Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASL2LHIS14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język hiszpański
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Filologia angielska z pedagogiką

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Celem przedmiotu jest utrwalenie i przyswojenie wiadomości z języka hiszpańskiego, pomagających poradzić sobie w niezbyt skomplikowanych codziennych sytuacjach oraz zwrócenie uwagi na różnice w kulturowe i mentalnościowe ludności z obszaru hiszpańskojęzycznego.

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom A2

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

MS Teams

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Metoda ćwiczeniowa, demonstracje dźwiękowe i video, metody aktywizujace, praca w grupach, prezentacja multimedialna

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

10

Pełny opis:

Semestr II

Człowiek: Dane osobowe, opis, charakter, relacje, życie rodzinne i towarzyskie

Dom: Rodzaje domów, meble, umiejscowienie.

Szkoła i uczelnia: wyposażenie, nazwy sal, przedmiotów

Praca: zawody, miejsca pracy, obowiązki, CV, rozmowa kwalifikacyjna

Semestr III

Żywienie: produkty spożywcze, tradycyjne dania, przepisy kucharskie, zamawianie w restauracji

Zakupy i usługi: produkty, sklepy, robienie zakupów, wizyta w banku

Podróżowanie i turystyka: podróże, miasta, środki transportu, natura i środowisko naturalne

Semestr IV

Kultura: Kultura, kino, książka, czas wolny

Sporty: czas wolny, sporty zespołowe i indywidualne, ryzyko i sporty ekstremalne

Zdrowie: Ciało, nawyki, zwyczaje żywieniowe, gimnastyka, dolegliwości i schorzenia, wizyta u lekarza

Nauka i technika: postęp, nowe technologie, badania i powoływanie się na nie, najważniejsze wynalazki

Semestr V

Państwo i społeczeństwo

Elementy wiedzy o krajach hiszpańskojęzycznych

Wypowiedzi pisemne

Konwersacje

Rozwiązywanie przykładowych arkuszy egzaminacyjnych

Literatura:

‒ Aula internacional 2. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans

‒ Aula internacional 3. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans

‒ Repetytorium. Język hiszpański, Monika Kalbara, Wyd. Draco

‒ DELE B1. Preparación al Diploma de Español, nivel B1, Mónica García Viño Sánchez, Wyd. Edelsa

‒ Escribe en español. Español por destrezas, Carmen Arnal, Araceli Ruiz de Garibay, Wyd. SGEL

‒ Gramática de uso del español. Teoría y práctica, A1-B2 Luis Aragonés, Ramón Palencia

‒ Dual, pretextos para hablar. Edelsa, M. Ángeles Palomino

‒ Materiały autentyczne udostępniane przez prowadzącego

Efekty uczenia się:

Po ukończonym przedmiocie student:

Używa komunikatów odnoszących się do codziennych spraw lub typowych sytuacji językowych.

Rozumie informacje zawarte w jasnych tekstach i nagraniach traktujących o znajomych zagadnieniach związanych z pracą, uczelnią lub czasem wolnym i jest w stanie zrozumieć myśl przewodnią tekstów złożonych.

Potrafi porozumiewać się w sytuacjach wymagających wykonania codziennych zadań, nawiązując swobodny kontakt z rozmówcami

Pisze proste i spójne teksty na tematy, które zna, lub takie, którymi się interesuje. Opisuje doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje a także potrafi uzasadnić swoje zdanie i opowiadać o swoich planach.

Wypowiadać się na różne tematy w jasny sposób, broniąc swojego zdania i wskazując zalety i wady różnych opcji.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania: Kolokwia pisemne, testy leksykalno-gramatyczne po II, III i IV semestrze i ustna prezentacja wybranego tematu,

Egzamin-Test leksykalno-gramatyczny oraz wypowiedz ustna po II semestrze

Kryteria:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, swobodnie wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, bez problemów porozumiewa się w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinię, porozumiewa się komunikatywnie w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie większość informacji zawartych w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie zareagować, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, porozumiewa się komunikatywnie choć z niewielkimi błędami w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie najważniejsze informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu trudność, wyraża swoje potrzeby i opinię za pomocą podstawowych, powtarzalnych struktur, porozumiewa się w sprawach typowych, niewymagających skomplikowanego słownictwa, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału

dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami

student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu wyraźną trudność, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

student nie rozumie prostych pytań i komunikatów kierowane do niego, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, nie operuje formami czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, nie opanował podstawowego słownictwa z zakresu przerabianego materiału

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Poniedziałek
Prowadzący grup: Ewelina Poniedziałek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Poniedziałek
Prowadzący grup: Ewelina Poniedziałek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Poniedziałek
Prowadzący grup: Ewelina Poniedziałek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)