PNJA Konwersacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ASL3XPKO14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJA Konwersacja |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska z pedagogiką |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele zajęć/przedmiotu ‒ Poszerzenie zasobu słownictwa (na poziomie B1+, B2 i C1) poprzez analizę i dyskusję wokół wybranych zagadnień społeczno-kulturowych na podstawie autentycznych materiałów. ‒ Rozwijanie umiejętności skutecznego i płynnego porozumiewania się poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych powiązanych z omawianymi zagadnieniami społeczno-kulturowymi. ‒ Rozwijanie umiejętności czytania autentycznych tekstów w języku angielskim. ‒ Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem z wykorzystaniem laboratorium językowego. ‒ Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa i wymowy. ‒ Rozwijanie umiejętności diagnozowania stopnia poprawności wypowiedzi ustnej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują) 2 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka WP-A |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda warsztatowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 180 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 40 Czytanie wskazanej literatury 25 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 15 Przygotowanie projektu Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30 Inne Udział w konsultacjach 10 SUMA GODZIN 300 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12 |
Pełny opis: |
Miłość, rodzina i przyjaźń; Pieniądze i zakupy; Komunikacja i WWW; Podróżowanie i turystyka; Stereotypy; Edukacja; Jedzenie i zdrowie, Czas i rozrywka Psychologia; Kontrowersje; Smak; Cykle życiowe; Innowacje; Obraz; Środowisko naturalne Przestępstwo i kara; Gry; Sztuka; Praca; Etykieta i etyka; Opowieści; Sukces, Terroryzm Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień społeczno-kulturowych w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne (np. burza mózgów, tworzenie rankingów, poszukiwanie podobieństw lub różnic, rozwiązywanie problemów, przeprowadzeni ankiet, opowiadanie anegdot). Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim oraz komentowanie wysłuchanych fragmentów, a także wyrażanie własnych opinii na ich podstawie. Omówienie różnic między różnorodnymi rejestrami językowymi w języku mówionym (i pisanym) ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i intonacji. Strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie odpowiadania na i komentowania wypowiedzi w języku angielskim. |
Literatura: |
Zalecana literatura: ‒ autentyczne materiały prasowe (artykuły z periodyków w j. angielskim np. The Independent, BBC, The Guardian) i audiowizualne (dostarczane przez prowadzącego) ‒ Authentic Examination papers from Cambridge ESOL 2012 Cambridge English: Proficiency 1 CUP ‒ Bowkett Albert. 2017. C1 Speaking Skills: Simple Tools for Advanced English. Independently published. ‒ Harrison, M. 2013 Proficiency Testbuilder 4th edition Macmillan ‒ Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O'Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press ‒ Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT ‒ Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson. ‒ Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004.Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Wellman, G. 1992. The Heinemann ELT English Wordbuilder. Oxford: Heinemann. |
Efekty uczenia się: |
Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B1+. Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B2. Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie C1. Konstruuje przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne z zakresu zagadnień wiedzy ogólnej z zastosowaniem właściwego rejestru językowego adekwatnego do sytuacji komunikacyjnej. Analizuje i wykorzystuje autentyczne teksty i materiały audiowizualne do wyrażania własnych poglądów. Zna i stosuje strategie uczenia się i użycia języków obcych podnoszące efektywność porozumiewania się. Analizuje i dokonuje oceny poprawności wypowiedzi ustnej w jej fonetycznym, składniowym i leksykalnym wymiarze. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny Udział w dyskusjach i zadaniach podczas zajęć Kolokwium pisemne Kolokwium ustne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Lubryka | |
Prowadzący grup: | Jagoda Lubryka, Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Csaba Kálmán, Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Kamila Bodył, Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Kamila Bodył, Danuta Główka, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.