Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching / Emocje w nauce i nauczaniu języków obcych/

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASLXFEWN11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching / Emocje w nauce i nauczaniu języków obcych/
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Filologia angielska z pedagogiką

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

• Prezentacja i pogłębienie wiedzy w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa stosowanego dotyczących roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych.

• Ćwiczenie umiejętności krytycznego czytania tekstów specjalistycznych w zakresie językoznawstwa stosowanego.

• Wykształcenie świadomości istnienia zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionej w pracy dyplomowej lub magisterskiej.

• Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

• Znajomość języka angielskiego na poziomie maturalnym

• Podstawowa wiedza w zakresie językoznawstwa stosowanego

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka WP-A and MS Teams

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca z tekstem

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h

Przygotowanie do zajęć 5 h

Czytanie wskazanej literatury 8 h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia

Przygotowanie do testu/kolokwium 7 h

SUMA GODZIN 35 h

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1


Skrócony opis:

Treści

Lęk językowy

Pozytywne emocje w nauce języków

Inne emocje: wstyd, nuda itd. w nauce języków

Psychologia pozytywna a nauka języków

Emocje nauczyciela języka obcego

Strategie regulowania emocji (strategie afektywne) w nauce języków obcych

Literatura:

Articles in leading applied linguistics journals, e.g. Applied Linguistics, System, ELT Journal, SSLLT.

and

Arnold, J. (1999). Affect in language learning. Cambridge University Press.

Brown, H. D. (2000/2014). Principles of language learning and teaching. Pearson Education.

Dewaele, J.-M. (Ed.). (2018). Emotions in second language acquisition. Special issue of Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(1).

Gkonou, C., Daubney, M., & Dewaele, J.-M. (2017). New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications. Multilingual Matters.

MacIntyre, P. D., T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. Multilingual Matters.

Martínez Agudo, J. (Ed.). (2018). Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education. Springer.

Mercer, S., & Kostoulas, A. (Eds.). (2018). Language teacher psychology. Multilingual Matters.

Mercer, S., & Gregersen, T. (2020). Teacher wellbeing. Oxford University Press.

Mercer, S., & Ryan, S. (Eds.). (2015). Psychology in language learning 1, 2. Special issues of Studies in Second Language Learning and Teaching, 5(2, 3).

Oxford, R. L. (2017). Teaching and researching language learning strategies: Self-regulation in context (2nd ed.). Routledge.

Williams, M., Mercer, S., & Ryan, S. (2016). Exploring psychology in language learning and teaching. Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

13-PROS5,6APL_01 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności dydaktycznej.

13-PROS5,6APL_02 Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa angielskiego.

13-PROS5,6APL_03 Uczestniczy w dyskusji dotyczącej roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych. W szczególności:

• opisuje rolę różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych

• przedstawia implikacje pedagogiczne współczesnej wiedzy na temat roli różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych

13-PROS5,6APL_04 Jest świadomy istnienia wielu zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionych w pracy dyplomowej lub magisterskiej.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium ustne

Test

Zadania domowe oraz praca podczas zajęć

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Bielak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)