Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie karier edukacyjno - zawodowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PKEZ-2PPW-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Planowanie karier edukacyjno - zawodowych
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Poziom przedmiotu:

jednolite magisterskie

Cele kształcenia:

Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami  

Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych 

Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy 

Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej 

Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji 

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

MS TEAMS

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład

Praca z tekstem 

Metoda analizy przypadków 

Demonstracje dźwiękowe i/lub video 

Metody aktywizujące

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

1 Punkt ECTS

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych.

Pełny opis:

Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku.

Literatura:

Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 

Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 

Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016

Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018

Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 

Efekty uczenia się:

Po realizacji kursu student:

Charakteryzuje podstawowe modele karier zawodowych 

Prawidłowo dobiera i stosuje metody zarządzania własnymi zasobami karierowymi 

Poprawnie projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego  

Zna procedury rekrutacyjne i potrafi odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych 

Analizuje aktualną sytuację i tendencje zmian na rynku pracy w swoim zawodzie i środowisku pracy 

Poprawnie opracowuje własne dokumenty aplikacyjne 

Wie w jaki sposób korzystać z Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji 

Metody i kryteria oceniania:

Test

Elementy portfolio

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Rosalska
Prowadzący grup: Małgorzata Rosalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kod ECTS:

11-PKEZ-2PPW-s

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami  

Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych 

Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy 

Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej 

Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji 

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych.

Pełny opis:

Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku.

Literatura:

Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 

Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 

Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016

Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018

Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 

Uwagi:

W roku akademickim 2020/21 zajęcia są realizowane zdalnie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)