Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kampanie reklamowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-DPS2RKMR11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kampanie reklamowe
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: DiKS, studia stacj. II st. - przedmioty dla 3 sem., specj. reklama i promocja
E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 - zapoznanie studentów z najnowszą wiedzą na temat reklamy w ujęciu strategicznym i taktycznym

C2 - ukazanie reklamy jako integralnego elementu zintegrowanej komunikacji marketingowej

C3 - przygotowanie studentów do podejmowania decyzji w zakresie tworzenia i realizacji kampanii reklamowych

C4 - przygotowanie studentów do współpracy z działającymi na rynku instytucjami reklamy (domy mediowe, agencje reklamowe)

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu:

- ma podstawową wiedzę z marketingu,

- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach,

- ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym,

- rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z innych baz z dostępem do czasopism i monografii za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

wykład konwersatoryjny, wykład z użyciem multimediów, case studies, metoda „burzy mózgów”, film, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 45h, w tym 15h wykładów i 30h ćwiczeń.

2. Przygotowanie do zajęć – 25h.

3. Praca z materiałami źródłowymi – 30h.

4. Przygotowanie do egzaminu – 20h.

5. SUMA – 120h.

6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 4.

Pełny opis:

TK_01 - Kampanie reklamowe w Polsce i na świecie (analiza wybranych kampanii) (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_02 - Kampania reklamowa jako element strategii reklamowej przedsiębiorstwa (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_03 - Wyznaczanie celów i dobór adresatów kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_04 - Formułowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_W03; P_U03 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_05 - Kreacja w reklamie (P_W01; PW03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_06 - Testowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_07 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_08 - Kampanie reklamowe w Internecie (P_W01; P_W02; P_W03; P_U02; P_U03; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03)

TK_09 - Ocena skuteczności kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_10 - Współpraca z agencją reklamową (P_W01; PW03; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_11 - Reklama jako element zintegrowanej komunikacji marketingowej - kampania 360 stopni (P_W01; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_12 - Marketing bezpośredni (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_13 - Marketing mobilny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

TK_14 - Działania niestandardowe (np. ambient media, marketing partyzancki, marketing wirusowy) (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P-K03)

TK_15 - Kampanie reklamowe w sferze business-to-business (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03)

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.

- Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.

- Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, praca zbiorowa, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa – Bielsko-Biała 2009.

Literatura uzupełniająca:

- Albin K. , Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, PWN, Warszawa – Wrocław 2000.

- Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003.

- Heath R. Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008.

- Ind N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001

- Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1995.

- Russell T., Ronald Lane W.R., Reklama według Ottona Kleppnera, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2000.

- Sutherland M., Sylwester A, Reklama a umysł; PWN; Warszawa 2003.

- Ogilvy D., Wyznania człowieka reklamy, WIG Press; Warszawa 2000.

- Czasopismo Brief, www.brief.pl

- Czasopismo Marketing i Media Polska

Efekty uczenia się:

P_W01 - opisuje proces tworzenia kampanii reklamowej (K_W06; K_W12; K_W13)

P_W02 - objaśnia uwarunkowania doboru mediów w kampanii reklamowej (K_W12; K_W13)

P_W03 - charakteryzuje rynek reklamy w Polsce (K_W13; K_W14)

P_U01 - analizuje sytuację marki i firmy na potrzeby kampanii reklamowej (K_U02; K_U09; K_U10, K_U13; K_U16)

P_U02 - formułuje cele i decyduje o grupach docelowych kampanii reklamowej (K_U07; K_U09; K_U10; K_U16)

P_U03 - krytycznie ocenia kreatywną stronę kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U14; K_U16)

P_U04 - opracowuje media-mix i inne narzędzia komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_U09; K_U10; K_U15; K_U16; K_U17)

P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu planowania kampanii reklamowych (K_K01; K_K02; K_K03; K_K06; K_K09)

P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyk (K_K04)i

P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K03; K_K06)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena formująca (ćwiczenia): bieżąca ocena aktywności na zajęciach, przygotowanie projektu, ćwiczenia praktyczne

Ocena podsumowująca (ćwiczenia): średnia ważona z ocen formujących

Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte)

Kryteria oceniania:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Kaniewska-Sęba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Kaniewska-Sęba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Kaniewska-Sęba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Kaniewska-Sęba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)