Praktyczna nauka języka walijskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJWAL-CE-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka walijskiego |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska specjalizacja: celtycka |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwinięcie umiejętności podstawowej komunikacji w języku walijskim. Rozwinięcie umiejętności korzystania ze źródeł językowych (słowniki) oraz opracowań naukowych (gramatyka j. walijskiego, źródła elektroniczne). Wyrobienie umiejętności słuchania ze zrozumieniem konwersacji na poziomie podstawowym. Wyrobienie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz pisania krótkich tekstów. Wyrobienie umiejętności komunikacji i pracy w grupie. Przekazanie wiedzy z zakresu podstawowych struktur gramatycznych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Moodle |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Język angielski na poziomie B2. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | USOS, Moodle, wykładowca prowadzący zajęcia. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Ćwiczenia językowe rozwijające umiejętność pisania, czytania, rozumienia ze słuchu oraz rozmawiania w języku walijskim. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 140h - 9 ECTS |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJWAL-CE-26.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJWAL-CE-26.) Kurs ten kierowany jest do studentów pierwszego roku specjalizacji celtyckiej, którzy nie posiadają wiedzy i umiejętności z zakresu języka walijskiego. Celem kursu jest rozwinięcie podstawowych umiejętności komunikatywnych w języku walijskim. Po ukończeniu kursu, studenci będę umieli: przedstawić się oraz przeprowadzić podstawową rozmowę w języku walijskim, zapytać o oraz podać podstawowe informacje o sobie, swojej rodzinie i innych osobach, opowiedzieć o swoich zainteresowaniach, pogodzie, czasie, zdrowiu, planach, rozmawiać o wydarzeniach w czasie przeszłym, wyrazić konieczność zrobienia czegoś oraz czego robić nie wolno, wyrazić potrzebę oraz opinię, przedstawić podstawowe instrukcje, opisać wygląd osoby. Studenci nauczą się następujących konstrukcji gramatycznych: czas teraźniejszy, mutacje spółgłoskowe, zaimki dzierżawcze, czas przeszły, czas przeszły niedokonany, czas przyszły, polecenia,, etc. Wymagana jest obecność na zajęciach. Studenci oceniani są na podstawie quizów, testów, zadań domowych oraz aktywności na zajęciach. Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym i ustnym. Materiały dostępne są na platformie Moodle oraz u wykładowcy. |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez wykładowcę. Gramadeg y Gymraeg. Caerdydd: Gwasg Prifysgol Cymru. Williams, Stephen J. 1980. A Welsh grammar.Cardiff: University of Wales Press. Słownik walijsko-angielski/angielsko-walijski, np. Geiriadur Mawr, Geiriadur Bach Słownik walijsko-angielski Geiriadur yr Academi |
Efekty uczenia się: |
Komunikuje się w języku walijskim. Zna i umie zastosować konstrukcje gramatyczne na poziomie podstawowym. Tworzy krótkie teksty w języku walijskim. Rozumie teksty słuchane na poziomie podstawowym. Posiada znajomość i umie zastosować słownictwo na poziomie podstawowym. Posiada umiejętność formułowania krótkich wypowiedzi w języku walijskim. Posiada umiejętność uzyskiwania podstawowych informacji w języku walijskim. Posiada umiejętność korzystania ze źródeł językowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
quizy, testy, zadania domowe, aktywność na zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.