Moduł obowiązkowy do wyboru V "Mikrohistorie kultury" (1): Templariusze jako produkt (pop)kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-MOMKA-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Moduł obowiązkowy do wyboru V "Mikrohistorie kultury" (1): Templariusze jako produkt (pop)kultury |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | komunikacja europejska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | W zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak wymagań wstępnych. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Zalecana literatura jest dostępna w Bibliotece UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | W zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15 Praca własna studenta: w zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). Suma godzin: 25-30 Punkty ECTS: 1 |
Skrócony opis: |
Studenci/tki wybierają jeden moduł z dwóch zaproponowanych, obejmujących wiedzę, kompetencję i umiejętności z zakresu kulturoznawstwa i historii. Rodzaj zajęć: wykład |
Pełny opis: |
W zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Literatura: |
W zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Efekty uczenia się: |
W zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Metody i kryteria oceniania: |
Elementy oceny końcowej: w zależności od wybranego modułu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: - bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Wasilkiewicz | |
Prowadzący grup: | Kamil Wasilkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem zajęć jest przedstawienie templariuszy jako zjawiska kulturowego i popkulturowego. |
|
Skrócony opis: |
Mikrohistorie kultury. Templariusze jako produkt (pop)kultury |
|
Pełny opis: |
Przedmiot skupia się na templariuszach jako zjawisku (pop)kulturowym. Treści programowe: 1. Templariusze jako mnisi i rycerze 2. Templariusze na ziemiach polskich 3. Templariusze w literaturze 4. Templariusze w filmie 5. Templariusze w Internecie 6. Templariusze jako produkt |
|
Literatura: |
- E. Burzyński, Zakon rycerski templariuszy na ziemiach Polski piastowskiej i na Pomorzu Zachodnim, Wodzisław Śląski 2010. - F. Kwiatkowski, Templariusze są wśród nas? Ezoteryczne obrazy historii w kinie popularnym, [w:] K. Łuczyńska, M. Stańczyk (red.), Poszukiwacze zaginionych znaczeń. Perspektywa (wy)twórcy, odbiorcy i krytyka w badaniach nad kulturą audiowizualną, Kraków 2016, s. 207-215. - M. Starnawska, Między Jerozolimą a Łukowem. Zakony krzyżowe na ziemiach polskich w średniowieczu, Warszawa 2006. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.