Kreacja wizualna i multimedialna: Struktury wizualne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-LSM4XKSW44 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kreacja wizualna i multimedialna: Struktury wizualne |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Wykorzystanie doświadczenia grafiki warsztatowej i projektowej dla stworzenia warsztatu pojęciowego oraz nabycia umiejętności potrzebnych w procesie kreacji artystycznej. Pogłębianie umiejętności samodzielnej pracy twórczej podczas podejmowania przez studenta tematów artystycznych realizowanych w formie spójnej ideowo koncepcji kolekcji projektów graficznych Wyposażenie studenta w umiejętności warsztatowe dające możliwość stworzenia artystycznej kolekcji dyplomowej w formie autorskiej kolekcji prac. Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem sztuki w wybranej dyscyplinie. Realizacja i odpowiednie zaprezentowanie dyplomowej kolekcji prac z zastosowaniem komputerowych metod wizualizacji. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza ogólnoplastyczna i umiejętności zdobyte w procesie kształcenia na studiach I stopnia. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu, Zakład Edukacji Plastycznej, Pracownia Grafiki Warsztatowej nr 417, II p., ul. Nowy Świat 28-30. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | F- formujący – obecność na zajęciach, obserwacja pracy studenta, ćwiczenia, dyskusja, korekta, ocena pracy własnej; S – sumująca, zaliczenie na podstawie przygotowanych prac |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 15 pkt. |
Skrócony opis: |
Podjęcie własnych eksperymentów twórczych w zakresie grafiki warsztatowej(z możliwością odniesienia do grafiki projektowej), będących próbą uzewnętrznienia osobowości artystycznej studenta W oparciu o uzyskane wyniki należy opracować kolekcję prac graficznych o określonym przesłaniu artystycznym Przygotowanie kolekcji prac ma być osobistą i spójną stylistycznie wypowiedzią artystyczną |
Literatura: |
Zalecana literatura Grafika artystyczna: Grafika wczoraj i dziś, praca zbiorowa, PWN, Warszawa 1974 Jakimowicz I., Współczesna grafika polska, Arkady 1975. Krejca A., Techniki sztuk graficznych, WAiF, Warszawa 1984. Wróblewska D., Polska grafika współczesna, Interpress, Warszawa 1988 Jordi Catafal, Clara Olivia, Techniki Graficzne, Arkady, Warszawa 2004. Grafika artystyczna Podręcznik warsztatowy, ASP w Poznaniu/Wydział Grafiki, Poznań 2007 Grafika cyfrowa: M. Gieroń, Użytkowa grafika komputerowa, wyd. Karat, 1992. Murray K, Grafika komputerowa – samouczek, Intersoftland 1993. Foley J.D., Computer graphics: principles and practice, 1996. Pastuszak W, Grafika wydawnicza – vademecum projektanta, 2007. Zabrodzki J. red., Grafika komputerowa: metody i narzędzia, 1994. Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, 2008. Czasopisma: - Sztuka.pl - Projekt - Arteon - Format - 2+3D grafika plus produkt - aktualne czasopisma dotyczące projektowania |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Współtworzy i uczestniczy w prezentacjach, wystawach grafiki warsztatowej, happeningach i akcjach artystycznych indywidualnych oraz zbiorowych. Zna i stosuje w swoich odniesieniach artystycznych terminologię używaną w grafice warsztatowej z wykorzystaniem elementów grafiki projektowej, sztuk projektowych Potrafi za pomocą języka sztuki-wybranych technik graficznych szczegółowo zilustrować koncepcję autorskiej kolekcji z wykorzystaniem wybranych metod technicznych i technologicznych Jest zdolny do efektywnego wykorzystania pokładów zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu grafiki artystycznej z możliwością ich zastosowania w sztukach projektowych Pozyskuje informacje i wykorzystuje zdobytą w procesie edukacji wiedzę dostosowując ją do potrzeb koncepcji artystycznej i pisemnej pracy magisterskiej Prezentuje swoje dokonania artystyczne w sposób spójny myślowo, zgodny z założeniami koncepcji artystycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład konwersatoryjny, analiza wybranych szkiców, projektów, prac, dyskusja. Ćwiczenia warsztatowe, korekty. Aby osiągnąć ocenę: 5,5 – szczególnie wyróżniającą się opanowaniem wszystkich kryteriów 5,0 – znakomitą w opanowaniu wszystkich kryteriów 4.5 – bardzo dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów 4.0 – dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów 3.5 – zadawalająca, ale ze znacznymi niedociągnięciami w opanowaniu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.