Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching / Emocje w nauce i nauczaniu języków obcych/
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ASLXFEWN11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching / Emocje w nauce i nauczaniu języków obcych/ |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Filologia angielska z pedagogiką |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | • Prezentacja i pogłębienie wiedzy w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa stosowanego dotyczących roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych. • Ćwiczenie umiejętności krytycznego czytania tekstów specjalistycznych w zakresie językoznawstwa stosowanego. • Wykształcenie świadomości istnienia zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionej w pracy dyplomowej lub magisterskiej. • Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • Znajomość języka angielskiego na poziomie maturalnym • Podstawowa wiedza w zakresie językoznawstwa stosowanego |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka WP-A and MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny Dyskusja Praca z tekstem Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h Przygotowanie do zajęć 5 h Czytanie wskazanej literatury 8 h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia Przygotowanie do testu/kolokwium 7 h SUMA GODZIN 35 h LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1 |
Skrócony opis: |
Treści Lęk językowy Pozytywne emocje w nauce języków Inne emocje: wstyd, nuda itd. w nauce języków Psychologia pozytywna a nauka języków Emocje nauczyciela języka obcego Strategie regulowania emocji (strategie afektywne) w nauce języków obcych |
Literatura: |
Articles in leading applied linguistics journals, e.g. Applied Linguistics, System, ELT Journal, SSLLT. and Arnold, J. (1999). Affect in language learning. Cambridge University Press. Brown, H. D. (2000/2014). Principles of language learning and teaching. Pearson Education. Dewaele, J.-M. (Ed.). (2018). Emotions in second language acquisition. Special issue of Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(1). Gkonou, C., Daubney, M., & Dewaele, J.-M. (2017). New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications. Multilingual Matters. MacIntyre, P. D., T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. Multilingual Matters. Martínez Agudo, J. (Ed.). (2018). Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education. Springer. Mercer, S., & Kostoulas, A. (Eds.). (2018). Language teacher psychology. Multilingual Matters. Mercer, S., & Gregersen, T. (2020). Teacher wellbeing. Oxford University Press. Mercer, S., & Ryan, S. (Eds.). (2015). Psychology in language learning 1, 2. Special issues of Studies in Second Language Learning and Teaching, 5(2, 3). Oxford, R. L. (2017). Teaching and researching language learning strategies: Self-regulation in context (2nd ed.). Routledge. Williams, M., Mercer, S., & Ryan, S. (2016). Exploring psychology in language learning and teaching. Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
13-PROS5,6APL_01 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności dydaktycznej. 13-PROS5,6APL_02 Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa angielskiego. 13-PROS5,6APL_03 Uczestniczy w dyskusji dotyczącej roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych. W szczególności: • opisuje rolę różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych • przedstawia implikacje pedagogiczne współczesnej wiedzy na temat roli różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych 13-PROS5,6APL_04 Jest świadomy istnienia wielu zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionych w pracy dyplomowej lub magisterskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium ustne Test Zadania domowe oraz praca podczas zajęć Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Bielak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.