Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2RPRO11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

POLITOLOGIA - kierunek OGÓLNOAKADEMICKI

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 - Dostarczenie wiedzy na temat promocji w ujęciu strategicznym i taktycznym

C2 - Wskazanie narzędzi wkorzystywanych w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

C3 - Przekazanie wiedzy o sposobach budowania spójnych i zintegrowanych systemów komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z otoczeniem

C4 - Zbudowanie świadomości zmian, które zachodzą w obszarze komunikacji marketingowej

C5 - Wyuczenie umiejętności pracy w zespole, przekonywania do swoich racji i właściwego argumentowania podejmowanych decyzji w zakresie planowania strategii promocji

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu:

-ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i prawie

-ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu, ekonomii i mechanizmów rynkowych

-potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach;

-ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym;

-rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej.


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Materiały do zająć przekazywane są studentom także podczas zajęć

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny, dyskusja, studia przypadków, zadania w grupie, prezentacje multimedialne

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Przedmiot ma 3 pkt ECTS i jest prowadzony w formie 15h wykładu i 15h ćwiczeń.

1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 30h

2. Przygotowanie do zajęć - 15h

3. Praca z literaturą - 15h

4. Przygotowanie do egzaminu - 30h

5. Suma - 90h

6. Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu (przedmiotu) - 3

Pełny opis:

TK_01 - Istota, znaczenie i funkcje promocji w strategii marketingowej przedsiębiorstwa

(P_W01; P_W02; P_U01; P_K03)

TK_02 - Planowanie strategii kampanii promocyjnej

(P_W03; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02)

TK_03 - Promocja produktów, promocje cenowe, promocja a dystrybucja i segmentacja rynku

(P_W02; P_U01; P_K02; P_K03)

TK_04 - Znaczenie aktywizacji sprzedaży w komunikacji przedsiębiorstwa z klientem

(P_W02; P_W03; P_U01; P_K01; P_K02)

TK_05 - Promocja dodatkowa i środki popierania sprzedaży

(P_W01; P_W02; P_U01; P_K01; P_K03)

TK_06 - Wykorzystanie narzędzi public relations w działaniach promocyjnych

(P_W02; P_W03; P_U01; P_K01; P_K02)

TK_07 - Budowanie programów lojalnościowych

(P_W01; P_W03; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)

TK_08 - Nowoczesne techniki promocji

(P_W01; P_U01; P_K02; P_K03)

TK_09 - Działania promocyjne w sferze business-to-business

(P_W02; P_W03; P_U01; P_K03)

TK_10 - Ocena skuteczności i efektywności działań promocyjnych

(P_W01; P_W02; P_W03; P_U01; P_K02; P_K03)

TK_11 - Przykłady kampanii promocyjnych polskich i zagranicznych marek. Case study

(P_W03; P_U01; P_U02; P_K02; P_K03)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Marczak M., Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Warszawa 2015.

Mruk M. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Warszawa 2004.

Posner H., Marketing mody. Strategia i promocja, Warszawa 2019.

Taranko T., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2015.

Trawka D., Marketing Premium, Warszawa 2019.

Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013.

Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca:

Blythe J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2002.

Cummins J., Mullin R., Promocja sprzedaży, Gliwice 2005.

Kwiatek P., Programy lojalnościowe. Budowa i funkcje, Kraków 2007.

Trojanowski M., Marketing bezpośredni: koncepcja, zarządzanie, instrumenty, Warszawa 2010.

Prasa specjalistyczna: „Brief”, „Marketing w praktyce”, "Press"

Efekty uczenia się:

P_W01 - Definiuje i charakteryzuje promocję oraz wyjaśnia specyfikę działań w zakresie komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13)

P_W02 - Zna instrumenty i narzędzia wykorzystywane w promocji dóbr i usług

(K_W12; K_W13)

P_W03 - Ma wiedzę na temat budowania strategii promocji oraz podaje przykłady kampanii promocyjnych, w których wykorzystano instrumenty promocji w zakresie strategii, jak i taktyki

(K_W12; K_W13)

P_U01 - Wykorzystuje narzędzia promocji w planowaniu działań marketingowych

(K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16)

P_U02 - Buduje strategię promocji w zakresie: określenia celów, wyznaczenia audytorium przekazu, doboru narzędzi promocji, doboru środków przekazu (wykorzystanie konkretnych mediów), opracowania budżetu

(K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16)

P_U03 - Projektuje działania z zakresu promocji sprzedaży (potrafi w zależności od specyfiki uwarunkowań rynkowych zaproponować firmie konkretne narzędzia, których celem jest wprowadzenie produktu na rynek / utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym poziomie / szybki wzrost sprzedaży towarów i usług)

(K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16)

P_K01 - Jest otwarty na współpracę i potrafi przekonywać do swoich pomysłów innych

(K_K02; K_K05)

P_K02 - Efektywnie poszukuje nowych rozwiązań w zakresie promocji

(K_K04; K_K06; K_K09, K_K10; K_K11)

P_K03 - Jest samodzielny w analizowaniu problemów i podejmowaniu decyzji oraz przejawia aktywną postawę w poszukiwaniu wiedzy i nowych rozwiązań w zakresie komunikacji marketingowej

(K_K01; K_K06; K_K09, K_K10; K_K11)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena formująca: ocena ciągła na podstawie obecności studenta na zajęciach i jego aktywności

Ocena podsumowująca - egzamin pisemny składający się z dwóch części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny (opisowy). Część druga polega na rozwiązaniu zadań z zakresu projektowania promocji dla firm, marek, produktów, usług.

Kryteria oceniania:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)