Warsztat komunikacji interpersonalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-WRKI-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat komunikacji interpersonalnej |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | budowanie kompetencji komunikacyjnej (wiedza, umiejętności, motywacja) - wyposażenie w umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej - kształtowanie kompetencji społecznych niezbędnych w pracy pedagoga - integracja grupy |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | 2019/2020- w sali, 2020/2021 zdalnie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | zdalnie - Teams, w sali - od prowadzącego |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | merody aktywizujące, wykład konwersatoryjny, rundka.. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1 |
Skrócony opis: |
Komunikatywność: pozyskiwanie informacji, nawiązywanie kontaktu, czytelne przekazywanie informacji, komunikacja werbalna i niewerbalna. Umiejętność słuchania, bariery w komunikacji. Porozumiewanie się z innymi ludźmi a inteligencja społeczna i emocjonalna: rozpoznawanie uczuć i zamiarów własnych i innych ludzi, umiejętność wyrażania własnych emocji, zaspokajanie potrzeb własnych i innych. Praca w zespole: zasady komunikacji grupowej, cechy informacji zwrotnej, budowanie relacji, współpraca grupowa, przyjmowanie ról grupowych, wpływ grupowy. |
Pełny opis: |
Celem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga |
Literatura: |
Johnson, D. (1992). Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT Kees van Meer, Neijenhof van Jos. (1993). Elementarne umiejętności społeczne. Warszawa Goleman, D.(1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań Nęcki, Z.(1994). Komunikowanie interpersonalne. Wrocław Pease, A.(2001). Mowa ciała. Kielce Rosenberg, M.B. (2003). Porozumienie bez przemocy. Warszawa: Santorski & Co Zborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Warszawa |
Efekty uczenia się: |
K_W01 K_W01 K_U03, K_U04 K_U04 K_U04 K_U03 K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie zajęć na podstawie zaprezentowanego przez grupę fragmentu warsztatu - opracowanego problemu z obszaru komunikacji interpersonalnej bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo aktywny udział w zajęciach, bardzo dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu z uwzględnieniem wszystkich ustalonych wcześniej kryteriów oceny dobry plus (+db; 4,5): aktywny udział w zajęciach, bardzo dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem niektórych ustalonych wcześniej kryteriów oceny dobry (db; 4,0): aktywny udział w zajęciach, dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem części ustalonych wcześniej kryteriów oceny dostateczny plus (+dst; 3,5): średnio aktywny udział w zajęciach, dostateczne przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem wielu ustalonych wcześniej kryteriów oceny dostateczny (dst; 3,0): średnio aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem większości ustalonych wcześniej kryteriów oceny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Renata Konieczna-Woźniak, Joanna Szłapińska, Katarzyna Waszyńska, Sonia Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Izabela Cytlak, Ewelina Flatow-Kaleta, Kamila Słupska, Joanna Szłapińska, Natalia Ulaniecka, Sonia Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Renata Konieczna-Woźniak, Paulina Ratajczak, Aleksandra Załustowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Monika Christoph, Katarzyna Drabowicz, Aleksandra Załustowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.