Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - konwersacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJN-KON-NID-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - konwersacje |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język niderlandzki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | a. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym. b. Doskonalenie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej. c. Rozwijanie umiejętności czytania tekstów niderlandzkojęzycznych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2. stopnia na kierunku filologia niderlandzka, poziom biegłości językowej C1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | platforma moodle strona Zakładu Studiów Niderlandzkich i Południowoafrykańskich |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | ćwiczenia konwersacyjne |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 60 h zajęć 3+3 ECTS 17 ECTS łącznie za zaliczenie wszystkich trzech komponentów PNJN PNJN: 180h (60+60+60 na każdy komponent) +Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć (czytanie tekstów, nauka słownictwa, przygotowanie do testów, przygotowanie prezentacji, pisanie esejów, korekta): 200h +Praca własna studenta - przygotowanie do egzaminu pisemnego i ustnego: 130h SUMA GODZIN: 510 |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu rocznego. Drugi semestr: 15-PNJN-KON-NID-24.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu rocznego. Drugi semestr: 15-PNJN-KON-NID-24.) Treści kształcenia: Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych, np. społeczeństwo i polityka, środowisko, ruch, relacje międzyludzkie, wojna, nauka, media, biznes i finanse, informatyka, prawo itd. Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych. Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych; ćwiczenia umiejętności konstruowania dłuższej wypowiedzi w postaci prezentacji. |
Literatura: |
Wuyts, An. 2011. Nederlands voor gevorderde anderstaligen.Tekstboek 2. Leuven: Acco. De Wachter Lieve, Van Som Carolien. 2010. Academisch schrijven. Een practische gids. Leuven: Acco |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu kursu student: - Potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z różnych dziedzin na poziomie biegłym, z uwzględnieniem odcieni znaczeniowych, idiomów i kolokwializmów. - Swobodnie formułuje szczegółowe, logiczne, przejrzyste i płynne wypowiedzi ustne z zachowaniem poprawności gramatycznej, leksykalnej i fonetycznej w szerokim zakresie tematów ogólnych i specjalistycznych. - Czyta ze zrozumieniem i potrafi krytycznie zinterpretować praktycznie każdy tekst, dostrzegając także znaczenia wyrażone pośrednio. |
Metody i kryteria oceniania: |
F - ćwiczenia leksykalne; monitorowanie wypowiedzi ustnych; przygotowywanie prezentacji P – ustny egzamin końcowy bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.