Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki zawodowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-PZPK-33
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki zawodowe
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

projektowanie kultury

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cel ogólny:


Studenckie praktyki zawodowe umożliwiają studentom zapoznanie się

z organizacją i funkcjonowaniem środowiska zawodowego. Dają im sposobność do nabycia nowych umiejętności i wykorzystania wiedzy zdobytej podczas realizacji programu studiów.


Cele szczegółowe:


̶ zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zakładu pracy działającego w sektorze kultury:

• podstawy prawne,

• przepisy wewnętrzne (statut, regulamin pracy),

• struktura organizacyjna,

• misja,

• strategia i zadania,

• system i zasady przepływu informacji,

• sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji,

• mikro- i makrootoczenie,


̶ zdobycie przez studentów doświadczenia zawodowego w obszarze kultury, poznanie od strony praktycznej różnych aspektów pracy na stanowiskach zgodnych z kierunkiem studiów oraz specjalnościami, tj. animacją ruchu turystycznego i promocją dziedzictwa kulturowego,


̶ kształtowanie u praktykantów postawy zawodowej opartej na zaangażowaniu, budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych

i profesjonalizmie,


̶ przygotowanie ich do samodzielnej pracy i brania odpowiedzialności za powierzone im działania,


̶ nawiązanie przez studentów kontaktu z potencjalnymi pracodawcami,


̶ zebranie, za zgodą organizatora praktyk, materiałów i danych przydatnych

w procesie opracowywania pracy licencjackiej.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Osoba podejmująca praktyki zawodowe powinna spełniać poniższe wymagania wstępne:


- w zakresie wiedzy:


• zna i rozumie cele oraz zadania praktyk zawodowych,

• zna i rozumie zasady organizacji, realizacji i zaliczenia praktyk zawodowych,

• zna i rozumie prawa oraz obowiązki praktykanta,

• zna i rozumie regulamin praktyk zawodowych obowiązujący w IKE UAM,

• zna i rozumie podstawowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,

• zna odpowiednie procedury w razie wystąpienia wypadku podczas realizacji

praktyk zawodowych,


- w zakresie umiejętności:


• potrafi nawiązać kontakt z zakładem pracy - potencjalnym organizatorem

praktyk zawodowych, wie, jak komunikować się z jego przedstawicielami,

• potrafi samodzielnie uzupełnić dokumentację potwierdzającą odbycie praktyk

zawodowych,

• potrafi analizować i wyjaśniać podstawowe problemy związane z miejscem

odbywania praktyki zawodowej,

• potrafi planować działania zawodowe, jest świadomy swoich mocnych

i słabych stron,


- w zakresie kompetencji społecznych:


• jest gotów do poszerzania indywidualnych obszarów poznawczych,

• jest gotów do współtworzenia relacji interpersonalnych w miejscu realizacji

praktyk zawodowych,

• jest gotów do podjęcia i prawidłowej realizacji praktyk zawodowych,

• jest gotów do podejmowania działań zawodowych zleconych przez

organizatora praktyk.


Za przygotowanie studentów do realizacji praktyk odpowiada pełnomocnik ds. praktyk studenckich.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece IKE UAM.


Regulamin praktyk jest dostępny na stronie IKE UAM http://ike.amu.edu.pl/studenci-2/praktyki/


Dodatkowe informacje na temat praktyk znajdują się na wskazanej stronie oraz w gablocie na I piętrze.


Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Realizacja praktyk zawodowych, a w ich ramach m.in.:


- dyskusja,

- praca z tekstem,

- rozwiązywanie zadań,

- praca w grupach.


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

120 godzin


Punkty ECTS: 4

Skrócony opis:

---

Pełny opis:

W ramach realizacji praktyk zawodowych student zostanie zapoznany

z następującymi zagadnieniami:

1. Cele i zadania zakładu pracy (misja, strategia, działania).

2. Podstawy prawne funkcjonowania zakładu pracy.

3. Przepisy wewnętrzne obowiązujące w zakładzie pracy (regulamin, statut).

4. Struktura organizacyjna zakładu pracy.

5. Mikro- i makrootoczenie organizatora praktyk.

6. Sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji.

7. Działalność kulturalna – planowanie i organizacja.

8. Promocja wydarzeń kulturalnych.

9. Zasady i standardy współpracy wewnętrznej.

Literatura:

a) obowiązkowa:

Materiały zgodne z zaleceniami organizatora praktyk.

Program praktyk dla kierunku komunikacja europejska.

Regulamin studenckich praktyk zawodowych obowiązujący w IKE UAM.

b) uzupełniająca:

Buckingham M., Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu, Warszawa 2017.

