Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Konwersacja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASL3XPKO14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Konwersacja
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska z pedagogiką

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cele zajęć/przedmiotu

‒ Poszerzenie zasobu słownictwa (na poziomie B1+, B2 i C1) poprzez analizę i dyskusję wokół wybranych zagadnień społeczno-kulturowych na podstawie autentycznych materiałów.

‒ Rozwijanie umiejętności skutecznego i płynnego porozumiewania się poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych powiązanych z omawianymi zagadnieniami społeczno-kulturowymi.

‒ Rozwijanie umiejętności czytania autentycznych tekstów w języku angielskim.

‒ Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem z wykorzystaniem laboratorium językowego.

‒ Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa i wymowy.

‒ Rozwijanie umiejętności diagnozowania stopnia poprawności wypowiedzi ustnej.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)


2 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka WP-A

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 180

Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 40

Czytanie wskazanej literatury 25

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 15

Przygotowanie projektu

Przygotowanie pracy semestralnej

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30

Inne

Udział w konsultacjach 10

SUMA GODZIN 300

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12


Pełny opis:

Miłość, rodzina i przyjaźń; Pieniądze i zakupy; Komunikacja i WWW; Podróżowanie i turystyka; Stereotypy; Edukacja; Jedzenie i zdrowie, Czas i rozrywka

Psychologia; Kontrowersje; Smak; Cykle życiowe; Innowacje; Obraz; Środowisko naturalne

Przestępstwo i kara; Gry; Sztuka; Praca; Etykieta i etyka; Opowieści; Sukces, Terroryzm

Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień społeczno-kulturowych w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne (np. burza mózgów, tworzenie rankingów, poszukiwanie podobieństw lub różnic, rozwiązywanie problemów, przeprowadzeni ankiet, opowiadanie anegdot).

Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim oraz komentowanie wysłuchanych fragmentów, a także wyrażanie własnych opinii na ich podstawie.

Omówienie różnic między różnorodnymi rejestrami językowymi w języku mówionym (i pisanym) ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i intonacji.

Strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie odpowiadania na i komentowania wypowiedzi w języku angielskim.

Literatura:

Zalecana literatura:

‒ autentyczne materiały prasowe (artykuły z periodyków w j. angielskim np. The Independent, BBC, The Guardian) i audiowizualne (dostarczane przez prowadzącego)

‒ Authentic Examination papers from Cambridge ESOL 2012 Cambridge English: Proficiency 1 CUP

‒ Bowkett Albert. 2017. C1 Speaking Skills: Simple Tools for Advanced English. Independently published.

‒ Harrison, M. 2013 Proficiency Testbuilder 4th edition Macmillan

‒ Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ O'Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press

‒ Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT

‒ Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson.

‒ Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004.Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Wellman, G. 1992. The Heinemann ELT English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.

Efekty uczenia się:

Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B1+.

Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B2.

Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie C1.

Konstruuje przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne z zakresu zagadnień wiedzy ogólnej z zastosowaniem właściwego rejestru językowego adekwatnego do sytuacji komunikacyjnej.

Analizuje i wykorzystuje autentyczne teksty i materiały audiowizualne do wyrażania własnych poglądów.

Zna i stosuje strategie uczenia się i użycia języków obcych podnoszące efektywność porozumiewania się.

Analizuje i dokonuje oceny poprawności wypowiedzi ustnej w jej fonetycznym, składniowym i leksykalnym wymiarze.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

Udział w dyskusjach i zadaniach podczas zajęć

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Lubryka
Prowadzący grup: Jagoda Lubryka, Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Csaba Kálmán, Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Kamila Bodył, Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Lubryka, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Kamila Bodył, Danuta Główka, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)