Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie jakością placówki oświatowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-O25-P
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie jakością placówki oświatowej
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Pedagoika

Cele kształcenia:

Znajomość elementarnych źródeł oraz pojęć odnoszących się do zarządzania jakością w placówkach edukacyjnych.

Kształtowanie umiejętności badawczych pozwalających na prowadzenie badań, opracowywanie wniosków oraz dokonywanie prezentacji wyników dotyczących jakości pracy placówki szkolnej.

Wyzwalanie umiejętności prezentowania własnych pomysłów i sugestii w kontekście zarządzania jakością palcówki oświatowej.

Wdrażanie do podejmowania twórczych samodzielnych działań na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej.

Kształtowanie postawy nacechowanej przestrzeganiem zasad etyki zawodowej i postępowaniem w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały do zajęć można uzyskać w bibliotece, czytelni, na wskazanych stronach internetowych oraz w materiałach przekazanych przez wykładowcę.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

miniwykład, ćwiczenia, praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Pełny opis:

Źródła oraz elementarna terminologia w zarządzaniu jakością pracy placówki szkolnej.

Umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, formułowanie wniosków, opracowywanie i prezentowanie wyników oraz wskazywanie możliwości rozwoju placówki oświatowej.

Pomysły i sugestie w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej.

Podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością.

Twórcze i samodzielne działania na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej.

Zasady etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi w zarządzaniu placówkami edukacyjnymi.

Literatura:

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004, Nr 256, poz. 2572 ze zmianami).

L. Korporowicz (red.), Ewaluacja w edukacji, Warszawa 1997.

B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999.

G. Mazurkiewicz (red.), Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty, Kraków 2010.

J. Semrau, Mierzenie jakości. Program rozwoju szkoły. Raport, Poznań 2001.

St. Wlazło, Mierzenie jakości pracy szkoły, Wrocław 2001.

Efekty uczenia się:

Student zna elementarną terminologię używaną w zarządzaniu jakością i rozumie jej źródła.

Student posiada umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazać możliwości rozwoju placówki oświatowej.

Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i sugestii w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej.

Student potrafi inspirować podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością do twórczych samodzielnych działań na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Radoła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Radoła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Radoła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)