Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teatr w pracy z dziećmi i młodzieżą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-TP-2POW-pw-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teatr w pracy z dziećmi i młodzieżą
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Strona przedmiotu: http://www.wse.amu.edu.pl
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

pedagogika, pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Przekazanie wiedzy na temat edukacji teatralnej.

2. Kształtowanie umiejętności rozróżniania i stosowania technik teatralnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

3.Kształtowanie umiejętności zorganizowania, zaplanowania i prowadzenia zajęć i warsztatów teatralnych dla dzieci i młodzieży.

4. Kształtowanie umiejętności pisania scenariuszy zajęć teatralnych oraz scenariuszy przedstawień dla dzieci i młodzieży.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

w roku akademickim 2020/21 w całości prowadzony zdalnie

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

MS Teams

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

dyskusja, metoda warsztatowa, metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”), praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15h

Praca własna studenta:

Przygotowanie do zajęć 15h

Czytanie wskazanej literatury 5h

Przygotowanie pracy pisemnej – scenariusza zajęć teatralnych 25h

RAZEM: 60 h

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU: 2

Skrócony opis:

Przedmiot Teatr w pracy z dziećmi i młodzieżą realizowany jest na drugim roku studiów pierwszego stopnia pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej, obejmuje 15 godzin konwersatorium. Student/ka zdobywa podstawową wiedzę dotyczącą teatrologii oraz wykorzystania metod, technik teatralnych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Pełny opis:

Student/ka uczestnicząc w konwersatoriach zdobywa wiedzę dotyczącą planowania, organizacji i prowadzenia zajęć, lekcji, warsztatów teatralnych dla dzieci i młodzieży. Poznaje także różne scenariusze lekcji teatralnych i jest przygotowywany do stworzenia własnej autorskich zajęć teatralnych. Ma okazję przećwiczyć różne techniki i ćwiczenia teatralne, które w przyszłości może wykorzystać w pracy teatralnej z dziećmi i młodzieżą.

Literatura:

- Czarnota J., Sploty ćwiczeń warsztatowych, dostęp: http://www.wpek.pl/pi/90681_1.pdf

- Fręś J.A., Teatr młodzieżowy: warsztat, spektakl, scenariusze, Wydawnictwo Fosze, 2012;

- Marcinkowska A., Teatr młodego aktora, Wydawnictwo Fosze, 2010;

- Sieczkowska J., Zajęcia teatralne w klasach młodszych – teatr uczy, bawi i wychowuje, Dobre praktyki, dostęp: www.ore.pl

- Zabielska J., Szkoła z pasją… teatralną, Wydawnictwo Fosze, 2014

Efekty uczenia się:

1. Student/ka zna podstawy edukacji teatralnej.

2. Student/ka potrafi zaplanować, zorganizować i poprowadzić zajęcia i warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży

3. Student/ka rozróżnia i stosuje w praktyce techniki teatralne wykorzystywane w pracy z dziećmi i młodzieżą.

4. Student/ka sporządza scenariusz zajęć teatralnych dla dzieci i młodzieży.

5. Student/ka sporządza scenariusz przedstawienia teatralnego dla dzieci i młodzieży.

6. Student/ka potrafi współpracować w grupie

Metody i kryteria oceniania:

- Analiza poprawności wykonania ćwiczeń teatralnych na konwersatoriach

- Przygotowanie scenariusza zajęć teatralnych dla dzieci i młodzieży

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Mac
Prowadzący grup: Grażyna Barabasz
Strona przedmiotu: http://www.wse.amu.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

1. Przekazanie wiedzy na temat edukacji teatralnej.

2. Kształtowanie umiejętności rozróżniania i stosowania technik teatralnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

3.Kształtowanie umiejętności zorganizowania, zaplanowania i prowadzenia zajęć i warsztatów teatralnych dla dzieci i młodzieży.

4. Kształtowanie umiejętności pisania scenariuszy zajęć teatralnych oraz scenariuszy przedstawień dla dzieci i młodzieży.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Klichowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)