Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kampanie reklamowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2RKMR11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Kampanie reklamowe
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 - wyposażenie studentów w wiedzę na temat reklamy w ujęciu strategicznym i taktycznym

C2 - dostarczenie studentom wiedzy na temat reklamy jako integralnego elementu zintegrowanej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa

C3 - nabycie przez studentów umiejętności podejmowania decyzji w zakresie tworzenia i realizacji kampanii 360 stopni

C4 - nabycie przez studentów kompetencji w zakresie współpracy z działającymi na rynku instytucjami reklamy (domy mediowe, agencje reklamowe)

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu:

- ma podstawową wiedzę z marketingu,

- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach,

- ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym,

- rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z bezpłatnego dostępu do baz monografii i artykułów z czasopism za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Uniwersyteckiej.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

mini-wykład wprowadzający do tematyki ćwiczeń z użyciem multimediów, praca w grupie, studia przypadków, dyskusja moderowana, metoda projektów



Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h ćwiczeń.

2. Przygotowanie do zajęć – 15h.

3. Praca z materiałami źródłowymi – 30h.

4. Przygotowanie do egzaminu – 15h.

5. SUMA – 90h.

6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 3.


Pełny opis:

TK_01 - Kampanie reklamowe w Polsce i na świecie - analiza wybranych kampanii (P_W03; P_W04; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_02 - Kampania reklamowa jako element strategii reklamowej przedsiębiorstwa (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_03 - Wyznaczanie celów i dobór adresatów kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_04 - Formułowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_W04; P_U03 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_05 - Kreacja w reklamie (P_W01; P_W03; PW04; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_06 - Testowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_07 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_08 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej - ciąg dalszy (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_09 - Ocena skuteczności kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_10 - Współpraca z agencją reklamową (P_W01; PW04; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_11 - Reklama jako element zintegrowanej komunikacji marketingowej - kampania 360 stopni (P_W01; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_12 - Marketing interaktywny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_13 - Marketing mobilny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_14 - Działania niestandardowe (np. ambient media, marketing partyzancki, marketing doświadczeń) (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P-K03)

TK_15 - Kampanie reklamowe w sferze business-to-business (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.

- Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.

- Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, praca zbiorowa, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa – Bielsko-Biała 2009.

Literatura uzupełniająca:

- Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003.

- Heath R. Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008.

- Ind N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001

- Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, PWE, Warszawa 2012.

- Russell T., Ronald Lane W.R., Reklama według Ottona Kleppnera, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2000.

- Ogilvy D., Wyznania człowieka reklamy, WIG Press; Warszawa 2000.

- czasopisma marketingowe (drukowane, dostępne online)

Efekty uczenia się:

P_W01 - opisuje proces tworzenia kampanii reklamowej (K_W12; K_W13)

P_W02 - objaśnia istotę i uwarunkowania wyboru mediów w kampanii reklamowej (K_W13)

P_W03 - objaśnia specyfikę i zasady doboru narzędzi komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_W12; K_W13)

P_W04 - charakteryzuje rynek reklamy w Polsce (K_W02; K_W13)

P_U01 - analizuje sytuację marki i firmy na potrzeby kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U12; K_U13; K_U15)

P_U02 - formułuje cele i decyduje o grupach docelowych kampanii reklamowej (K_U07; K_U09; K_U10; K_U15)

P_U03 - krytycznie ocenia kreatywną stronę kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U12; K_U15)

P_U04 - opracowuje media-mix i inne narzędzia komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_U07; K_U09; K_U10; K_U15; K_U16)

P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu planowania kampanii reklamowych (K_K01; K_K02; K_K03; K_K04; K_K06)

P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K04; K_K12)

P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K04)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena formująca: ocena na podstawie aktywności oraz rozwiązań studiów przypadków na zajęciach

Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte), średnia ważona z ocen formujących

Kryteria oceniania:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)