Promocja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPN2RPRO11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - Przekazanie wiedzy na temat promocji w ujęciu strategicznym i taktycznym C2 - Wskazanie narzędzi wkorzystywanych w działalności marketingowej przedsiębiorstwa C3 - Przekazanie wiedzy na temat sposobów budowania spójnych oraz integrowanych systemów komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z otoczeniem C4 - Zbudowanie świadomości zmian, które zachodzą w obszarze komunikacji marketingowej C5 - Wyuczenie umiejętności pracy w zespole, przekonywania do swoich racji i właściwego argumentowania podejmowanych decyzji w zakresie planowania strategii promocji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | - Ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu, ekonomii i mechanizmów rynkowych - Potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - Ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym; - Rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Ćwiczenia, dyskusja, studia przypadków, zadania w grupie, prezentacje multimedialne |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Przedmiot ma 3 pkt ECTS i jest prowadzony w formie 30h ćwiczeń. 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 30h 2. Przygotowanie do zajęć - 20h 3. Praca z literaturą - 10h 4. Przygotowanie do egzaminu - 30h 5. Suma - 90h 6. Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu (przedmiotu) - 3 |
Pełny opis: |
TK_01 - Istota, znaczenie i funkcje promocji w strategii marketingowej przedsiębiorstwa (P_W01; P_W02; P_U01; P_K03) TK_02 - Planowanie strategii kampanii promocyjnej (P_W03; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02) TK_03 - Reklama jako instrument promocji (P_W02; P_U01; P_K02; P_K03) TK_04 - Znaczenie promocji osobistej i aktywizacji sprzedaży w komunikacji przedsiębiorstwa z klientem (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01; P_K02) TK_05 - Promocja dodatkowa i środki popierania sprzedaży. Promocja handlowa (P_W01; P_W02; P_U01; P_K01; P_K03) TK_06 - Wykorzystanie narzędzi public relations w działaniach promocyjnych (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01; P_K02) TK_07 - Budowanie programów lojalnościowych (P_W01; P_W03; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02) TK_08 - Nowoczesne techniki promocji (P_W01; P_U01; P_K02; P_K03) TK_09 - Działania promocyjne w sferze business-to-business (P_W02; P_W03; P_U01; P_K03) TK_10 - Ocena skuteczności i efektywności działań promocyjnych (P_W01; P_W02; P_W03; P_U01; P_K02; P_K03) TK_11 - Przykłady kampanii promocyjnych. Case study (P_W03; P_U01; P_U02; P_K02; P_K03) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Blythe J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2002. Mruk M. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Warszawa 2004. Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Warszawa 2004. Literatura uzupełniająca: Cummins J., Mullin R., Promocja sprzedaży, Gliwice 2005. Kwiatek P., Programy lojalnościowe. Budowa i funkcje, Kraków 2007. Trojanowski M., Marketing bezpośredni: koncepcja, zarządzanie, instrumenty, Warszawa 2010. Prasa specjalistyczna: „Brief”, „Marketing w praktyce” |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - Definiuje i charakteryzuje promocję oraz wyjaśnia specyfikę działań w zakresie komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13) P_W02 - Zna instrumenty i narzędzia wykorzystywane w promocji dóbr i usług (K_W12; K_W13) P_W03 - Ma wiedzę na temat budowania strategii promocji oraz podaje przykłady kampanii promocyjnych, w których wykorzystano instrumenty promocji w zakresie strategii, jak i taktyki (K_W12; K_W13) P_U01 - Wykorzystuje narzędzia promocji w planowaniu działań marketingowych (K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16) P_U02 - Buduje strategię promocji w zakresie: określenia celów, wyznaczenia audytorium przekazu, doboru narzędzi promocji, doboru środków przekazu (wykorzystanie konkretnych mediów), opracowania budżetu (K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16) P_U03 - Projektuje działania z zakresu promocji sprzedaży (potrafi w zależności od specyfiki uwarunkowań rynkowych zaproponować firmie konkretne narzędzia, których celem jest wprowadzenie produktu na rynek / utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym poziomie / szybki wzrost sprzedaży towarów i usług) (K_U06; K_U07; K_U09; K_U12; K_U14; K_U15; K_U16) P_K01 - Jest otwarty na współpracę i potrafi przekonywać do swoich pomysłów innych (K_K02; K_K05) P_K02 - Efektywnie poszukuje nowych rozwiązań w zakresie promocji (K_K04; K_K06; K_K09, K_K10; K_K11) P_K03 - Jest samodzielny w analizowaniu problemów i podejmowaniu decyzji oraz przejawia aktywną postawę w poszukiwaniu wiedzy i nowych rozwiązań w zakresie komunikacji marketingowej (K_K01; K_K06; K_K09, K_K10; K_K11) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca: ocena ciągła na podstawie obecności studenta na zajęciach i jego aktywności Ocena podsumowująca - egzamin pisemny składający się z dwóch części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny (opisowy). Część druga polega na rozwiązaniu zadań z zakresu projektowania promocji dla firm, produktów, usług. Kryteria oceniania: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.