Planowanie karier edukacyjno - zawodowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PKEZ-2PPW-n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie karier edukacyjno - zawodowych |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Poziom przedmiotu: | jednolite magisterskie |
Cele kształcenia: | Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | MS TEAMS |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1 punkt ECTS |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych. |
Pełny opis: |
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku. |
Literatura: |
Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016 Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018 Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 |
Efekty uczenia się: |
Po realizacji kursu student: Charakteryzuje podstawowe modele karier zawodowych Prawidłowo dobiera i stosuje metody zarządzania własnymi zasobami karierowymi Poprawnie projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego Zna procedury rekrutacyjne i potrafi odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych Analizuje aktualną sytuację i tendencje zmian na rynku pracy w swoim zawodzie i środowisku pracy Poprawnie opracowuje własne dokumenty aplikacyjne Wie w jaki sposób korzystać z Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Test Elementy portfolio |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 3 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Rosalska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Rosalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku. |
|
Literatura: |
Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016 Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018 Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 |
|
Uwagi: |
W semestrze zimowym 2020 zajęcia były realizowane zdalnie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.