Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-SL27-22-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Kierunek studiów: | Pedagogika |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1Zapoznanie z różnymi źródłami literatury, także z wybranymi pozycjami literatury obcojęzycznej C2 Rozwijanie umiejętności interpretowania literatury naukowej odnoszącej się do wybranych zagadnień pedagogicznych C3 Poszerzenie wiedzy z zakresu problematyki pedagogicznej, będącej tematem zainteresowań studenta C4 Rozwijanie umiejętności precyzyjnego i logicznego przedstawiania na piśmie wybranych zagadnień teoretycznych i konstruowania propozycji metodycznych C5 Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym C6 Rozwijanie umiejętności argumentowania, odwoływania się do wybranych koncepcji teoretycznych, poglądów wybranych autorów C7 Kształtowanie postawy etycznego korzystania z cudzego dorobku naukowego i praw autorskich C8 Przekazywanie wiedzy na temat projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych C9 Rozwijanie umiejętności projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych, profilaktycznych i naprawczych w zakresie wybranych zagadnień pedagogicznych C10 Kształtowanie umiejętności formułowania wniosków i opracowania rekomendacji praktycznych w zakresie wybranych problemów społecznych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | - Potwierdzona wiedza na temat elementarnej terminologii używanej w pedagogice, teoretycznych koncepcji psychologicznych, filozoficznych i społecznych będących podstawą działalności pedagogicznej - Potwierdzona wiedza o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi - Ogólna wiedza z zakresu problematyki pedagogicznej dotyczącej obszaru zainteresowań teoretycznych studenta w kontekście planowanej pracy dyplomowej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | www.wse.amu.edu.pl |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | dyskusja, praca z tekstem, uczenie problemowe, metody aktywizujące |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta* Praca własna studenta- gromadzenie literatury i jej analiza 60 Praca własna studenta- przygotowywania opracowań teoretycznych i /lub metodycznych i/lub metodologicznych 60 Formułowanie wniosków i rekomendacji dla praktyki pedagogicznej 15 Przygotowanie do egzaminu dyplomowego 15 SUMA GODZIN 180 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6 pkt. |
Pełny opis: |
Wyjaśnianie ogólnego schematu działań towarzyszących tworzeniu pracy dyplomowej, w tym określanie problematyki i tematu (tytułu) pracy Opanowanie technik poszukiwania literatury przedmiotu i materiałów źródłowych z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych Zbieranie i porządkowanie literatury z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych Opracowanie materiału: zagadnień teoretycznych i/lub wskazówek metodycznych zgodnie z zachowaniem głównych zasad pisarstwa naukowego Przestrzeganie zasad etyki podczas pisania pracy naukowej Ostateczne redagowanie tekstu pracy dyplomowej – formułowanie wniosków, rekomendacji dla praktyki pedagogicznej i ich prezentacja Przestrzeganie zasad etyki w trakcie projektowania i realizacji badań oraz proponowania rozwiązań praktycznych Prezentowanie wyników własnej pracy w formie wypowiedzi ustnej podczas egzaminu końcowego |
Literatura: |
Teksty są dostępne są w Multimedialnych zasobach Biblioteki UAM oraz udostępniane przez osoby prowadzące zajęcia seminaryjne. K. Rubacha, Empiryczne badania ilościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 D. Urbaniak-Zając, Empiryczne badania jakościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 H. Muszyński, Metodologiczne vademecum badacza pedagoga, Poznań 2018 J. Brzeziński (red.), Metodologia badań społecznych. Wybór tekstów , Poznań 2011. B. Śliwerski, Problemy współczesnej edukacji, Warszawa 2009. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2006. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007. Cz. Cempel, Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań, Poznań 2003. T. Pilch, T. Bauman (red.), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. 2, Warszawa 2000. (książka dostępna na akademia.eu) Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
Symbole EU dla kierunku studiów K_W03 K_U04 K_U01 K_U02 K_U04 K_U02 K_K03 K_W03 K_U03 K_U02 K_U03 K_U03 K_K03 K_U04 |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Matysiak-Błaszczyk | |
Prowadzący grup: | Agata Matysiak-Błaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.