Kampanie reklamowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPN2RKMR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kampanie reklamowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Dziennikarstwo i kom. społ., studia niestacj. II st. - 2 rok, specj. reklama i promocja Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - zapoznanie studentów z najnowszą wiedzą na temat reklamy w ujęciu strategicznym i taktycznym C2 - ukazanie reklamy jako integralnego elementu zintegrowanej komunikacji marketingowej C3 - przygotowanie studentów do podejmowania decyzji w zakresie tworzenia i realizacji kampanii reklamowych C4 - przygotowanie studentów do współpracy z działającymi na rynku instytucjami reklamy (domy mediowe, agencje reklamowe) |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z marketingu, - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach, - ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym, - rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z innych baz z dostępem do czasopism i monografii za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, wykład z użyciem multimediów, case studies, metoda „burzy mózgów”, film, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 20h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć – 30h. 3. Praca z materiałami źródłowymi – 40h. 4. Przygotowanie do egzaminu – 30h. 5. SUMA – 120h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 4. |
Pełny opis: |
TK_01 - Kampanie reklamowe w Polsce i na świecie (analiza wybranych kampanii) (P_W03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_02 - Kampania reklamowa jako element strategii reklamowej przedsiębiorstwa (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_03 - Wyznaczanie celów i dobór adresatów kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_04 - Formułowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_W03; P_U03 P_K01; P_K02; P_K03) TK_05 - Kreacja w reklamie (P_W01; PW03; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_06 - Testowanie przekazu reklamowego (P_W01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_07 - Planowanie mediów w kampanii reklamowej (P_W01; P_W02; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03) TK_08 - Kampanie reklamowe w Internecie (P_W01; P_W02; P_W03; P_U02; P_U03; P_U04 P_K01; P_K02; P_K03) TK_09 - Ocena skuteczności kampanii reklamowej (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_10 - Współpraca z agencją reklamową (P_W01; PW03; P_U02; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_11 - Reklama jako element zintegrowanej komunikacji marketingowej - kampania 360 stopni (P_W01; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_12 - Marketing bezpośredni (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_13 - Marketing mobilny (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) TK_14 - Działania niestandardowe (np. ambient media, marketing partyzancki, marketing wirusowy) (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P-K03) TK_15 - Kampanie reklamowe w sferze business-to-business (P_W01; P_W03; P_U04; P_K01; P_K02; P_K03) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001. - Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008. - Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, praca zbiorowa, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa – Bielsko-Biała 2009. Literatura uzupełniająca: - Albin K. , Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, PWN, Warszawa – Wrocław 2000. - Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003. - Heath R. Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008. - Ind N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001 - Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1995. - Russell T., Ronald Lane W.R., Reklama według Ottona Kleppnera, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2000. - Sutherland M., Sylwester A, Reklama a umysł; PWN; Warszawa 2003. - Ogilvy D., Wyznania człowieka reklamy, WIG Press; Warszawa 2000. - Czasopismo Brief, www.brief.pl - Czasopismo Marketing i Media Polska |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - opisuje proces tworzenia kampanii reklamowej (K_W06; K_W12; K_W13) P_W02 - objaśnia uwarunkowania doboru mediów w kampanii reklamowej (K_W12; K_W13) P_W03 - charakteryzuje rynek reklamy w Polsce (K_W13; K_W14) P_U01 - analizuje sytuację marki i firmy na potrzeby kampanii reklamowej (K_U02; K_U09; K_U10, K_U13; K_U16) P_U02 - formułuje cele i decyduje o grupach docelowych kampanii reklamowej (K_U07; K_U09; K_U10; K_U16) P_U03 - krytycznie ocenia kreatywną stronę kampanii reklamowej (K_U09; K_U10; K_U14; K_U16) P_U04 - opracowuje media-mix i inne narzędzia komunikacji marketingowej w ramach kampanii 360 stopni (K_U09; K_U10; K_U15; K_U16; K_U17) P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu planowania kampanii reklamowych (K_K01; K_K02; K_K03; K_K06; K_K09) P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyk (K_K04)i P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K03; K_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca:bieżąca ocena aktywności na zajęciach, przygotowanie projektu, ćwiczenia praktyczne Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte), średnia ważona z ocen formujących Kryteria oceniania: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sara Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sara Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sara Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.