Marketing i reklama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPN1DMIR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing i reklama |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Dziennikarstwo i kom. społ., studia niestacj. I st. - 3 rok, specj. dziennikarstwo E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 - nabycie wiedzy o marketingu i najnowszych trendach w tym obszarze. C2 - przekazanie wiedzy na temat reklamy, jej istoty, celów oraz skutków. C3 - wskazanie kierunków rozwoju komunikacji z klientem. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu; - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym; - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, wykład z wykorzystaniem multimediów, dyskusja dydaktyczna, case studies, cykl Kolba, prezentacja i analiza materiałów video. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 20h (wykład 10h, ćwiczenia 10h). Przygotowanie do zajęć - 6h Lektura tekstów - 10h Łącznie: 36h Punkty ECTS: 0 lub 4 lub 3 lub 2 |
Pełny opis: |
TK_01 - istota orientacji marketingowej (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_02 - produkt na rynku oraz jego wymiary (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_03 - marketing szeptany (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_04 - marketing wirusowy (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_05 - marketing sensoryczny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_06 - przekaz subliminalny i rola kultury popularnej w uznaniu jego skuteczności (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K02). TK_07 - psychografia jako jedna z form badań marketingowych (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_08 - język reklamy (P_W01, P_W02, P_W03, P_U01, P_U02, P_U03, . TK_09 - mechanizmy perswazyjne stosowane w reklamach (P_W01, P_W02, P_W03, P_U01, P_U02, P_U03, P_K01, P_K02, P_K03). TK_10 - product i idea placement (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_11 - planowanie postarzanie produktu w gospodarce nadmiaru i kulturze jednorazowości (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K02). TK_12 - reklama społeczna (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K02). |
Literatura: |
Podstawowa: P. Kotler, Marketing, Poznań 2012. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2006. A. Wheeler, Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów, Warszawa 2010. Uzupełniająca: A. Sernovitz, Marketing szeptany, Warszawa 2010. B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, Warszawa 2010. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiwan, Marketing 3.0, Warszawa 2010. B.J. Bueno, M.W. Ragas, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych klientów, Gliwice 2009. N. Klein, No logo, Warszawa 2004. B. Barber, Skonsumowani, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - student definiuje pojęcie marketingu oraz rozpoznaje jego orientacje (K_W12, K_W13, K_U06, K_K07). P_W02 - student zna podstawowe formy marketingu (K_W12, K_W13, K_U06, K_K07). P_W03 - student ma wiedzę na temat środków perswazyjnych stosowanych w reklamach (K_W12, K_U07, K_K07). P_U01 - student potrafi właściwie postrzegać relacje sprzedającego i klienta (K_W12, K_W13, K_U06, K_K07). P_U02 - student umie wyszukiwać sposoby reagowania na potrzeby rynku wobec przedsiębiorstwa (K_W12, K_W13, K_U06, K_U12, K_K04). P_U03 - student umie stosować odpowiednie środki perswazyjne w poszczególnych formach komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U06, K_U12, K_K04). P_K01 - student wykazuje się kreatywnością w odpowiadaniu na potrzeby klienta (K_W12, K_W13, K_U06, K_K04). P_K02 - student jest wrażliwy na kwestie etyczne w działalności marketingowej (K_K06, K_K11). P_K03 - jest otwarty na innowacyjne formy kontaktu instytucji z otoczeniem (K_W12, K_W13, K_U06, K_K04). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie cząstkowych aktywności i obecności na zajęciach. Pisemne kolokwium zaliczeniowe. KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Piechocki | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Piechocki | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Piechocki | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Piechocki | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.