Organizacja imprezy i widowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-OIIW-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja imprezy i widowiska |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | projektowanie kultury |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cel ogólny: - przekazanie studentom wiedzy oraz rozwój ich umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprezy i widowiska, Cele szczegółowe: - przekazanie studentom wiedzy na temat: • podstaw prawnych organizacji imprezy i widowiska w Polsce, • roli, zadań i obowiązków organizatora imprezy i widowiska, • poszczególnych etapów organizacji imprezy i widowiska, • metod wypracowywania koncepcji wydarzeń, • metod wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT), • źródeł finansowania imprezy i widowiska, • sposobów promocji wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych, - rozwój umiejętności i kompetencji społecznych studentów w zakresie: • przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi, • określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprezy i widowiska, • opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezę i widowisko, • wypełniania wniosku o dofinansowanie imprezy i widowiska, • opracowywania budżetu imprezy i widowiska, • opracowywania planu promocyjnego wydarzenia, • promowania wydarzenia w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych, • pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie przewiduje się możliwości wykorzystania b-learningu. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak wymagań wstępnych. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień - wykład konwersatoryjny - dyskusja - praca z tekstem - metoda analizy przypadków - metoda warsztatowa - metoda projektu - demonstracje dźwiękowe i/lub video - metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) - praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela: 30 godz. Praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć: 15 godz. - czytanie wskazanej literatury: 10 godz. - przygotowanie projektu: 20 godz. - przygotowanie do egzaminu / zaliczenia: 15 godz. Suma godzin: 90 Punkty ECTS: 3 |
Skrócony opis: |
--- |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student będzie miał okazję zdobyć wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych. Zakres tematyczny przedmiotu przedstawia się następująco: 1. Impreza i widowisko: • definicje i klasyfikacja, • podstawy prawne, • zadania i obowiązki organizatora, • zabezpieczenie wydarzeń. 2. Etapy organizacji imprezy i widowiska: • opracowanie koncepcji i założeń, • identyfikacja pomysłu z potrzebami społecznymi (diagnoza), • budowanie zespołu organizacyjnego, • pozyskiwanie środków i planowanie budżetu, • pozyskiwanie partnerów do realizacji przedsięwzięcia, • podział obowiązków i harmonogram działań, • promocja wydarzenia, • realizacja imprezy i widowiska, • rozliczenie przedsięwzięcia. 3. Koncepcja, cele i rezultaty: • definicje i klasyfikacja, • opracowanie koncepcji wydarzenia, • metody wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT). 4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu: • źródła finansowania (programy grantowe, sponsorzy, crowdfunding), • projekt jako sposób na zorganizowanie imprezy i widowiska, • budżet wydarzenia. 5. Promocja wydarzeń: • opracowanie planu promocji, • promocja w mediach tradycyjnych (analogowych), • promocja w mediach elektronicznych, • rola rzecznika prasowego, • pozyskiwanie patronów medialnych. Rodzaj zajęć: ćwiczenia |
Literatura: |
‒ Maziarka M., Wiatr G., Florjanowicz P. i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005. ‒ Parszowski S., Kruczyński A., Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/studentka - zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia, - zna i rozumie podstawy prawne organizacji imprezy i widowiska w Polsce, - zna i rozumie rolę, zadania oraz obowiązki organizatora imprezy i widowiska, - zna poszczególne etapy organizacji imprezy i widowiska, - zna i rozumie metody wypracowywania koncepcji wydarzeń, - zna i rozumie metody wyznaczania celów, - zna wybrane źródła finansowania imprezy i widowiska, - zna i rozumie metody promocji wydarzeń, - potrafi scharakteryzować poszczególne etapy organizacji imprezy i widowiska, - potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi, - potrafi określić i scharakteryzować grupę docelową imprezy i widowiska, - potrafi opracować harmonogram działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezę i widowisko, - potrafi wypełnić wniosek o dofinansowanie imprezy i widowiska, - potrafi opracować budżet imprezy i widowiska, - potrafi opracować plan promocji wydarzenia, - potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych (w zakresie podstawowym), - potrafi zrealizować wydarzenie na skalę lokalną, - jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec przyswajanej wiedzy, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego i zawodowego, - jest gotów / gotowa do podejmowania pracy w grupie przy organizacji imprezy i widowiska. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci są oceniani za przygotowanie i aktywne uczestnictwo w zajęciach. Są zobligowani do realizacji projektu. Ich wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, zostaną zweryfikowane poprzez kolokwium. Elementy oceny końcowej: • aktywność • projekt • kolokwium Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Wasilkiewicz | |
Prowadzący grup: | Kamil Wasilkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
--- |
|
Pełny opis: |
Podczas zajęć student/ka będzie miał/a okazję zdobyć wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych. Zakres tematyczny przedmiotu przedstawia się następująco: 1. Impreza i widowisko: • definicje i klasyfikacja, • podstawy prawne, • zadania i obowiązki organizatora, • zabezpieczenie wydarzeń. 2. Organizacja wydarzeń kulturalnych w trakcie pandemii wirusa SARS-CoV-2: • wewnętrzne zasady organizatora wydarzenia, • zasady pracy artystycznej i wykonawczej, • polityka informacyjna dla uczestników wydarzeń, • zasady organizacji widowni, • zasady bezpieczeństwa, • procedury postępowania w przypadku potwierdzenia u uczestników wydarzenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2. 3. Etapy organizacji imprezy i widowiska: • opracowanie koncepcji i założeń, • identyfikacja pomysłu z potrzebami społecznymi (diagnoza), • budowanie zespołu organizacyjnego, • pozyskiwanie środków i planowanie budżetu, • pozyskiwanie partnerów do realizacji przedsięwzięcia, • podział obowiązków i harmonogram działań, • promocja wydarzenia, • realizacja imprezy i widowiska, • rozliczenie przedsięwzięcia. 4. Koncepcja, cele i rezultaty: • definicje i klasyfikacja, • opracowanie koncepcji wydarzenia, • metody wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT). 5. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu: • źródła finansowania (programy grantowe, sponsorzy, crowdfunding), • projekt jako sposób na zorganizowanie imprezy i widowiska, • budżet wydarzenia. 6. Promocja wydarzeń: • opracowanie planu promocji, • promocja w mediach tradycyjnych (analogowych), • promocja w mediach elektronicznych, • rola rzecznika prasowego, • pozyskiwanie patronów medialnych. Rodzaj zajęć: ćwiczenia |
|
Literatura: |
‒ Maziarka M., Wiatr G., Florjanowicz P. i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005. ‒ Parszowski S., Kruczyński A., Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015. |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na platformie MS Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.