Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot fakultatywny: Wykorzystanie teatru Kamishibai do rozwijania kompetencji językowych dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PFTK-V-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedmiot fakultatywny: Wykorzystanie teatru Kamishibai do rozwijania kompetencji językowych dzieci
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Pedagogika

Poziom przedmiotu:

jednolite magisterskie

Cele kształcenia:

• Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą z emisji głosu w zawodzie nauczyciela wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego - (m.in. zwiększenie dynamiki mowy poprzez świadome wykorzystanie ekspresji głosu; doskonalenie dykcji i komunikacji werbalnej i niewerbalnej);

• Zapoznanie studenta z podstawowymi formami teatralnymi wykorzystywanymi w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;

• Kształtowanie umiejętności konstruowania i organizowania spektakli teatralnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;

• Kształtowanie umiejętności konstruowania i przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnych form teatralnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;

• Rozwinięcie kreatywności i postawy twórczej studentów


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej (rok akademicki 2020/21 w związku z pandemią COVID-19 ) wykorzystanie platform internetowych np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

nie dotyczy

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały niezbędne do zajęć zostaną udostępnione przez prowadzącego na MS

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja, praca z tekstem, metoda ćwiczeniowa,metoda warsztatowa, pokaz i obserwacja (np. prezentacje inscenizacji teatralnych), demonstracje dźwiękowe i/lub video, praca w grupach, scenariusze spektakli / zajęć z wykorzystaniem form teatralnych


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

1 Pkt ECTS

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem-15h

Przygotowanie do zajęć - 10h

SUMA GODZIN-25h

Literatura:

• Ciecierska-Zajdel B. (2012). Trening Głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia, Wydawnictwo Edgard, Warszawa.

• Fastyn B. (2010). Teatr w pracy z dziećmi, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.

• Reemen B. (2008) „Kamishibai” Frühes Deutsch Goethe Institut

• Rossie A. (2013) „Literatur interkulturell erfahren und szenisch erleben - mit dem Kamishibai-Theater“ Frühes Deutsch Goethe Institut

• Zagnińska M. (2017). Wierszyki na gibkie języki. Gimnastyka mistrza języka, Wydawnictwo Greg, Kraków.

Efekty uczenia się:

Posiada wiedzę z zakresu emisji głosu w zawodzie nauczyciela i potrafi wykorzystać ją w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zna podstawowe formy teatralne wykorzystywane w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Potrafi zbudować teatr Kamishibai, przygotować do niego plansze i zaprezentować bajk

Poprzez prezentację bajek i opowiadań, rozwija u dzieci kompetencje językowe, poznawcze i społeczne

Metody i kryteria oceniania:

Projekt, Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Arciszewska
Prowadzący grup: Katarzyna Arciszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)