Pływanie - teoria i metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PT-12-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pływanie - teoria i metodyka |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika, specjalność: edukacja elementarna i wychowanie fizyczne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | • podstawowym celem zajęć będzie opanowanie teorii z zakresu doskonalenia technik pływania; • wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętność z zakresu programowania jednostki lekcyjnej pływania • umiejętność kontroli i korekty postępów z zakresu umiejętności pływackich; |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | NIE, jednak w roku akademickim 2020/2021 w związku z COVID-19 zajęcia będą realizowane zdalnie na MS Teams (w całości). |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Pożądane predyspozycje do wykonywania zawodu nauczyciela, instruktora, animatora znajomość podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki oraz Wychowania Fizycznego. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały do zajęć zostaną udostępnione przez prowadzącego. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: liczba godzin 30 Czytanie wskazanej literatury : liczba godzin 5 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia: liczba godzin 5 SUMA GODZIN 40 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 pkt. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w pełen zakres wiedzy i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela, instruktora, animatora |
Literatura: |
Bartkowiak E., Pływanie sportowe, Warszawa, 2008 r. Czabański B., Filon M., Zatoń K., (red.), Elementy teorii pływania, Wrocław, 2003 r. Dybińska E., Uczenie się i nauczanie pływania. Zagadnienia wybrane, Kraków, 2011 r. Karpiński R., Pływanie. Podstawy, techniki, nauczanie, Katowice, 2009 r. Literatura dodatkowa oraz linki do bieżących artykułów zostanie udostępniona przez prowadzącego za pomocą platformy Teams oraz drogą mailową. |
Efekty uczenia się: |
Student Potrafi w sposób precyzyjny wypowiadać się i dyskutować na wybrane tematy dotyczące kultury fizycznej w tym pływania. Potrafi określić poziom: rozwoju fizycznego, zdolności motorycznych oraz umiejętności ruchowych swoich wychowanków i przeprowadzić z nimi zajęcia. Student realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia. Potrafi dobrze funkcjonować, jako: organizator, uczestnik i sędzia zawodów pływackich i imprez sportowo – rekreacyjnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Fryderyk Musielak, Filip Przymusiński | |
Prowadzący grup: | Filip Przymusiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.