Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-SL27-22-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Kierunek studiów:

Pedagogika

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

C1Zapoznanie z różnymi źródłami literatury, także z wybranymi pozycjami literatury obcojęzycznej


C2 Rozwijanie umiejętności interpretowania literatury naukowej odnoszącej się do wybranych zagadnień pedagogicznych


C3 Poszerzenie wiedzy z zakresu problematyki pedagogicznej, będącej tematem zainteresowań studenta


C4 Rozwijanie umiejętności precyzyjnego i logicznego przedstawiania na piśmie wybranych zagadnień teoretycznych i konstruowania propozycji metodycznych


C5 Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym


C6 Rozwijanie umiejętności argumentowania, odwoływania się do wybranych koncepcji teoretycznych, poglądów wybranych autorów


C7 Kształtowanie postawy etycznego korzystania z cudzego dorobku naukowego i praw autorskich


C8 Przekazywanie wiedzy na temat projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych


C9 Rozwijanie umiejętności projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych, profilaktycznych i naprawczych w zakresie wybranych zagadnień pedagogicznych


C10 Kształtowanie umiejętności formułowania wniosków i opracowania rekomendacji praktycznych w zakresie wybranych problemów społecznych

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

tak

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

- Potwierdzona wiedza na temat elementarnej terminologii używanej w pedagogice, teoretycznych koncepcji psychologicznych, filozoficznych i społecznych będących podstawą działalności pedagogicznej


- Potwierdzona wiedza o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi


- Ogólna wiedza z zakresu problematyki pedagogicznej dotyczącej obszaru zainteresowań teoretycznych studenta w kontekście planowanej pracy dyplomowej

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

www.wse.amu.edu.pl

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

dyskusja, praca z tekstem, uczenie problemowe, metody aktywizujące

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):


Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem


30


Praca własna studenta*


Praca własna studenta- gromadzenie literatury i jej analiza


60


Praca własna studenta- przygotowywania opracowań teoretycznych i /lub metodycznych i/lub metodologicznych


60


Formułowanie wniosków i rekomendacji dla praktyki pedagogicznej


15


Przygotowanie do egzaminu dyplomowego


15


SUMA GODZIN


180


LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU


6 pkt.



Pełny opis:

Wyjaśnianie ogólnego schematu działań towarzyszących tworzeniu pracy dyplomowej, w tym określanie problematyki i tematu (tytułu) pracy

Opanowanie technik poszukiwania literatury przedmiotu i materiałów źródłowych z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych

Zbieranie i porządkowanie literatury z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych

Opracowanie materiału: zagadnień teoretycznych i/lub wskazówek metodycznych zgodnie z zachowaniem głównych zasad pisarstwa naukowego

Przestrzeganie zasad etyki podczas pisania pracy naukowej

Ostateczne redagowanie tekstu pracy dyplomowej – formułowanie wniosków, rekomendacji dla praktyki pedagogicznej i ich prezentacja

Przestrzeganie zasad etyki w trakcie projektowania i realizacji badań oraz proponowania rozwiązań praktycznych

Prezentowanie wyników własnej pracy w formie wypowiedzi ustnej podczas egzaminu końcowego

Literatura:

Teksty są dostępne są w Multimedialnych zasobach Biblioteki UAM oraz udostępniane przez osoby prowadzące zajęcia seminaryjne.

K. Rubacha, Empiryczne badania ilościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019

D. Urbaniak-Zając, Empiryczne badania jakościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019

H. Muszyński, Metodologiczne vademecum badacza pedagoga, Poznań 2018

J. Brzeziński (red.), Metodologia badań społecznych. Wybór tekstów , Poznań 2011.

B. Śliwerski, Problemy współczesnej edukacji, Warszawa 2009.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2006.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007.

Cz. Cempel, Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań, Poznań 2003.

T. Pilch, T. Bauman (red.), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. 2, Warszawa 2000. (książka dostępna na akademia.eu)

Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007.

Efekty uczenia się:

Symbole EU dla kierunku studiów

K_W03

K_U04

K_U01

K_U02

K_U04

K_U02

K_K03

K_W03

K_U03

K_U02

K_U03

K_U03

K_K03

K_U04

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Matysiak-Błaszczyk
Prowadzący grup: Agata Matysiak-Błaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)