Język ruchomych obrazów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-JRO-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język ruchomych obrazów |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | komunikacja europejska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - Zapoznanie studentów podstawowymi pojęciami poetyki filmowej, - Przybliżenie specyfiki przekazu i języka filmowego, - Wyposażenie studentów w narzędzia umożliwiające samodzielną interpretację i analizę dzieła filmowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Studenci powinni posiadać ogólną wiedzę o filmie i jego historii. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej oraz w Bibliotece Uniwersyteckiej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Ćwiczenia połączone z analizą materiałów multimedialnych i filmowych oraz z elementami dyskusji. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter wprowadzający do wiedzy o filmie. Studenci uczą się o różnych zastosowaniach języka filmowego takich, jak montaż, scenografia, kostiumy itp. Uczą się rozpoznawania zastosowanych w filmie efektów i celu, który autor filmu chciał tymi efektami osiągnąć. Uczą się analizy dzieła filmowego, a także pracy w zespole. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter wprowadzający do wiedzy o filmie. Studenci uczą się o różnych zastosowaniach języka filmowego takich, jak montaż, scenografia, kostiumy itp. Uczą się rozpoznawania zastosowanych w filmie efektów i celu, który autor filmu chciał tymi efektami osiągnąć. Uczą się analizy dzieła filmowego, a także pracy w zespole. |
Literatura: |
Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2014 Hendrykowski M., Język ruchomych obrazów, Poznań 1999 Płażewski J., Język filmu, Warszawa 2008 |
Efekty uczenia się: |
- posługiwać się najważniejszymi pojęciami z poetyki filmowej, - interpretować i poddawać analizie dzieło filmowe, - wyjaśnić co miały na celu i rozpoznać w filmie zastosowane efekty. - Krytycznie odnosić się do koncepcji teoretycznych, rozumiejąc różnice i podobieństwa między praktyką a teorią. |
Metody i kryteria oceniania: |
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.