Analizy i badania w komunikacji marketingowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPN2BANB11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analizy i badania w komunikacji marketingowej |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Dziennikarstwo i kom. społ., studia niestacj. II st. - 1 rok, specj. zarządz. komunikacją w biznesie Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - zapoznanie studentów z najnowszą wiedzą na temat badań i analiz marketingowych w komunikacji marketingowej, C2 - ukazanie roli badań i analiz przy planowaniu i ocenianiu zintegrowanej komunikacji marketingowej, C3 - przygotowanie studentów do podejmowania decyzji w zakresie badań i analiz w komunikacji marketingowej, C4 - przygotowanie studentów do współpracy z agencją badań rynku |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z komunikacji marketingowej, - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach, - ma potrzebę poszerzania wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym, - rozumie znaczenie takiej wiedzy w życiu zawodowym. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Należy również skorzystać z innych baz z dostępem do czasopism i monografii za pośrednictwem strony internetowej Biblioteki Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, wykład z użyciem multimediów, case studies, metoda „burzy mózgów”, film, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 20h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć – 20h. 3. Praca z materiałami źródłowymi – 35h. 4. Przygotowanie do egzaminu – 15h. 5. SUMA – 90h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 3. |
Pełny opis: |
TK_01 - Proces badań marketingowych w odniesieniu do komunikacji marketingowej (cz. 1) (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_02 - Proces badań marketingowych w odniesieniu do komunikacji marketingowej (cz. 2) (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_03 - Współpraca z agencją badań marketingowych (P_W01; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03) TK_04 - Testowanie reklamy – zalety i wady różnych metod badawczych (cz. 1) (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_05 - Testowanie reklamy – zalety i wady różnych metod badawczych (cz. 2) (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_06 - Ocena skuteczności reklamy (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_07 - Badanie marki – brand funnel (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_08 - Badanie marki – satysfakcja, lojalność i skłonność do rekomendacji (P_W02; P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_09 - Badanie marki - wizerunek (P_W02; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_10 - Planowanie i ocena skuteczności kampanii reklamowych w mass mediach (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_11 - Planowanie i ocena skuteczności działań z zakresu komunikacji marketingowej w Internecie (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_12 - Ocena skuteczności marketingu bezpośredniego (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_13 - Prognozowanie i planowanie sprzedaży (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03) TK_14 - Pomiar skuteczności i efektywności działań niestandardowych z zakresu komunikacji marketingowej (cz. 1) (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) TK_15 - Pomiar skuteczności i efektywności działań niestandardowych z zakresu komunikacji marketingowej (cz. 2) (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011 - D. Maison, Zogniskowane wywiady grupowe - jakościowa metoda badań marketingowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001 - Wskaźniki marketingowe, pod red. R. Kozielskiego, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008 Literatura uzupełniająca: - Analiza rynku, pod red. H. Mruka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003 - K. Cybulski, Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004 - P. Kwiatek, Programy lojalnościowe – budowa i funkcjonowanie, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007 - M. Trojanowski, Marketing bezpośredni. Koncepcja – zarzadzanie – instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010 - Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, opracowanie zbiorowe, ParkEdukacja, Bielsko-Biała 2009 |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - opisuje proces badań marketingowych w komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14) P_W02 - charakteryzuje metody wykorzystywane w badaniach reklamy i marki (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14) P_W03 - objaśnia wskaźniki marketingowe przydatne w planowaniu i ocenie narzędzi komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14) P_U01 - projektuje badania rynkowe z zakresu komunikacji marketingowej (K_U03; K_U07; K_U09; K_U10; K_U13; K_U16) P_U02 - dobiera i wykorzystuje odpowiednie wskaźniki marketingowe do oceny działań z zakresu komunikacji marketingowej (K_U03; K_U07; K_U09; K_U10; K_U16) P_U03 - sporządza brief dla agencji badawczej (K_U03; K_U09; K_U13; K_U14; K_U16) P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu badań i analiz komunikacji marketingowej (K_K01; K_K02; K_K03; K_K06) P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K04) P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K03; K_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności na zajęciach, ćwiczenia praktyczne Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte), średnia ważona z ocen formujących Kryteria oceniania: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kaniewska-Sęba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.