Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w firmie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPS2BZKW11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w firmie |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - dostarczenie wiedzy o komunikacji wewnętrznej jako integralnego elementu zintegrowanej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, C2 - zapoznanie studentów z zasadami i narzędziami sprawnego funkcjonowania komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, C3 - przygotowanie studentów do podejmowania decyzji w zakresie planowania strategii komunikacji wewnętrznej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z zakresu komunikowania społecznego, public relations i komunikacji interpersonalnej, - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach, - ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym, - rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z innych baz z dostępem do czasopism i monografii za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, wykład z użyciem multimediów, case studies, metoda „burzy mózgów”, film, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć – 15h. 3. Praca z materiałami źródłowymi – 30h. 4. Przygotowanie do egzaminu – 15h. 5. SUMA – 90h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 3. |
Pełny opis: |
TK_01 - Istota i składniki procesu komunikowania się. Informowanie a komunikowanie (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_02 - Znaczenie komunikacji wewnętrznej w organizacji (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_03 - Czynniki determinujące komunikację wewnętrzną w organizacji – uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_04 - Badania pracowników. Badania nieformalnych relacji w przedsiębiorstwie (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_05 - Od celów organizacji do celów komunikacji wewnętrznej. Zadania i cele zarządu a potrzeby i oczekiwania pracowników (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_06 - Struktury formalne i nieformalne. Komunikacja pionowa, pozioma i wertykalna (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_07 - Proces planowania strategii komunikacji wewnętrznej. Dokumenty i procesy wspierające budowę strategii (cz. 1) (P_W02; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_08 - Proces planowania strategii komunikacji wewnętrznej. Dokumenty i procesy wspierające budowę strategii (cz. 2) (P_W02; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_09 - Charakterystyka narzędzi komunikacji wewnętrznej (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_10 - Zasady doboru narzędzi w strategii komunikacji wewnętrznej (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_11 - Nowe media w komunikacji wewnętrznej – możliwości i zagrożenia (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_12 - Marketingowe wsparcie strategii komunikacji wewnętrznej (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_13 - Fazy audytu komunikacyjnego. Narzędzia zbierania informacji (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_14 - Postawy w konflikcie. Sposób dochodzenia do porozumienia i integracji. Pozytywne i negatywne strony konfliktów (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_15 - Specyfika komunikacji wewnętrznej w wybranych krajach (P_W01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Potocki A., Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, DIFIN, Warszawa 2008 - Quirke B., Komunikacja wewnętrzna krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011 - Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Wolters Kluwer PolskaWarszawa 2012 Literatura uzupełniająca: - Frydrychowicz S., Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu, Wyd. Forum Naukowe, Poznań 2009 - McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Wyd. GWP, Gdańsk 2005 - Olsztyńska A., Marketing Wewnętrzny w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w poznaniu, Poznań 2005 - Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003 - Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, Wyd. Forum Naukowe, Poznań-Wrocław 2005 |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - formułuje zasady i uwarunkowania tworzenia strategii komunikacji wewnętrznej (K_W02; K_W03, K_W04; K_W08; K_W14) P_W02 - objaśnia etapy procesu planowania strategii komunikacji wewnętrznej (K_W06) P_W03 - charakteryzuje narzędzia komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie (K_W06, K_W14) P_U01 - planuje audyt komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie (K_U03; K_U06; K_U09; K_U10; K_U16) P_U02 - projektuje strategię komunikacji wewnętrznej w firmie (K_U04; K_U06; K_U07; K_U09; K_U10; K_U16) P_U03 - dobiera skuteczne narzędzia komunikacji wewnętrznej (K_U06; K_U07; K_U09; K_U10; K_U16) P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania komunikacją wewnętrzną w przedsiębiorstwie (K_K01; K_K02; K_K03; K_K06) P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K04) P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K03; K_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności na zajęciach, przygotowanie projektu, ćwiczenia praktyczne Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen formujących Kryteria oceniania: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.