Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASL2XPSZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Sprawności zintegrowane
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Podsadna-Pietrzak, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Joanna Bukowska, Katarzyna Podsadna-Pietrzak, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kulka, Katarzyna Podsadna-Pietrzak, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Tomasz Kulka, Katarzyna Podsadna-Pietrzak, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Liczba godzin przedmiotu:

60

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1- Rozwijanie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez integrację receptywnych i produktywnych sprawności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia, rozumienia ze słuchu i czytania autentycznych tekstów dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej.

C2- Poszerzanie i utrwalanie słownictwa oraz struktur gramatycznych (od poziomu B1 do B2).

C3- Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii w języku angielskim poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych, a także konfrontowanie swoich przekonań z innymi wyrażonymi w autentycznych materiałach audiowizualnych (laboratorium językowe).

‒ Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym

uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki.

Skrócony opis:

- Słownictwo angielskie związane z wybranymi blokami tematycznymi.

- Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego

- Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i

omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o

różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w

laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w

celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność

stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego.

Pełny opis:

- Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Opowieści. Ekologia. Ryzyko. Emocje. Muzyka. Sen. Ciało. Przestępczość.

- Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego: Struktura zdania

prostego i złożonego. Podrzędność. Koordynacja. Forma ‘-ing’. Konstrukcje

z bezokolicznikiem i imiesłowy. Zdania względne. Mowa zależna. Przyimki, Czasowniki frazowe.

- Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i

omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o

różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w

laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w

celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność

stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka

angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo,

test gramatyczny wielokrotnego wyboru, odnajdywanie i poprawianie błędów.

Literatura:

- Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced. OUP

‒ Gairns. R. and Redman S. 2009. Oxford Word Skills Advanced. OUP

‒ Porter D. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloosmbury

‒ McCarthy, M., O’Dell, F., 2015.English Vocabulary in Use. Upper-

Intermediate. CUP

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kulka, Katarzyna Podsadna-Pietrzak, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Tomasz Kulka, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Liczba godzin przedmiotu:

60

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1- Rozwijanie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez integrację receptywnych i produktywnych sprawności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia, rozumienia ze słuchu i czytania autentycznych tekstów dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej.

C2- Poszerzanie i utrwalanie słownictwa oraz struktur gramatycznych (od poziomu B1 do B2).

C3- Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii w języku angielskim poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych, a także konfrontowanie swoich przekonań z innymi wyrażonymi w autentycznych materiałach audiowizualnych (laboratorium językowe).

‒ Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym

uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki.

Skrócony opis:

- Słownictwo angielskie związane z wybranymi blokami tematycznymi.

- Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego

- Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i

omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o

różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w

laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w

celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność

stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego.

Pełny opis:

- Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Opowieści. Ekologia. Ryzyko. Emocje. Muzyka. Sen. Ciało. Przestępczość.

- Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego: Struktura zdania

prostego i złożonego. Podrzędność. Koordynacja. Forma ‘-ing’. Konstrukcje

z bezokolicznikiem i imiesłowy. Zdania względne. Mowa zależna. Przyimki, Czasowniki frazowe.

- Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i

omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o

różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w

laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w

celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych.

- Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność

stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka

angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo,

test gramatyczny wielokrotnego wyboru, odnajdywanie i poprawianie błędów.

Literatura:

- Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced. OUP

‒ Gairns. R. and Redman S. 2009. Oxford Word Skills Advanced. OUP

‒ Porter D. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloosmbury

‒ McCarthy, M., O’Dell, F., 2015.English Vocabulary in Use. Upper-

Intermediate. CUP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)