Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PP-21-n
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

PEDAGOGIKA

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji.

Wdrożenie do samodzielnego podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.

Wdrożenie do samodzielnego realizacji zadań diagnostycznych i projektujących w danej placówce.

Wdrożenie do samodzielnego prowadzenia działań pedagogicznych w danej placówce.

Wdrożenie do pracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu.

Przygotowanie do rozwiązywania dylematów etycznych w pracy pedagoga.

Wdrożenie do postępowania zgodnie z zasadami BHP i higieny pracy.

Przygotowanie do skonstruowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Modelowanie oraz umożliwienie inicjowania i współdziałania w zadaniach projektowych.

Modelowanie/ Analiza doświadczeń.

Pełny opis:

Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga

Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty.

Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy

Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty.

Efekty uczenia się:

Opisuje zadania, strukturę oraz zasady działania placówki.

Aktywnie uczestniczy w podstawowych formach oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych i pomocowych. Jest inicjatorem tych działań.

Samodzielnie projektuje na podstawie diagnozy i posiadanej wiedzy oddziaływania wobec jednostki i grupy.

Buduje poprawne relacje interpersonalne z uczestnikami procesów wychowawczych w danej placówce.

Stosuje nowoczesne i adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania odnosząc się do posiadanej wiedzy.

Działa zgodnie z zaleceniami metodycznymi w sytuacjach typowych i nietypowych uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

Współpracuje ze specjalistami w instytucji oraz w jej otoczeniu.

Projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego i osobistego

Działa zgodnie z zasadami etycznymi

Metody i kryteria oceniania:

Ocena

Kryteria

Bardzo dobra

- student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki

- student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy

Dobra

- student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy

- student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna

- student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy

Dostateczna

- student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić,

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań

- student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań

Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku)

- student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin

- student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale

- student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Karaszewska
Prowadzący grup: Hanna Karaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą
Pełny opis:

Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga

Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty.

Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy

Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Karaszewska
Prowadzący grup: Hanna Karaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą
Pełny opis:

Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga

Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty.

Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy

Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Karaszewska
Prowadzący grup: Hanna Karaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą
Pełny opis:

Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga

Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty.

Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy

Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Karaszewska
Prowadzący grup: Hanna Karaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą
Pełny opis:

Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga

Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty.

Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji.

System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy

Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)