Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-SPN2KPRL11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1.Miejsce public relations w marketingu; istota public relations

2.Public relations a pojęcia pokrewne

3.Komunikowanie jako podstawowa metoda w public relations

4.Motywy prowadzenia działalności public relations

5.Analiza stanu wyjściowego podmiotu

6.Pojęcie otoczenia organizacji i metody jego analizowania

7.Planowanie działalności PR

8.Instrumenty PR

9.Współpraca z mediami

10.Komunikacja wewnątrz organizacji - wewnętrzny PR

11.Prewencyjne i kryzysowe PR

12.Metody analizy skuteczności działalności PR

Pełny opis:

-zapoznanie studentów z celami prowadzenia działalności public relations;

-zapoznanie z narzędziami public relations;

-ukazanie czynników warunkujących efektywność działalności public relations;

-zapoznanie z metodami badania skuteczności działalności public relations.

Literatura:

Podstawowa

1.Wojcik K., Public relations od A do Z. Tom I: Analiza sytuacji wyjściowej. Planowanie działalności, Warszawa 1997.

2.Wojcik K., Public relations od A do Z. Tom II: Wprowadzanie programów PR. Kontrola procesów PR, Warszawa 1997.

3.Wojcik K., Public relations -wiarygodny dialog z otoczeniem, 2005.

4.Żbikowska A., Public relations, Warszawa 2005.

Uzupełniająca

1.Black S., Public Relations, Warszawa 1998.

2.Bland M., Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, Wydawnictwo ONE Press 2005.

3.Budzyński W., Public Relations, Warszawa 1997.

4.Cenker E., Public Relations, Poznań 2000.

5.Goban - Klas T., PR czyli promocja reputacji, Warszawa 1997.

6.Goldman M., Współpraca z prasą i Public Relations, Warszwa 1997.

7.Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997.

8.Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000.

9.Oliver S., Strategia public relations, Warszawa 2005.

10.Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Warszawa 2008.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Paweł Łokić
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Paweł Łokić
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)