Kampanie reklamowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2RKMR11 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Kampanie reklamowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - wyposażenie studentów w wiedzę na temat reklamy w ujęciu strategicznym i taktycznym C2 - dostarczenie studentom wiedzy na temat reklamy jako integralnego elementu zintegrowanej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa C3 - nabycie przez studentów umiejętności podejmowania decyzji w zakresie tworzenia i realizacji kampanii 360 stopni C4 - nabycie przez studentów kompetencji w zakresie współpracy z działającymi na rynku instytucjami reklamy (domy mediowe, agencje reklamowe) |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z marketingu, - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach, - ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym, - rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z bezpłatnego dostępu do baz monografii i artykułów z czasopism za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Uniwersyteckiej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | mini-wykład wprowadzający do tematyki ćwiczeń z użyciem multimediów, praca w grupie, studia przypadków, dyskusja moderowana, metoda projektów |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć – 15h. 3. Praca z materiałami źródłowymi – 30h. 4. Przygotowanie do egzaminu – 15h. 5. SUMA – 90h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 3. |
Pełny opis: |
TK_01 - Kampanie reklamowe w Polsce i na świecie - analiza wybranych kampanii (P_W03; P_W04; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_02 - Kampania reklamowa jako element strategii reklamowej przedsiębiorstwa (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_03 - Wyznaczanie celów i dobór adresatów kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_04 - Formułowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_W04; P_U03 P_K01; P_K02; P_K03) TK_05 - Kreacja w reklamie (P_W01; P_W03; PW04; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_06 - Testowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_07 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03) TK_08 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej - ciąg dalszy (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03) TK_09 - Ocena skuteczności kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_10 - Współpraca z agencją reklamową (P_W01; PW04; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_11 - Reklama jako element zintegrowanej komunikacji marketingowej - kampania 360 stopni (P_W01; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_12 - Marketing interaktywny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_13 - Marketing mobilny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_14 - Działania niestandardowe (np. ambient media, marketing partyzancki, marketing doświadczeń) (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P-K03) TK_15 - Kampanie reklamowe w sferze business-to-business (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001. - Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008. - Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, praca zbiorowa, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa – Bielsko-Biała 2009. Literatura uzupełniająca: - Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003. - Heath R. Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008. - Ind N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001 - Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, PWE, Warszawa 2012. - Russell T., Ronald Lane W.R., Reklama według Ottona Kleppnera, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2000. - Ogilvy D., Wyznania człowieka reklamy, WIG Press; Warszawa 2000. - czasopisma marketingowe (drukowane, dostępne online) |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - opisuje proces tworzenia kampanii reklamowej (K_W12; K_W13) P_W02 - objaśnia istotę i uwarunkowania wyboru mediów w kampanii reklamowej (K_W13) P_W03 - objaśnia specyfikę i zasady doboru narzędzi komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_W12; K_W13) P_W04 - charakteryzuje rynek reklamy w Polsce (K_W02; K_W13) P_U01 - analizuje sytuację marki i firmy na potrzeby kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U12; K_U13; K_U15) P_U02 - formułuje cele i decyduje o grupach docelowych kampanii reklamowej (K_U07; K_U09; K_U10; K_U15) P_U03 - krytycznie ocenia kreatywną stronę kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U12; K_U15) P_U04 - opracowuje media-mix i inne narzędzia komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_U07; K_U09; K_U10; K_U15; K_U16) P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu planowania kampanii reklamowych (K_K01; K_K02; K_K03; K_K04; K_K06) P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K04; K_K12) P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca: ocena na podstawie aktywności oraz rozwiązań studiów przypadków na zajęciach Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte), średnia ważona z ocen formujących Kryteria oceniania: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.