Blok menadżerski - Strategie promocji kultury polskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-BMSPKP-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Blok menadżerski - Strategie promocji kultury polskiej |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | projektowanie kultury |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | biblioteka UAM, materiały przekazane przez wykładowcę za pośrednictwem poczty mailowej lub grupy na MS Teamas |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | praca w grupach analiza przypadków dyskusja analiza tekstów raportów |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują analizę strategii marketingowych w kulturze. Zajęcia podzielone będą na część analityczną dotyczącą strategii promocji kultury polskiej w kraju i za granicą |
Pełny opis: |
1. Dyplomacja publiczna a dyplomacja kulturalna 2. Modele promocji kultury 3. Programy i projekty promocyjne (Instytut Adama Mickiewicza, Międzynarodowe Centrum Kultury, Instytut Książki, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Reduta Dobrego Imienia 4. Promocja kultury w kraju - diagnoza |
Literatura: |
1. Dziwisz D., Trzeci filar polityki zagranicznej – promocja kultury, http://www.psz.pl/117-polityka/dominika-dziwisz-trzeci-fi lar-polityki-zagranicznej-promocja-kultury (dostęp: 7.02.2017). 2. Informacja o wynikach kontroli promocji kultury polskiej na świecie (2010) https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/10/070/KNO/ 3. Informacja o wynikach kontroli promocji kultury polskiej na świecie (2018) https://www.nik.gov.pl/plik/id,21207,vp,23839.pdf 4. Raport o polskiej polityce kulturalnej na Wschodzie, red. P. Kowal, 2017, https://www.kew.org.pl/wp-content/uploads/2021/05/Polska-obecnos%CC%81c%CC%81-na-Wschodzie-1.pdf 5. Raport o promocji kultury polskiej za granicą https://instytutkorfantego.pl/wp-content/uploads/2019/02/Raport-o-promocji-Polski-przez-kulture-red.-Pawe%C5%82-Potoroczyn.pdf |
Efekty uczenia się: |
- student zna strategie promocji i sposoby ich realizacji - zna instytucje odpowiedzialne z promocję kultury - student potrafi krytycznie przeanalizować raporty dotyczące działań promocyjnych w sferze kultury - potrafi dobrać metody promocji do danego działania w sferze kultury |
Metody i kryteria oceniania: |
- student przygotowuje wybrany przypadek instytucji kultury i analizuje sposób działania w zakresie promocji, przygotowuje wnioski i ewentualne rekomendacje - oceny formujące po każdych zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztat, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jędraszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jędraszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.