Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja imprezy i widowiska

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-OIIW-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Organizacja imprezy i widowiska
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

projektowanie kultury

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cel ogólny:


- przekazanie studentom wiedzy oraz rozwój ich umiejętności i kompetencji

społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprezy i widowiska,


Cele szczegółowe:


- przekazanie studentom wiedzy na temat:

• podstaw prawnych organizacji imprezy i widowiska w Polsce,

• roli, zadań i obowiązków organizatora imprezy i widowiska,

• poszczególnych etapów organizacji imprezy i widowiska,

• metod wypracowywania koncepcji wydarzeń,

• metod wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT),

• źródeł finansowania imprezy i widowiska,

• sposobów promocji wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych)

i cyfrowych,


- rozwój umiejętności i kompetencji społecznych studentów w zakresie:

• przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi,

• określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprezy i widowiska,

• opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby

prawidłowo zorganizować imprezę i widowisko,

• wypełniania wniosku o dofinansowanie imprezy i widowiska,

• opracowywania budżetu imprezy i widowiska,

• opracowywania planu promocyjnego wydarzenia,

• promowania wydarzenia w mediach tradycyjnych (analogowych)

i cyfrowych,

• pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego.





Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie przewiduje się możliwości wykorzystania b-learningu.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak wymagań wstępnych.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

- wykład konwersatoryjny

- dyskusja

- praca z tekstem

- metoda analizy przypadków

- metoda warsztatowa

- metoda projektu

- demonstracje dźwiękowe i/lub video

- metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

- praca w grupach




Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela: 30 godz.


Praca własna studenta:

- przygotowanie do zajęć: 15 godz.

- czytanie wskazanej literatury: 10 godz.

- przygotowanie projektu: 20 godz.

- przygotowanie do egzaminu / zaliczenia: 15 godz.


Suma godzin: 90


Punkty ECTS: 3


Skrócony opis:

---

Pełny opis:

Podczas zajęć student będzie miał okazję zdobyć wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych.

Zakres tematyczny przedmiotu przedstawia się następująco:

1. Impreza i widowisko:

• definicje i klasyfikacja,

• podstawy prawne,

• zadania i obowiązki organizatora,

• zabezpieczenie wydarzeń.

2. Etapy organizacji imprezy i widowiska:

• opracowanie koncepcji i założeń,

• identyfikacja pomysłu z potrzebami społecznymi (diagnoza),

• budowanie zespołu organizacyjnego,

• pozyskiwanie środków i planowanie budżetu,

• pozyskiwanie partnerów do realizacji przedsięwzięcia,

• podział obowiązków i harmonogram działań,

• promocja wydarzenia,

• realizacja imprezy i widowiska,

• rozliczenie przedsięwzięcia.

3. Koncepcja, cele i rezultaty:

• definicje i klasyfikacja,

• opracowanie koncepcji wydarzenia,

• metody wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT).

4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu:

• źródła finansowania (programy grantowe, sponsorzy, crowdfunding),

• projekt jako sposób na zorganizowanie imprezy i widowiska,

• budżet wydarzenia.

5. Promocja wydarzeń:

• opracowanie planu promocji,

• promocja w mediach tradycyjnych (analogowych),

• promocja w mediach elektronicznych,

• rola rzecznika prasowego,

• pozyskiwanie patronów medialnych.

Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Literatura:

‒ Maziarka M., Wiatr G., Florjanowicz P. i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005.

‒ Parszowski S., Kruczyński A., Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/studentka

- zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia,

- zna i rozumie podstawy prawne organizacji imprezy i widowiska w Polsce,

- zna i rozumie rolę, zadania oraz obowiązki organizatora imprezy i widowiska,

- zna poszczególne etapy organizacji imprezy i widowiska,

- zna i rozumie metody wypracowywania koncepcji wydarzeń,

- zna i rozumie metody wyznaczania celów,

- zna wybrane źródła finansowania imprezy i widowiska,

- zna i rozumie metody promocji wydarzeń,

- potrafi scharakteryzować poszczególne etapy organizacji imprezy i widowiska,

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi,

- potrafi określić i scharakteryzować grupę docelową imprezy i widowiska,

- potrafi opracować harmonogram działań, które należy podjąć, aby

prawidłowo zorganizować imprezę i widowisko,

- potrafi wypełnić wniosek o dofinansowanie imprezy i widowiska,

- potrafi opracować budżet imprezy i widowiska,

- potrafi opracować plan promocji wydarzenia,

- potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych (w zakresie podstawowym),

- potrafi zrealizować wydarzenie na skalę lokalną,

- jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec

przyswajanej wiedzy, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego

i zawodowego,

- jest gotów / gotowa do podejmowania pracy w grupie przy organizacji imprezy i widowiska.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci są oceniani za przygotowanie i aktywne uczestnictwo w zajęciach. Są zobligowani do realizacji projektu. Ich wiedza, umiejętności i kompetencje

w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, zostaną zweryfikowane poprzez kolokwium.

Elementy oceny końcowej:

• aktywność

• projekt

• kolokwium

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0)

dobry plus (+db; 4,5)

dobry (db; 4,0)

dostateczny plus (+dst; 3,5)

dostateczny (dst; 3,0)

niedostateczny (ndst; 2,0)

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Wasilkiewicz
Prowadzący grup: Kamil Wasilkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

30

Skrócony opis:

---

Pełny opis:

Podczas zajęć student/ka będzie miał/a okazję zdobyć wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych.

Zakres tematyczny przedmiotu przedstawia się następująco:

1. Impreza i widowisko:

• definicje i klasyfikacja,

• podstawy prawne,

• zadania i obowiązki organizatora,

• zabezpieczenie wydarzeń.

2. Organizacja wydarzeń kulturalnych w trakcie pandemii wirusa SARS-CoV-2:

• wewnętrzne zasady organizatora wydarzenia,

• zasady pracy artystycznej i wykonawczej,

• polityka informacyjna dla uczestników wydarzeń,

• zasady organizacji widowni,

• zasady bezpieczeństwa,

• procedury postępowania w przypadku potwierdzenia u uczestników

wydarzenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2.

3. Etapy organizacji imprezy i widowiska:

• opracowanie koncepcji i założeń,

• identyfikacja pomysłu z potrzebami społecznymi (diagnoza),

• budowanie zespołu organizacyjnego,

• pozyskiwanie środków i planowanie budżetu,

• pozyskiwanie partnerów do realizacji przedsięwzięcia,

• podział obowiązków i harmonogram działań,

• promocja wydarzenia,

• realizacja imprezy i widowiska,

• rozliczenie przedsięwzięcia.

4. Koncepcja, cele i rezultaty:

• definicje i klasyfikacja,

• opracowanie koncepcji wydarzenia,

• metody wyznaczania celów (SMART, SMARTER, EXACT).

5. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu:

• źródła finansowania (programy grantowe, sponsorzy, crowdfunding),

• projekt jako sposób na zorganizowanie imprezy i widowiska,

• budżet wydarzenia.

6. Promocja wydarzeń:

• opracowanie planu promocji,

• promocja w mediach tradycyjnych (analogowych),

• promocja w mediach elektronicznych,

• rola rzecznika prasowego,

• pozyskiwanie patronów medialnych.

Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Literatura:

‒ Maziarka M., Wiatr G., Florjanowicz P. i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005.

‒ Parszowski S., Kruczyński A., Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na platformie MS Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)