Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PDDP-22-sp
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego


C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych


C3 -Opis kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego


C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych


C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Metoda ćwiczeniowa

Pokaz i obserwacja

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Literatura:

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245)

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.)

Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna

Efekty uczenia się:

Zna i rozumie specyfikę pracy doradcy zawodowego w systemie oświaty

Zna i rozumie specyfikę potrzeb kierownictwa oraz klientów wybranych placówek edukacyjnych

Posiada kluczowe kompetencje społeczne niezbędne do pracy zawodowej szkolnego doradcy zawodowego

Ma umiejętność wykonywania i złożenia prawidłowej dokumentacji formalnej niezbędnej do zaliczenia praktyki pedagogicznej

Ma umiejętność zastosowania podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w wybranych placówkach

Ma umiejętność zastosowania podstawowych zasad etycznych w pracy pedagoga - szkolnego doradcy zawodowego

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (db plus; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (dst plus; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

5.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki

- student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy

-student dostarczył wymagany komplet dokumentów

4.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy

- student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna

- student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy

-student dostarczył wymagany komplet dokumentów

3.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin

- student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić,

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań

- student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań

-student dostarczył wymagany komplet dokumentów

2.0 - student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin

- student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale

- student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy

-student nie dostarczył wymaganego kompletu dokumentów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)