Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie kampanii wyborczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2PPRK11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie kampanii wyborczych
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C01 - Uzyskanie wiedzy z zakresu marketingu politycznego, dotyczącej jego historycznego rozwoju, społecznych, politycznych i ekonomicznych uwarunkowań.

C02 - Nabycie umiejętności dotyczących planowania, przygotowywania i przeprowadzania kampanii politycznych i wyborczych, umiejętność sformułowania strategii, pozycjonowania oferty wyborczej przy wykorzystaniu konkretnych narzędzi z zakresu analizy strategicznej i kreowania wizerunku, umiejętność doboru odpowiednich technik promocji, skonstruowania przekazu w poszczególnych środkach przekazu umiejętność analizy procesu opiniotwórczego, zdolność rozpoznawania czynników kształtowania opinii publicznej;

C03 - Pozyskanie kompetencji z zakresu zespołowego przygotowania projektu i jego prezentacji.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

V rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

- ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu;

- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach;

- ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym;

- rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Należy również skorzystać z bezpłatnego dostępu do bazy LEX OMEGA za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Uniwersyteckiej. Oprócz tego studenci otrzymują listę artykułów, które dostępne są w ogólnodostępnych bazach naukowych.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Metody prowadzenia zajęć:

forma warsztatowa,

case study,

dyskusja,

ćwiczenia przedmiotowe,

gra decyzyjna.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Kontakt z wykładowcą - 30

Praca własna studenta

przygotowanie do zajęć - 20

czytanie wskazanej literatury - 20

praca nad projektem - 20

Łącznie 90 h

Pkt. ECTS - 3

Pełny opis:

TK_01 – Przyczyny pojawienia się orientacji marketingowej w polityce, rola uwarunkowań politycznych, ekonomicznych, społecznych, technologicznych (P_W01; ).

TK_02 – Historia marketingu politycznego w USA, krajach zachodnioeuropejskich i w Polsce, ewolucja kampanii wyborczych. (P_W01; ).

TK_03 – Analiza rynku politycznego, metody ilościowe i jakościowe w badaniach rynku politycznego, teoria rynku politycznego (P_W03; )

TK_04 – Metody marketingowe w kampaniach wyborczych: segmentacja, targeting i pozycjonowanie w kampaniach wyborczych (P_W03; ).

TK_05 – Analiza strategiczna i formułowanie strategii wyborczych i politycznych; strategia-przesłanie-slogan (P_U01;P_K01).

TK_06 – Proces kształtowania wizerunku w polityce; elementy składowe wizerunku, definiowanie wizerunku, typy wizerunków politycznych (P_U01; P_K01).

TK_07 –Techniki promocji politycznej wykorzystywane w kampaniach wyborczych: reklama, sprzedaż osobista, marketing bezpośredni, public relations (P_U01; P_U02).

TK_08 - Symulacja projektowania i prowadzenia kampanii wyborczej (P_W02; P_U01; P_U02; P_K02; P_K03).

Literatura:

Mazur M., Marketing polityczny, PWN, Warszawa 2019.

Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Warszawa-Wrocław Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Warszawa-Wrocław 2000

Churska-Nowak K., Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Wyd. WSNHiD, Poznań 2011.

Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.

Esser F., Pfetsch B. (red.), Comparing Political Communication. Theories, Cases, and Challenges, Cambridge University Press, Cambridge 2004.

Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004.

Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.

M. Kolczyński, Strategie komunikowania politycznego, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2007.

Lees-Marshment J., Political Marketing: Principles and Applications, Routlage, NY 2010.

Efekty uczenia się:

P_W01 Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu marketingu politycznego (K_W01, K_W02, K_W7).

P_W02 Zna podstawy prawne warunkujące prowadzenie kampanii wyborczych w Polsce (K_W07, K_W10, K_W12).

P_W03 Ma świadomość na temat realiów rynku politycznego w Polsce (K_W08; K_W09;)

P_U01 Analizuje i ocenia potencjał określonych instrumentów realizacji kampanii (K_U01, K_U2).

P_U02 Potrafi zaprojektować i zarządzać kampanią wyborczą (K_K02; K_U03).

P_K01 Otwarty jest na argumentację merytoryczną podczas debat koncepcyjnych, niezależnie od posiadanych preferencji politycznych (K_K02; K_K03).

P_K02 - jest otwarty na pracę w zespole w oparciu o partnerskie reguły współpracy oraz jest zdolny do zarządzania zespołem ludzi (K_K02; K_K03).

P_K03 Wyraża oceny dotyczące trafności podejmowanych decyzji w zakresie prowadzenia kampanii, biorąc pod uwagę praktyczne i doktrynalne uwarunkowania; (K_K01; K12;)

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności, obecności na zajęciach i projektów cząstkowych wykonywanych w ramach „gier biznesowych”.

OCENA PODSUMOWUJĄCA – ocena projektu

KRYTERIA OCENIANIA:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Hajder
Prowadzący grup: Krzysztof Hajder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)