Język hiszpański
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ASL2LHIS14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język hiszpański |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Filologia angielska z pedagogiką |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Celem przedmiotu jest utrwalenie i przyswojenie wiadomości z języka hiszpańskiego, pomagających poradzić sobie w niezbyt skomplikowanych codziennych sytuacjach oraz zwrócenie uwagi na różnice w kulturowe i mentalnościowe ludności z obszaru hiszpańskojęzycznego. |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom A2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Metoda ćwiczeniowa, demonstracje dźwiękowe i video, metody aktywizujace, praca w grupach, prezentacja multimedialna |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 10 |
Pełny opis: |
Semestr II Człowiek: Dane osobowe, opis, charakter, relacje, życie rodzinne i towarzyskie Dom: Rodzaje domów, meble, umiejscowienie. Szkoła i uczelnia: wyposażenie, nazwy sal, przedmiotów Praca: zawody, miejsca pracy, obowiązki, CV, rozmowa kwalifikacyjna Semestr III Żywienie: produkty spożywcze, tradycyjne dania, przepisy kucharskie, zamawianie w restauracji Zakupy i usługi: produkty, sklepy, robienie zakupów, wizyta w banku Podróżowanie i turystyka: podróże, miasta, środki transportu, natura i środowisko naturalne Semestr IV Kultura: Kultura, kino, książka, czas wolny Sporty: czas wolny, sporty zespołowe i indywidualne, ryzyko i sporty ekstremalne Zdrowie: Ciało, nawyki, zwyczaje żywieniowe, gimnastyka, dolegliwości i schorzenia, wizyta u lekarza Nauka i technika: postęp, nowe technologie, badania i powoływanie się na nie, najważniejsze wynalazki Semestr V Państwo i społeczeństwo Elementy wiedzy o krajach hiszpańskojęzycznych Wypowiedzi pisemne Konwersacje Rozwiązywanie przykładowych arkuszy egzaminacyjnych |
Literatura: |
‒ Aula internacional 2. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans ‒ Aula internacional 3. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans ‒ Repetytorium. Język hiszpański, Monika Kalbara, Wyd. Draco ‒ DELE B1. Preparación al Diploma de Español, nivel B1, Mónica García Viño Sánchez, Wyd. Edelsa ‒ Escribe en español. Español por destrezas, Carmen Arnal, Araceli Ruiz de Garibay, Wyd. SGEL ‒ Gramática de uso del español. Teoría y práctica, A1-B2 Luis Aragonés, Ramón Palencia ‒ Dual, pretextos para hablar. Edelsa, M. Ángeles Palomino ‒ Materiały autentyczne udostępniane przez prowadzącego |
Efekty uczenia się: |
Po ukończonym przedmiocie student: Używa komunikatów odnoszących się do codziennych spraw lub typowych sytuacji językowych. Rozumie informacje zawarte w jasnych tekstach i nagraniach traktujących o znajomych zagadnieniach związanych z pracą, uczelnią lub czasem wolnym i jest w stanie zrozumieć myśl przewodnią tekstów złożonych. Potrafi porozumiewać się w sytuacjach wymagających wykonania codziennych zadań, nawiązując swobodny kontakt z rozmówcami Pisze proste i spójne teksty na tematy, które zna, lub takie, którymi się interesuje. Opisuje doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje a także potrafi uzasadnić swoje zdanie i opowiadać o swoich planach. Wypowiadać się na różne tematy w jasny sposób, broniąc swojego zdania i wskazując zalety i wady różnych opcji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Kolokwia pisemne, testy leksykalno-gramatyczne po II, III i IV semestrze i ustna prezentacja wybranego tematu, Egzamin-Test leksykalno-gramatyczny oraz wypowiedz ustna po II semestrze Kryteria: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, swobodnie wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, bez problemów porozumiewa się w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinię, porozumiewa się komunikatywnie w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie większość informacji zawartych w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie zareagować, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, porozumiewa się komunikatywnie choć z niewielkimi błędami w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie najważniejsze informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu trudność, wyraża swoje potrzeby i opinię za pomocą podstawowych, powtarzalnych struktur, porozumiewa się w sprawach typowych, niewymagających skomplikowanego słownictwa, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu wyraźną trudność, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne student nie rozumie prostych pytań i komunikatów kierowane do niego, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, nie operuje formami czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, nie opanował podstawowego słownictwa z zakresu przerabianego materiału |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Poniedziałek | |
Prowadzący grup: | Ewelina Poniedziałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Poniedziałek | |
Prowadzący grup: | Ewelina Poniedziałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Poniedziałek | |
Prowadzący grup: | Ewelina Poniedziałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.