Praktyka pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PP-21-n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | PEDAGOGIKA |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji. Wdrożenie do samodzielnego podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych. Wdrożenie do samodzielnego realizacji zadań diagnostycznych i projektujących w danej placówce. Wdrożenie do samodzielnego prowadzenia działań pedagogicznych w danej placówce. Wdrożenie do pracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu. Przygotowanie do rozwiązywania dylematów etycznych w pracy pedagoga. Wdrożenie do postępowania zgodnie z zasadami BHP i higieny pracy. Przygotowanie do skonstruowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Modelowanie oraz umożliwienie inicjowania i współdziałania w zadaniach projektowych. Modelowanie/ Analiza doświadczeń. |
Pełny opis: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. |
Efekty uczenia się: |
Opisuje zadania, strukturę oraz zasady działania placówki. Aktywnie uczestniczy w podstawowych formach oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych i pomocowych. Jest inicjatorem tych działań. Samodzielnie projektuje na podstawie diagnozy i posiadanej wiedzy oddziaływania wobec jednostki i grupy. Buduje poprawne relacje interpersonalne z uczestnikami procesów wychowawczych w danej placówce. Stosuje nowoczesne i adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania odnosząc się do posiadanej wiedzy. Działa zgodnie z zaleceniami metodycznymi w sytuacjach typowych i nietypowych uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Współpracuje ze specjalistami w instytucji oraz w jej otoczeniu. Projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego i osobistego Działa zgodnie z zasadami etycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena Kryteria Bardzo dobra - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki - student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dobra - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy - student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna - student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dostateczna - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić, - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań - student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin - student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale - student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Karaszewska | |
Prowadzący grup: | Hanna Karaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Pełny opis: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Karaszewska | |
Prowadzący grup: | Hanna Karaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Pełny opis: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Karaszewska | |
Prowadzący grup: | Hanna Karaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Pełny opis: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Karaszewska | |
Prowadzący grup: | Hanna Karaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Pełny opis: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.