Kulturowe i społeczne konteksty modlitwy chrześcijańskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-102TM-40 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowe i społeczne konteksty modlitwy chrześcijańskiej |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o rozumieniu i badaniu modlitwy katolickiej. Nabycie umiejętności stosowania w praktyce wiedzy o badaniu religijności i modlitwy. Wyrobienie umiejętności rozpoznawania sposobów praktykowania modlitwy i diagnozowania jej stanu. Wyrobienie zdolności dostosowania narzędzi badawczych do diagnozowania stanu modlitwy. Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego komunikowania się z osobami praktykującymi modlitwę. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu Religijność jako przedmiot badań. Modlitwa jako przedmiot badań w kulturze. Społeczne uwarunkowania praktyki modlitewnej. Społeczne konteksty doświadczenia modlitewnego. Znaczenie modlitwy dla praktykujących. Modlitwa w kulturze współczesnej. Współczesne konteksty praktyk modlitewnych. Miejsce modlitwy w kulturze współczesnej. |
Literatura: |
Zalecana literatura: Obowiązkowa: J. Beckford, Teoria społeczna a religia, Nomos, Kraków 2006. R. T. Ciesielski, Kulturowe i społeczne konteksty modlitwy katolickiej. Problemy badawcze i propozycje ujęć, Wyd. Naukowe WNS, Poznań 2018. M. Grabowska, Bóg a sprawa polska, Scholar, Warszawa 2018. P. Norris, R. Inglehart, Sacrum i profanum, Nomos, Kraków 2006. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Posiada wiedzę o metodach i technikach badania modlitwy. Zna podłoże teoretyczne dotyczące badań modlitwy i jej praktykowania. Rozumie reguły zmian w warunkach praktykowania modlitwy. Rozumie złożoność problemów jednostek i grup społecznych w praktykowaniu modlitwy. Potrafi stosować metody badań modlitwy. Planuje badania religijności i modlitwy adekwatnie do możliwości i potrzeb ludzi |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Sprawdzenie wiedzy z wykorzystaniem testu z pytaniami jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, oraz pytaniami otwartymi, składającego się z 15 pytań. Ma to na celu sprawdzenie wiedzy na temat metod pracy z ludźmi, a także umiejętności pomagania w praktyce (w pytaniach otwartych rozwiązywanie konkretnego problemu, zastosowanie odpowiednich metod i technik pomagania). Łącznie uzyskać można 30 punktów. Oceny wg punktacji: 30-28 bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 27 do 25 punktów dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 24 do 22 punktów dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 21 do 19 punktów dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 18 do 16 punktów dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 15 do 0 punktów niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Remigiusz Ciesielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.