Maurer R., Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić twoje życie, Gliwice 2016.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/studentka:

- zna w stopniu podstawowym strukturę organizacyjną podmiotu, w którym

odbył/a praktykę zawodową, obowiązujące w nim przepisy wewnętrzne, jego

misję, strategię oraz zakres podejmowanych działań,

- zna w podstawowym zakresie najważniejsze podstawy prawne oraz przepisy

wewnętrzne regulujące funkcjonowanie zakładu pracy – organizatora praktyk,

- zna w stopniu podstawowym mikro- i makrootoczenie zakładu pracy -

organizatora praktyk oraz mechanizmy oddziałujące na jego funkcjonowanie,

- zna w podstawowym zakresie metody prowadzenia i obiegu dokumentacji

stosowane przez organizatora praktyk,

- zna w stopniu podstawowym system i zasady przepływu informacji stosowane

przez organizatora praktyk,

- zna w stopniu podstawowym zasady planowania i organizacji działań

kulturalnych, w tym tych związanych z animacją ruchu turystycznego oraz

promocją dziedzictwa kulturowego,

- potrafi włączyć się w pracę zespołu funkcjonującego w obszarze kultury

i wykorzystać wiedzę zdobytą w trakcie realizacji programu studiów,

- potrafi przygotować materiały informacyjne i promocyjne dotyczące

działalności kulturalnej,

- posługuje się nowoczesnymi narzędziami oraz technologiami komunikacyjnymi

w celu promocji dziedzictwa kulturowego i przedsięwzięć turystycznych,

- jest gotów/gotowa do współtworzenia relacji interpersonalnych w środowisku

zawodowym,

- jest gotów/gotowa do wykonywania zadań w sposób profesjonalny i zgodnie

z zasadami etyki zawodowej,

- jest gotów/gotowa do poszerzania swoich kompetencji zawodowych

w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych,

- jest gotów/gotowa do aktywnego działania w sektorze kultury,

współtworzenia wydarzeń o charakterze kulturalnym.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

- analiza dokumentacji (dziennik praktyk, karta praktyki),

- opinia opiekuna praktyk z ramienia zakładu pracy.

Zgodnie z § 11 regulaminu studenckich praktyk zawodowych, który obowiązuje w Instytucie Kultury Europejskiej UAM, zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie złożonych przez studenta/kę dziennika praktyk studenckich oraz karty praktyki. Dokumenty muszą zawierać podpis i pieczątkę imienną organizatora praktyk, który w ten sposób potwierdza fakt odbycia praktyki. Student/ka ma obowiązek złożyć pełnomocnikowi ds. praktyk studenckich dziennik praktyk studenckich i kartę praktyki w terminie wynikającym z planu studiów. Zaliczenia praktyk dokonuje pełnomocnik ds. praktyk studenckich po uprzedniej analizie dokumentacji.

Praktyki zawodowe:

w wymiarze 120 godzin.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Wasilkiewicz
Prowadzący grup: Kamil Wasilkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie - niezaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Cel ogólny:


Studenckie praktyki zawodowe umożliwiają studentom zapoznanie się

z organizacją i funkcjonowaniem środowiska zawodowego. Dają im sposobność do nabycia nowych umiejętności i wykorzystania wiedzy zdobytej podczas realizacji programu studiów.


Cele szczegółowe:


̶ zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zakładu pracy działającego w sektorze kultury:

• podstawy prawne,

• przepisy wewnętrzne (statut, regulamin pracy),

• struktura organizacyjna,

• misja,

• strategia i zadania,

• system i zasady przepływu informacji,

• sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji,

• mikro- i makrootoczenie,


̶ zdobycie przez studentów doświadczenia zawodowego w obszarze kultury, poznanie od strony praktycznej różnych aspektów pracy na stanowiskach zgodnych z kierunkiem studiów oraz specjalnościami, tj. animacją ruchu turystycznego i promocją dziedzictwa kulturowego,


̶ kształtowanie u praktykantów postawy zawodowej opartej na zaangażowaniu, budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych

i profesjonalizmie,


̶ przygotowanie ich do samodzielnej pracy i brania odpowiedzialności za powierzone im działania,


̶ nawiązanie przez studentów kontaktu z potencjalnymi pracodawcami,


̶ zebranie, za zgodą organizatora praktyk, materiałów i danych przydatnych

w procesie opracowywania pracy licencjackiej.


Skrócony opis:

---

Pełny opis:

W ramach realizacji praktyk zawodowych student zostanie zapoznany

z następującymi zagadnieniami:

1. Cele i zadania zakładu pracy (misja, strategia, działania).

2. Podstawy prawne funkcjonowania zakładu pracy.

3. Przepisy wewnętrzne obowiązujące w zakładzie pracy (regulamin, statut).

4. Struktura organizacyjna zakładu pracy.

5. Mikro- i makrootoczenie organizatora praktyk.

6. Sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji.

7. Działalność kulturalna – planowanie i organizacja.

8. Promocja wydarzeń kulturalnych.

9. Zasady i standardy współpracy wewnętrznej.

Literatura:

a) obowiązkowa:

Materiały zgodne z zaleceniami organizatora praktyk.

Program praktyk dla kierunku projektowanie kultury.

Regulamin studenckich praktyk zawodowych obowiązujący w IKE UAM.

b) uzupełniająca:

Buckingham M., Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu, Warszawa 2017.

Maurer R., Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić twoje życie, Gliwice 2016.

Uwagi:

Informacje dodatkowe na temat praktyk znajdują się na stronie IKE UAM (http://ike.amu.edu.pl/studenci-2/praktyki/).

Dyżur pełnomocnika ds. praktyk studenckich: piątek, godz. 11:00-12:00 (MS Teams).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Igor Ksenicz
Prowadzący grup: Igor Ksenicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie - niezaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Igor Ksenicz
Prowadzący grup: Igor Ksenicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie - niezaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)