZAK_06, ZAK_07 TK_11 Socjologia i antropologia odzieży ZAK_07, ZAK_08 TK_12 Socjologiczne i antropologiczne aspekty kupowania ZAK_05, ZAK_07, ZAK_08 |
| Metody i kryteria oceniania: |
Nazwa modułu (przedmiotu): Zachowania konsumenckie Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć# Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia& ZAK_01 TK_01, TK_02, TK_05 wykład P – egzamin pisemny ZAK_02 TK_01 wykład P – egzamin pisemny ZAK_03 TK_03 wykład P – egzamin pisemny ZAK_04 TK_04, TK_05, TK_06, TK_07, TK_09 wykład, konwersatoria, analiza przypadków F – bieżąca ocena prac nad projektem P – egzamin pisemny P – ocena projektu ZAK_05 TK_07, TK_08, TK_09, TK_12 Wykład, konwersatoria, dyskusja, analiza przypadków F – dyskusja w oparciu o przygotowane materiały P – egzamin (analiza wybranego przypadku) ZAK_06 TK_06, TK_10 konwersatoria F – bieżąca ocena prac nad projektem P – ocena za projekt ZAK_07 TK_10, TK_11, TK_12 Wykład, konwersatoria, dyskusja F – dyskusja podczas zajęć P – egzamin pisemny ZAK_08 TK_01, TK_02, TK_04, TK_06, TK_08, TK_11, TK_12 Wykład, konwersatoria F – dyskusja podczas zajęć P – ocena za projekt |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ WYK
PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Ariel Modrzyk | |
| Prowadzący grup: | Beata Kowalczyk, Ariel Modrzyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Agnieszka Jeran | |
| Prowadzący grup: | Agnieszka Jeran | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
