Academically-oriented English practice: Integrated skills and academic discourse
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-AOEP-ISAD-EL-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academically-oriented English practice: Integrated skills and academic discourse |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Doskonalenie znajomości rejestru akademickiego – w tym słownictwa i frazeologii – ogólnie i w zakresie wybranej dyscypliny naukowej – w mowie i piśmie. 2. Rozwinięcie umiejętności korzystania ze źródeł w zakresie ich krytycznego czytania oraz sposobu wykorzystania, cytowania i syntezy informacji w tekście naukowym i prezentacji. 3. Rozwinięcie umiejętności prezentowania, argumentacji i dyskusji treści naukowych – w mowie i piśmie. 4. Poznanie wymogów pracy naukowej w zakresie jej konstrukcji ogólnej oraz konstrukcji retorycznej poszczególnych części. 5. Rozwinięcie umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak (częściowo) |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany egzamin z Academically-Oriented English Practice 2BA; poziom znajomości języka angielskiego B2+/C1. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Moodle, Biblioteka Filologiczna Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład interaktywny Dyskusje klasowe i w grupach Prace z tekstem. Prezentacje Konsultacje z prowadzącym Ćwiczenia praktyczne Zadania na platformie Moodle |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 7 ECTS (3+4) (po obu semestrach) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-ISAD-EL-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-ISAD-EL-22.) Treści kształcenia: 1. Słownictwo i frazeologia w rejestrze akademickim 2. Streszczenia, parafrazy, synteza, zapobieganie plagiatowi – ćwiczenia praktyczne z tekstami akademickimi 3. Omawianie danych językowych – ćwiczenia pisemne i ustne 4. Prezentacje i dyskusje wybranych aspektów projektu dyplomowego – teoretycznych oraz badawczych 5. Czytanie krytyczne tekstu naukowego 6. Poznanie konstrukcji tekstu naukowego 7. Ćwiczenia z pisania różnych części pracy dyplomowej / naukowej 8. Dyskusja i poprawa fragmentów prac dyplomowych (licencjackiej) 9. WA Stylesheet – formatowanie dokumentu, cytowanie źródeł, bibliografia |
Literatura: |
‒ Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Second edition.) Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. ‒ The Purdue Online Writing Lab (OWL) https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html ‒ Using English for Academic Purposes (UEfAP) http://www.uefap.net/ ‒ English Vocabulary Exercises Site - http://www.englishvocabularyexercises.com/ ‒ Jordan, R.R. 1999 Academic Writing Course. Study Skills in English. Longman. ‒ Academic Phrasebank http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/ ‒ Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes. ‒ Michael McCarhy, Felicity O'Dell 2008 Academic Vocabulary in Use : 50 units of academic vocabulary reference and practice : self-study and classroom use |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1. Umiejętnie posługuje się stylem i rejestrem akademickim wybranej dziedziny naukowej w tekście pisanym i języku mówionym 2. Potrafi sprawnie streszczać, parafrazować i syntetyzować informacje ze źródeł akademickich 3. Potrafi prezentować i dyskutować publicznie dane badawcze oraz tezy i poglądy naukowe 4. Potrafi krytycznie i w sposób właściwy ustosunkować się do treści prezentacji i tez innych badaczy 5. Rozumie konstrukcję tekstu naukowego i potrafi ją stosować - w szczególności w pracy dyplomowej 6. Sprawnie redaguje i koryguje tekst akademicki |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Egzamin pisemny i ustny – ocena podsumowująca Prace pisemne – formujące Opinia zwrotna i ocena prezentacji – formujące Poprawa fragmentów pracy licencjackiej – formujące Testy & kwizy - formujące Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra praktyczna znajomość rejestru akademicko-naukowego w mowie i piśmie; bardzo dobra umiejętność prezentowania i dyskutowania treści naukowo-badawczych; bardzo dobre umiejętności odwoływania się do źródeł i danych w tekście i wypowiedzi; bardzo dobre umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego. dobry plus (+db; 4,5): 1-2 umiejętności na nieco niższym poziomie niż bardzo dobry dobry (db; 4,0): dobra: wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie dobrym dostateczny plus (+dst; 3,5): 1-2 umiejętności na poziomie zadowalającym dostateczny (dst; 3,0): wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie zadowalającym niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalający poziom opanowania większości umiejętności |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW1
WT CW2
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW1
WT CW2
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW1
ŚR CZ CW2
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW2
WT ŚR CZ PT CW1
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.